G:Kenen mielestä lapsiperhe-elämä on tylsää?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
hreah
En ole väittänyt kaikkien tai edes useimpien jäävän vapaaehtoisesti lapsettomaksi ekologisten syiden vuoksi. Vaikka se vaikuttaa voimakkaasti joidenkin päätökseen, useimmat päättävät olla hankkimatta lapsia yksinkertaisesti siksi, etteivät he halua lapsia tai koska lasten hankinnassa on heidän näkökulmastaan enemmän huonoja kuin hyviä puolia.

Miksi muuten väität, että "jokainen lapsen saanut" tietää vanhemmuuden olevan antoisampaa kuin se, ettei ole lapsia? Tämähän ei suinkaan pidä paikkaansa. Jotkut katuvat myöhemmin sitä, etteivät tulleet hankkineeksi lapsia, ja toiset taas ovat sitä mieltä, että olisivat varmaankin nauttineet elämästä enemmän ilman lapsia.
Väität että suurin osa lapsen saaneista katuu sitä?
 
vierasa
Mun mielestä itsekeskeisyys huokuu tekstistä ja
tarkoitin tätä:

"suurempi määrä henkilökohtaista vapautta ja itsenäisyyttä, pienempi määrä stressiä ja murhetta, huomattavasti turvatumpi taloudellinen tilanne, keskimäärin parempi parisuhde ja enemmän energiaa kaikkeen muuhun, mitä elämällä on tarjota. Kaikenlaisilta riskeiltä, murheilta ja epämukavuuksilta välttyy"


Ihminen joka kokee noin ei ilmeisesti siedä kovin hyvin pettymyksiä, tai osaa selvitä haastavista tilanteista. Ja aika eristetyltäkin tuollainen elämä vaikuttais. Miksi edes mennä naimisiin tai parisuhteeseen? Siinä saattaa tulla riitoja, ja mitäs jos vaimoke onkin kova shoppailemaan?:D
Minäkin arvostan elämässäni vapautta, itsenäisyyttä, rahaa ja vähäistä stressiä. Teen silti vapaaehtoistyötä ja autan läheisiäni parhaani mukaan. Miksi ihmeessä nämä olisivat toisensa poissulkevia asioita?
 
Bill Gatesilla on kolme lasta. Sääliksi käy, ois kannattanu jättää ne lapset tekemättä...

Lisään vielä, että oletko todella sitä mieltä, että esim. matkusteluun ei kulu rahaa, aikaa tai energiaa?
Ei saa matkustella, se ei ole ekologista. Ellei mene jalan tai kotokutoisella polkupyörällä.:xmas:
 
"vieras."
Mun mielestä itsekeskeisyys huokuu tekstistä ja
tarkoitin tätä:

"suurempi määrä henkilökohtaista vapautta ja itsenäisyyttä, pienempi määrä stressiä ja murhetta, huomattavasti turvatumpi taloudellinen tilanne, keskimäärin parempi parisuhde ja enemmän energiaa kaikkeen muuhun, mitä elämällä on tarjota. Kaikenlaisilta riskeiltä, murheilta ja epämukavuuksilta välttyy"


Ihminen joka kokee noin ei ilmeisesti siedä kovin hyvin pettymyksiä, tai osaa selvitä haastavista tilanteista. Ja aika eristetyltäkin tuollainen elämä vaikuttais. Miksi edes mennä naimisiin tai parisuhteeseen? Siinä saattaa tulla riitoja, ja mitäs jos vaimoke onkin kova shoppailemaan?:D
Sehän on ihan miten sen lukee. Miksi tieten tahtoen hankkia haasteita, joita ei halua? Eristynyt mistä? Eiköhän lapseton noin keskimäärin ole vapaampi menemään, tekemään ja kokemaan, kun vastuu on vain itsestä. Parisuhteeseen voi valita henkilön, jonka kanssa asiat sujuvat ja arvot ovat samanlaisia.
 
hreah
Oikeasti, nyt jotakin tolkkua tuohon lukemiseen. Ei tuollainen tahallinen väärinymmärtäminen ole mitään oikeaa keskustelua. Miksi olet aiheesta niin tuohtunut, että ryhdyt vääristelemään toisten sanomisia?
Ai kärjistinkö minä nyt? Anteeksi, en ajatellut ettei niin saisi tehdä. Sinä kun kuitenkin olet joka ketjussa väittämässä, että velan elämä on kaikin puolin parempaa kuin lapsiperheiden. Miksi sinulla on tällainen etuoikeus, eikä meilllä muilla? Koska sinä olet vela?
 
fggf
Mun käy sääliksi tuota M32 kun sillä on oikeasti asiallisia pointteja, eikä tarkoita mitään pahaa mutta te aina vain väittelette häntä vastaan.

Vaikka ei kai hän sano teidän elämän olevan huonompaa, niin te jatkuvasti sanotte että hänen elämänsä on. Ihan kun se olisi teiltä pois että hän ei halua lapsia.

