Nykyajan lastenkasvatussuositukset on ihan hölmöjä! Maalaisjärkeä pitäisi käyttää! Kiinteät ruuat ym. muut jutut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä -77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis tuo aloitukseni oli tarkoituksella provosoiva, minulle neuvoja antaneen mielipiteitä. Juuri niin minun käskettiin tehdä.

Itse siis täysimetin lastani, ja kiinteät aloitin muulla kuin perunalla. On ravinteekkampiakin ja vauvan vatsalle hellävaraisempiakin ruokia.

Sormiruokailu kiinnostaa, ja en todellakaan aio antaa puolivuotiaan syödä selällään lattialla tai sitterissä, tukehtumisvaaran vuoksi.

Niin moni luulee juuri tuossa 3kk:n kohdalla, kun maidon tulo hetkellisesti ei vastaa lapsen kasvavaa ravinnontarvetta ja tiheämpää imuakautta.
Lapsen painokin notkahtaa tässä vaiheessa, jolloin yleensä tietämätön neuvolan terkka ohjeistaa antamaan lisäravintoa kun "maito ei riitä" ja paino putoaa..

Entä kun vauvan paino ei nouse yhtään tai laihtuu? Ja turha sitä enää vatvoa mun kohdalla. Se on ollutta ja mennyttä.

Viimeksi muokattu:
Sitä juuri kirjoitin, että siinä 3kk:n kohdalla vauvan paino notkahtaa, eli laskee tai ei nouse yhtään. Ihan normaalia rintaruokitulle vauvalle, jonka takia ei tarvitse antaa lisäravintoa. Tasaantuu kun maidon tulo taas vastaa kysyntää imetyksen jatkuessa.

Entä 2kk kohdalla? Mä imetin usein, öisin parin tunnin välein. Tarjosin tissiä vielä 4kk.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä