Saako vauvan jättää yksin kotiin?

Plinplin
Itse otan itkuhälyttimen mukaan jopa sinne roskiksilla ja postilaatikolle. Jos koira olisi, käyttäisin sen tossa talon nurkalla itkuhälyttimen kanssa. Mutta en kyllä kans ymmärrä miksei ollut mahdollista pukea vauvaa pukuun ja kainaloon mukaan, jos ei esim. hälytintä omistanut?

En ikimaailmassa jättäisi vauvaa yksin kotiin missään tilanteessa. Nukkuu se niissä vaunuissakin jos jossain pitää käydä.

"hmh"
Itse en ikinä jättänyt vauvaa edes sen postin hakemisen tai roskien viemisen ajaksi.. juuri siitä syystä että jos jotain tapahtuisi. Kyllä tuollaiset saa järjestettyä niinkin, ettei vauvaa tarvitse jättää

Yh vastaa
Asumme omakotitalossa, mutta olen tehnyt pihatöitä ulkona niin että vauva on nukkunut sisällä ja minulla itkuhälytin ulkona mukana.

Mutta IKINÄ en näkisi mitään syytä, mikä saisi vauvaikäisen tai alle kouluikäisen lapsen jättämään kotiin poistuakseni pihaltamme! Sellaista syytä/tarvetta EI OLE! Pientä lasta ei jätetä kotiin ja lähdetä esim. lähikauppaan! Sellaista syytä ei voi olla, että ei voisi lasta ottaa mukaan!

Koiran pissittäminen omalla pihalla on ok, mutta se että joku lähtee viemään koiraa asioille pihaa kauemmas, ja lasta ei oteta mukaan! MITÄ?

Ja joku selitti, että jos olisi Yh, niin ymmärtäisi että pitäisi joskus vauva jättää yksin...Siis mitä? Minä olen Yh, mutta en näe miksi se oikeuttaisi minua jättämään lapseni kotiin yksin?

no joo
miehen matkojen ajan olemaan yksin vauvan kanssa ja meillä oli silloinkin koira. En voinut aina pukea vauvaa ja raahata vaunuja ulos kun koira piti ulkoiluttaa.

Tosin koiran puolesta ikäviä nämä todella nopeat pisulla käynnit olivat.
Kannattaiskohan tällaisetKIN asiat miettiä jo etukäteen... Jos ei selviydy sekä koiran että vauvan kanssa kunnialla, niin jos jättäisi toisen hankkimatta?

"Sadie"
Nii miksei sitä vauvas olisi voinu "aina pukea ja raahata vaunuja ulos"? En tajua, en todellakaa. Meidän koira ulkoilutetaan 3x päivässä niinkuin moni muukin koira, uskoisin? Nii miksei voisi sitä kolmea kertaa vauvaa pukea ja ottaa mukaan? Jos ei pysty koiran ulkoiluttamisia hoitamaan vauvan kanssa, olisi varmaan syytä miettiä asioita hieman uusiksi.. Mikä ihmisiä vaivaa?!?!?!!

"huoh"
Mä olen päätellyt monesta asiasta että nykymaailmassa elää ihan uskomattoman luupäisiä ihmisiä, niinkuin nyt tämäkin aloittaja.

Ja sitten toi yks Raksu jonka pärstä komeilee joka helkutin lehdessä, ja joka on järkyttynyt siitä että 46-vuotiaana estrogeenitasot voikin laskea! Viereisellä palstalla "asiantuntija" arvelee asian johtuvan painonpudotuksesta ja treenistä...

Puhumattakaan minusta. Kun ostan noita pölölehtiä. Ja avaan näitä pölöaloituksia.

vieraas
[QUOTE="hiiru";29642317]Juu, kunhan on vettä tarjolla. Pitäisikö ottaa vaippa pois ettei haudu vai kuinka kannattaisi toimia ?
nimim. ihan(ko) tosisissani[/QUOTE]

Jätin ilman vaippaa ettei kakka haudo peppua. Alle laitoin kroonikoita ja sitten on sellainen automaatti mikä vetää aina kroonikon 12h välein pois alta ja alla on taas uusi kroonikko. Pissaamista varten laitoin katetrin. Sitten laitoin myös nenämahaletkun ravinnon saamiseksi. Radio on myös päällä koko ajan ja kaikenlaista viihdykettä.