Onko se joku hyökkäys teidän valintaanne kohtaan? Onko teillä niin iso tarve puolustella omaa valintaanne ettette hyväksy toisen valintaa?

Tietysti resursseja on enemmän ilman lapsia. Se nyt on ihan selvä. Vanhemmilla on kova halu sanoa ettei mitään menetä vaikka lapsia saakin. Vaikka siinä menettää aika paljon. Itse olen menettänyt aikaa, rahaa, unta jne. Lisäksi on tullut paljon huolta ja vastuuta. Parisuhteemme on myös muuttunut paljon. Loppupelissä parempaan, mutta ei se helppoa ole aina ollut.

En minä ihmettele ollenkaan jos joku ei halua lapsia, ei niitä tarvitse haluta. Typerää olisi tehdä lapsia koska kaikki muutkin tekevät, ja olla onneton, kun voi tehdä niinkuin itse haluaa. En myöskään ihmettele miksi niitä halutaan, ihan vain koska ihmiset haluavat eri asioita ja se on ihan normaalia.

M32:n päätös on mielestäni erittäin hieno ja vaatii kanttia enemmän kuin se lapsien tekeminen.

Oli päätös mikä tahansa, ei sitä tarvitse kenellekkään puolustella ja perustella.
 
hreah
Oikeasti, nyt jotakin tolkkua tuohon lukemiseen. Ei tuollainen tahallinen väärinymmärtäminen ole mitään oikeaa keskustelua. Miksi olet aiheesta niin tuohtunut, että ryhdyt vääristelemään toisten sanomisia?
Kate Spicer: 'Any woman who says she's happy to be childless is a liar or a fool' | Mail Online

Hyvä artikkeli, kannattais sunkin lukea. Enkä väitä, että kaikki lapsettomat tulevat sitä joskus katumaan, mutta löytyy niitäkin. Ihan kuten löytyy niitä, jotka lapsiaan katuvat. Mutta sinä et voi silti toisen puolesta sanoa, että teidän elämä on tylsää, jos et ole sellaista elämäntyyliä itse kokenut. Voit sanoa, että sinusta tuntuu että et siinä viihtyisi, mutta et voi toisten elämää tylsäksi leimata sitä kokematta.
 
M32
Mutta sinä et voi silti toisen puolesta sanoa, että teidän elämä on tylsää, jos et ole sellaista elämäntyyliä itse kokenut. Voit sanoa, että sinusta tuntuu että et siinä viihtyisi, mutta et voi toisten elämää tylsäksi leimata sitä kokematta.
Alkuperäinen kirjoittaja M32:
En väitä tietäväni, miten sinä tai kukaan mukaan kokee lapsiperhe-elämän. Jokaisen kokemus on varmasti aivan omanlaisensa. Tämä johtuu siitä, että ihmisillä on erilaisia persoonallisuudenpiirteitä, arvoja ja olosuhteita. Tiedän kutenkin sekä lapsiperhe-elämästä että omista mieltymyksistäni tarpeeksi, jotta voin sanoa, että hyvin todennäköisesti pitäisin sitä tylsänä.
Tarkkuus muiden viestien lukemisessa säästää monelta hermostumiselta.
 
Ai kärjistinkö minä nyt? Anteeksi, en ajatellut ettei niin saisi tehdä. Sinä kun kuitenkin olet joka ketjussa väittämässä, että velan elämä on kaikin puolin parempaa kuin lapsiperheiden. Miksi sinulla on tällainen etuoikeus, eikä meilllä muilla? Koska sinä olet vela?
Kannattaisko rauhoittua? Tietysti jokainen kokee oman mielipiteensä oikeaksi jne
 
"vieras."
Kate Spicer: 'Any woman who says she's happy to be childless is a liar or a fool' | Mail Online

Hyvä artikkeli, kannattais sunkin lukea. Enkä väitä, että kaikki lapsettomat tulevat sitä joskus katumaan, mutta löytyy niitäkin. Ihan kuten löytyy niitä, jotka lapsiaan katuvat. Mutta sinä et voi silti toisen puolesta sanoa, että teidän elämä on tylsää, jos et ole sellaista elämäntyyliä itse kokenut. Voit sanoa, että sinusta tuntuu että et siinä viihtyisi, mutta et voi toisten elämää tylsäksi leimata sitä kokematta.
Luepa itse tämän keskustelun ensimmäinen sivu, niin juuri noin nimimerkki M32 sanoikin. Sinä tulit keulimaan ja lukemaan/tulkitsemaan omiasi. Sä hermostut nyt tasan omista sanoistasi.
 
