Leikkauksen jälkeen kukaan ei auta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi on niin suolesta. Yksinelävällä on siinä mielessä helpompaa, ettei odotakaan että kukaan olisi passaamassa. Mutta jos siinä on toinen, joka koko ajan hieroo naamaan sitä, ettei välitä paskaakaan, niin onhan se aika masentavaa.

Mä olen kokenut tuon paskan useampaan kertaan. Suklaapatukoilla houkuttelin alle 2 veen vaipanvaihtoon kun keppien kans en sitä kiinni saanut. Mun piina kesti 6-8viikkoa kerrallaan.. Jos mies jotain tekikin niin oli niin marttyyriä.. Minä hain apua neuvolan kautta ja sain perhetyöntekijän sieltä. En joka päiväksi mut 2-4 pnä viikossa.

No leikkaus ilmiselvästi mutta miksi, tuskin on täällä kenenkään etuoikeus tiedettäväksi. Nyt ap otat lusikan kauniiseen kätöseen ja soitat sekä vaadit itsellesi ja lapsillesi apua. Meillä oli toka raskaus niin vaikea että esikoinen sai samantien sairaalan sossun kautta päivähoitopaikan, jos ei olisi saanut, niin olisi vauva syntynyt reippaasti etuajassa.

Miehesi on ilmeisesti päättänyt ettei auta joten älä tuhlaa pyytämiseen enää yhtään enempää aikaasi.

Onpa muutamilla kauheita miehiä, ja varsinkin ap:llä! Miten vitussa voi olla noin ääliö, ettei auta toista? Ja toisaalta, mitä auttamista se omien lasten hoito muka on ja kotityöt, kyllä ne kuuluu kaikille.

Mä jättäisin tuommoisen miehen. Mitä tuommoisella muka tekee, eihän siitä ole tueksi ja turvaksi. Sanoisin, että sä näytit hyvin nyt leikkauksen jälkeen, kuinka paljon musta välität. Eli et yhtään, joten tämä oli tässä. Oispahan yhden ihmisen sotkut vähemmin siivottavana.

Ihan ensimmäiseksi: ÄLÄ TEE ITSE. Jos valitat ja teet, niin kukaan ei todellakaan auta koska tietävät sinun tekevän niin kumminkin. Valjasta lapset apureiksi, pienikin osaa jo viedä ja hakea tavaroita ja leikin varjolla onnistuu monikin asia. Miehen on nyt vaan kasvatettava selkäranka ja kannettava vastuunsa tai vaihtoehtoisesti hommatkoon jonkun muun auttamaan ja pitäköön oman turpansa rullalla, kun joskus on edessä se tilanne ettei itse kykene.

[QUOTE="vieras.";29631737]Mikä on iso leikkaus? Keisarinleikkauksen jälkeen oletus on synnärilläkin, että vauvaa pystyy hoitamaan. Muuhun voi saada apua.

Jos jostain muusta leikkauksesta on kyse, pyytäisin vaikka päästä takaisin sairaalaan tai sitä kautta kysyisin kotiapua. Vähän avuttomalta toi mies kuulostaa.[/QUOTE]

Niin, näistä ei ikinä tiedä miten isoja leikkauksia ovat:

fj.jpg

• Tykkää
Reactions: bud
Onpa muutamilla kauheita miehiä, ja varsinkin ap:llä! Miten vitussa voi olla noin ääliö, ettei auta toista? Ja toisaalta, mitä auttamista se omien lasten hoito muka on ja kotityöt, kyllä ne kuuluu kaikille.

Mä jättäisin tuommoisen miehen. Mitä tuommoisella muka tekee, eihän siitä ole tueksi ja turvaksi. Sanoisin, että sä näytit hyvin nyt leikkauksen jälkeen, kuinka paljon musta välität. Eli et yhtään, joten tämä oli tässä. Oispahan yhden ihmisen sotkut vähemmin siivottavana.