Postilaatikolla tai roskiien viemässä käyt 2 minuutissa, isompien sisarusten noutamisesta tuskin selviää siinä ajassa kotiin? Luulen, että lastensuojelullakin voisi olla jotain sanottavaa, jos vauva jätetään yksin kotiin!
Tiedän äidin joka teki näin. Jätti vauvan kotiin kun haki/toi taaperonsa hoitoon. Tuumasi vain että jos itkee sielä niin ei se nii haittaa. Asuivat noin 10min kävelyn päässä ja siihen lisäksi se aika lapsen pukemiseen jne....Heitteillejättö. Että kyllä niitä on jotka jättää muutenkin kun kipastakseen pihalla roskia viemässä.

"kuku"
Riippuu vauvasta ja ajasta jonka on pois. Jos päiväkoti on 100 m päässä ja hyväuninen vauva niin mikäs siinä. Jos vauva saattaa herätä, en jättäisi. Eikä enää sitten kun vauva kääntyy itse.

?!?
[QUOTE="kuku";29642986]Riippuu vauvasta ja ajasta jonka on pois. Jos päiväkoti on 100 m päässä ja hyväuninen vauva niin mikäs siinä. Jos vauva saattaa herätä, en jättäisi. Eikä enää sitten kun vauva kääntyy itse.[/QUOTE]

Ei näin :headwall: Toistan : EI NÄIN.

"mmm"
Tosin koiran puolesta ikäviä nämä todella nopeat pisulla käynnit olivat.
Koiraako tässä sinun tapauksessa pitäisi sääliä? Siis ihan oikeasti! Sekö se tärkeintä tässä oli? Ei sinun olisi pitänyt pakosti näin toimia, sinä tahdoit näin toimia, muitakin ratkaisuja varmaan olisi ollut. Miksi lasta ei olisi voinut vaan pukea päälle? Ai niin joo, huoh miten vaikeaa se olisi ollut!

?!?
[QUOTE="Sadie";29643095]Vaikka olis kuinka hyväuninen, vauva saattaa silti herätä koska vain. V***u mitä kommentteja! Ei voi olla todellista![/QUOTE]

No niinpä... Neuvoloissa näköjään pitäis tätä asiaa mainostaa jo odotusvaiheessa, kun ei osalla ole maalaisjärjen hiventäkään siinä määrin että tajuaisi ihan itse.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
?!?
[QUOTE="mmm";29643116]Koiraako tässä sinun tapauksessa pitäisi sääliä? Siis ihan oikeasti! Sekö se tärkeintä tässä oli? Ei sinun olisi pitänyt pakosti näin toimia, sinä tahdoit näin toimia, muitakin ratkaisuja varmaan olisi ollut. Miksi lasta ei olisi voinut vaan pukea päälle? Ai niin joo, huoh miten vaikeaa se olisi ollut![/QUOTE]

Sweet jesus and mary mother of god! Ei helevatti miten yksinkertainen toimenpide tuo lapselle vaatteiden pukeminen on. Jos ei vauvalle laiskuuttaan saa vaatteita päälle niin onkohan viitsinyt tehdä aina ihan kaikkea muutakaan tarpeellista hoitoon liittyvää...

98
Samaa mieltä kuin useimmat täällä: tietenkään ei saa jättää! Yks kommentti jäi ihmetyttämään auton alle jäämisestä: todennäköisesti vauva olis mukana samassa kolarissa. Ei sekään kovin hyvä vaihtoehto ole vauvalle. Molempi pahempi!