Joo, mun mies ainaki on ollu tosi törkeä. Olihan siitä ihan pienten kans jotain turvaa ettei ihan kauheita päässy tapahtumaan mut kun lapset alkaa olla kouluikäisiä on mies käymässä täysin hyödyttömäksi ja mä niin iloiten aion tämän hänelle ilmaista!! :D

Eiköhän tuo ole selvä tapaus, koska jos jo olet naama punaisena kuten asian ilmaiset, pyytänyt miestäsi tekemään hommat niin ei se niitä hommia ala tekemään vaikka pyytäisit leppeämmin tai päälläsi seisoisit.
Suosittelen että menet vaikka ystäväsi (joka lupasi auttaa tiskaamisessa) luokse lasten kanssa lepäämään.

Kiitos vastanneille ja tosiaan ohje oli että en saa tehdä kotitöitä,nostella tai kyykistellä,ajaa autoa,käydä salilla yms..mitä leikattiin on nyt tässä toissijaista. Mutta jos olisi ollut kohdunpoisto,munasarjat.. Niin sitä luokkaa mennään.

En ymmärrä mitä ihmettä ap:n leikkaus kenellekään ulkopuoliselle kuuluu.

Ap, sinuna pakkaisin tärkeimmät tavarat kassiin, soittaisin ystävän hakemaan ja ottaisin kotoa muutaman päivän lepoa. Et soita kotiisi, et mitään.
Olipa leikkauksesi millainen tahansa, niin ne ottaa aina aikansa parantua, etenkin jos lihaksia on leikelty.

Mut siis tosiaan, nyt vaan laukkuun tavarat ja lähet hetkeks aikaa pois sieltä! Jos mies ei pärjää mukamas niin soittakoot äitinsä auttamaan.
Nyt tärkeinpänä on sinun paranemisesi ja jaksamisesi, ei kotitöiden teko yms.

Miksi mun pitää kertoa yksityiskohtaisesti mitään leikattu? Tikkejä on paljon ja syvemmissä kerroksissa myös,olen kipeä ja lääkäri sanoi etten saa rasittaa itseäni, nostella mitn. Se on vaikeaa kun on vaippaikäinen tyttö yms..arki on nyt helv hankalaa...ihan kun mun pitäs täälläkin puolustaa itseäni onko mulla oikeutta levätä.Joo,olen perheen äiti,joo kivut on kovat, joo,pääsin jo kotiin sairaalasta,olin 1 vkoa sairaalassa. Olen ihan raato ja en jaksa. pointti oli että en ymmärrä miksei mies auta ILMAN että se menee riitelyksi,saati että itsekin hän huomioisi ympäristöä. Huoh....

Kyllä ne sairaalasta kotiuttavat jos kaikki olettavat että mies auttaa ja sukulaisiakin on lähellä...

Mm umpparinpoistl potilaat kotiutetaan jo seuraavana päivänä, viilto on pieni mutta kivut vielä kovat, ja heil sanotaankin että ei kotua jossei sielä ole apua (eli itse ei saa tehdä) ja kipujen kanssa pitää pärjätä. Ja vaikkei aplla sitä kohtua olekaa poistettu mut kun joku siihen vertasi ettei muka ole iso leikkaus nii väittäisin silti olevan ainakin isompi kun umpparin poiston.

Ja todellakin on toissijaista mitä on leikattu, , äläkä ap kerrokaan, se menee muuten vasn väittelyks et eipäs joopas ole niin iso leikkaus että miehen pitäisi lomansa uhrata kotitöihin.

Todella kummallinen tilanne. Mulle on itsestäänselvyys, että mut hoidettaisiin ja lepuutettaisiin kotona kuntoon jos joutuisin suureen leikkaukseen. Minulle on näin käynytkin, ja mies hoiti kaiken puolestani, koska niin toisiaan kunnioittavat ja rakastavat ihmiset tekevät. En halua hieroa puukkoa selässäsi, ap, mutta teidän tilanne on jotenkin niin absurdi, että mä harkitsisin vakavasti tuollaisen hyödyttömän miehen jättämistä. Et sä tuollaisella kyllä tee yhtään mitään! :(

Todella kummallinen tilanne. Mulle on itsestäänselvyys, että mut hoidettaisiin ja lepuutettaisiin kotona kuntoon jos joutuisin suureen leikkaukseen. Minulle on näin käynytkin, ja mies hoiti kaiken puolestani, koska niin toisiaan kunnioittavat ja rakastavat ihmiset tekevät. En halua hieroa puukkoa selässäsi, ap, mutta teidän tilanne on jotenkin niin absurdi, että mä harkitsisin vakavasti tuollaisen hyödyttömän miehen jättämistä. Et sä tuollaisella kyllä tee yhtään mitään! :(

Siis voit uskoa,että silmät aukesi. Tämän kerran kun tarvitsin tukea ja apua( sitä ei heru) yhteiset lapset,no olen tehnyt aina enemmän se on ollut enemmän ja vähemmän ok. Olen nauttinut siitä ja en ole marttyyri. Enkä nytkään, en pyydä itselleni sohvalle palvelua yms. Pyydän että hän siivoilee kotia tarpeen tullen ja mitä havainnoi..vaihtaa vaippaa, vie isompia ulos että saisin nukkua vaikka piene kaa päikkärit. Pointti on että joudun koko ajan pyytämään ja apu kestää...sitten menee riitelyksi. Hän on koneella ja kaikki on " joo joo kohta" . Kuinka monta tuntia taapero voi olla kakkavaipassa? Minä vaihdoin se sitten ja se oli haastavaa.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Jo se että olit leikkauksen jälkeen viikon sairaalassa, kertoo että aika iso leikkaus. Pienet tehdään päiväkirurgiana. Ihan kauheaa. Miten sairaalan sosiaalihoitaja? Neuvola? Toki mies voisi ostaa apua jostain kun ei itse suostu auttamaan.

Sanot miehelle kylmästi, että on pari vaihtoehtoa, joko soitat sossut hakemaan lapsen pois siksi aikaa, että saat toipua, tai sitten miehesi auttaa sinua.

Koska sulla ei oikeastikkaan ole muita vaihtoehtoja kuin nuo edellämainitut, ellet kerran pysty asioita itse tekemään.

Itselläni laitettiin tyräverkko ja olin monta viikkoa aika avuton, en meinannut päästä edes sänkyyn makaamaan omin neuvoin. Olisin ollut aika hukassa ilman miehen apua, ihan jo itsestäni huolehtimisessa, saati sitten lasten. Vatsalihakset eivät olleet ollenkaan pelissä mukana, teeppä siinä sitten :(

Sano miehellesi, että joko hän auttaa valittamatta tai hankit avun muualta tai lähdet muualle potemaan ( kumpi parempi tai kumpi onnisttuu) Mulla oli kerran tilanne, ettei mies auttanut (oli kipeänä kuten minäkin) eikä myöskään antanut pyytää apua. Sanoin sitten hänelle, että on vain kaksi vaihtoehota, joka hän auttaa tai soitan apua. Sain luvan soittamiseen ja saimme kodinhoitajan muutamaksi tunniksi. Pitemmäksi ajaksi avun saaminen on hankalaa, joten lienee paras vaihtoehto on se, että lähdet muualle potemaan.

leikkausten jälkeen ei edes suositella jäämään sänkyyn makaamaan, paranee paljon nopeammin eikä tule veritulppia. voi saada vaikka mitä jälkitiloja jos vaan makaa sängyn pohjalla

Sano miehellesi, että joko hän auttaa valittamatta tai hankit avun muualta tai lähdet muualle potemaan ( kumpi parempi tai kumpi onnisttuu) Mulla oli kerran tilanne, ettei mies auttanut (oli kipeänä kuten minäkin) eikä myöskään antanut pyytää apua. Sanoin sitten hänelle, että on vain kaksi vaihtoehota, joka hän auttaa tai soitan apua. Sain luvan soittamiseen ja saimme kodinhoitajan muutamaksi tunniksi. Pitemmäksi ajaksi avun saaminen on hankalaa, joten lienee paras vaihtoehto on se, että lähdet muualle potemaan.

Kunnalta ei takuulla saa kodinhoitajaa, jos mies on lomalla, mutta ei nyt vain jostain syystä viitsi hoitaa lapsia tai tehdä kotitöitä.

Yhteistyössä