"..."
No siis. Ikinä en jättäisi vauvaa yksin, mutta meillä tontin toiselle laidalle on parisataa metriä ja sama matka voi jollain olla päiväkotiin. Olen ollut isomman kanssa pihalla, vauva nukkunut vaunuissa näköyhteyden ja itkuhälyttimen päässä ja olen ollut siellä parinsadan metrin päässä esikoisen kanssa. Enkä kyllä näe siinä mitään pahaa, mulla menis puoli minuuttia kun juoksisin vaunulle. Se riippuu niin kaikesta. Missään kerrostalon pihassa en kyllä jättäis yhtään, mutta mitä täällä korvessa voi tapahtua meidän ikkunan alla keskellä päivää? Ei näin lähellä tietä liiku mitään petoeläimiäkään. Silti, en jättäisi vauvaa yksin, mutta en koe jättäväni vauvaa yksin, jos näen ja kuulen, vaikka oisin fyysisesti vähän kauempana.

Jännä, että ollaan heti pitämässä nykypäivän äitejä uusavuttomina, jos joku jättää vauvansa koiran pissityksen tai isomman lapsen hakemiseen likeltä. Ennenvanhaan äidit jättivät huoletta vauvat yksin tai pienen sisaren kanssa tupaan, kun menivät lypsylle yms.

itse en ole uskaltanut vauvojani jättää, jos pihalta olen poistunut, mutta ei se vauva hajoa, jos hetken on yksin. Meilläkin vauvat heräilivät unistaan rauhassa jokellellen, joten sielä ne saattoivat vaunuissa tai sängyssä jokellella joskus kun suihkustakin tulin. Enkä nyt todellakaan tarkota, että kenenkään pitäisi kättää saati, että jättäisi markettireissun ajaksi, mutta kauheaa hysterisointia.

?!?
Jännä, että ollaan heti pitämässä nykypäivän äitejä uusavuttomina, jos joku jättää vauvansa koiran pissityksen tai isomman lapsen hakemiseen likeltä. Ennenvanhaan äidit jättivät huoletta vauvat yksin tai pienen sisaren kanssa tupaan, kun menivät lypsylle yms.

itse en ole uskaltanut vauvojani jättää, jos pihalta olen poistunut, mutta ei se vauva hajoa, jos hetken on yksin. Meilläkin vauvat heräilivät unistaan rauhassa jokellellen, joten sielä ne saattoivat vaunuissa tai sängyssä jokellella joskus kun suihkustakin tulin. Enkä nyt todellakaan tarkota, että kenenkään pitäisi kättää saati, että jättäisi markettireissun ajaksi, mutta kauheaa hysterisointia.
Tätä muinaiset suomalaiset- argumenttia odotinkin. Se on varmasti käsitelty jokaisessa vastaavassa ketjussa. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ennen ei ollut antibioottejakaan, mutta en mä siksi jätä pissatulehdusta hoitsmatta kun isoisoäiti kuoli munuaisaltaan tulehduksesta johtuvaan sepsikseen.

Ei tässä nyt puhuttukaan siitä, etteikö roskia voi lähistölle joskus viedä vaan pidemmät poissaolot on joillekin ihan rutiinia.

"vierastus"
[QUOTE="Sadie";29642626]Nii miksei sitä vauvas olisi voinu "aina pukea ja raahata vaunuja ulos"? En tajua, en todellakaa. Meidän koira ulkoilutetaan 3x päivässä niinkuin moni muukin koira, uskoisin? Nii miksei voisi sitä kolmea kertaa vauvaa pukea ja ottaa mukaan? Jos ei pysty koiran ulkoiluttamisia hoitamaan vauvan kanssa, olisi varmaan syytä miettiä asioita hieman uusiksi.. Mikä ihmisiä vaivaa?!?!?!![/QUOTE]
Voishan sen vauvan laittaa vaikka makuupussiin ja vaunuun tai oman takin alle kantoliinaan tai -reppuun. Ei vie kauaa eikä tarvii vauvaa tai koiraa jättää heitteille.

"Sadie"
Niin no, mä en menny edes sinne suihkuun ilman itkuhälytintä :D Saa nauraa ja vaikka mitä, mutta mä koin sen niin, että mieluummin oon rauhas suihkus kuin että koko ajan miettisin että itkeeköhän se vauva nyt siellä nassu punaisena.. :)

Yhteistyössä