vvirr
Minä olen tehnyt lapset ihan itsekkäistä syistä. Minua kohdeltiin lapsena huonosti. Jo silloin vannoin, että kun minulla on lapsia, niin niiden ei tartte pelätä, minä rakastan, halaan, huolehdin ja puolustan omiani. Näin minä olenkin tehnyt. Terapeuttini kanssa olikin joskus puhetta siitä, että kun toimii omien lastensa kanssa ns. oikein, auttaa se oman rikkinäisen lapsuuden käsittelemistä ja omien lastensa kautta saa itsekin palan onnellista lapsuutta. Olisinhan minä saattanut päästä lapsuuden traumoista yli muutenkin, mutta varmaan olisin paljon enemmän tarvinnut siihen terapiaa ja paljon pidemmän ajan kuin mitä nyt olen tarvinnut.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
hreah
Kannattaisko rauhoittua? Tietysti jokainen kokee oman mielipiteensä oikeaksi jne
Miten minä olen kiihtynyt? Tai no, myönnetään että tuo M32 saa mun niskavillat nouseen pystyyn, mutta en taida olla yksin tunteitteni kanssa.

Mulla on lapsettomia ystäviä (sekä tahallisesti, että tahattomasti siihen ajautuneita) sekä lapsia saaneita, enkä ole kenenkään kuullut väittävän toisen elämän olevan tylsempää kuin toisen. En ymmärrä, miten tuollaisia ihmisiä edes on olemassa kuin M32 enkä edes sitä, miksi sellaiset ihmiset on kaksplussalla, joka aika monesti sivuaa miehen inhoamaa aihetta eli lapsia ja lapsiperheen elämää. Ei ymmärrä, ei.

Ja nyt lopetan jorina ja lähden tekemään iltapesut lapsille. Tai ne on jo tehty, lähden lukemaan iltasatua tuolle isommalle. Delegoin tän illan hommat tuolle miehelle kun oli niin zäpäkät jorinat täällä ettei malttanut näistä irrottautua. Näinkin voi tehdä, vaikka niitä lapsia on; ottaa sitä omaa aikaa ihan näin arjen keskellä. Tai pyhähän nyt on.

Hyvää elämää toivon ihan kaikille ja niille, joilla on oikeasti tylsää, niin kannattaa varmaan alkaa muuttaa toimintamalleja ja etsiä sitä tylsyyden poistajaa elämästään.
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN
"vieras."
Miten minä olen kiihtynyt? Tai no, myönnetään että tuo M32 saa mun niskavillat nouseen pystyyn, mutta en taida olla yksin tunteitteni kanssa.

Mulla on lapsettomia ystäviä (sekä tahallisesti, että tahattomasti siihen ajautuneita) sekä lapsia saaneita, enkä ole kenenkään kuullut väittävän toisen elämän olevan tylsempää kuin toisen. En ymmärrä, miten tuollaisia ihmisiä edes on olemassa kuin M32 enkä edes sitä, miksi sellaiset ihmiset on kaksplussalla, joka aika monesti sivuaa miehen inhoamaa aihetta eli lapsia ja lapsiperheen elämää. Ei ymmärrä, ei.

Ja nyt lopetan jorina ja lähden tekemään iltapesut lapsille. Tai ne on jo tehty, lähden lukemaan iltasatua tuolle isommalle. Delegoin tän illan hommat tuolle miehelle kun oli niin zäpäkät jorinat täällä ettei malttanut näistä irrottautua. Näinkin voi tehdä, vaikka niitä lapsia on; ottaa sitä omaa aikaa ihan näin arjen keskellä. Tai pyhähän nyt on.

Hyvää elämää toivon ihan kaikille ja niille, joilla on oikeasti tylsää, niin kannattaa varmaan alkaa muuttaa toimintamalleja ja etsiä sitä tylsyyden poistajaa elämästään.
= tuohdun siitä mitä haluan lukea, en siitä mitä oikeasti on kirjoitettu. Tällä saan vähän vauhtia tylsään perhe-elämään.
 
hreah
[QUOTE="vieras.";29628675]= tuohdun siitä mitä haluan lukea, en siitä mitä oikeasti on kirjoitettu. Tällä saan vähän vauhtia tylsään perhe-elämään.[/QUOTE]

Kispus vaan sullekin :p :D
 
Vertauksesi ontuu
Hän kertoo että ei pidä homejuustosta vaikka ei sitä ole koskaan maistanut!
Hän on vain kuullut jonkun haukkuvan sitä pahaksi, ehkä jopa pitänyt juustopalaa kädessään ja haistellut sitä, mutta suuhunsa hän ei sitä ole laittanut.:attn::xmas:
Mutta kun jokainen aikuinen TIETÄÄ ne lapsiperhe-elämän palaset, ainakin ison osan niistä.

* Lapsiperheessä on huomattavasti enemmän kotitöitä kuin lapsettomassa
* Raskaus hyvin todennäköisesti aiheuttaa keholle vaurioita
* Synnytys hyvin todennäköisesti sattuu ja aiheuttaa vaurioita
* Pikkulapsiaikana joutuu hyvin todennäköisesti valvomaan paljon
* Lapsista on huolta ja murhetta
* Lapset vievät paljon rahaa
* Lapset joutuu kuljettamaan tarhaan, niille pitää tehdä ruokaa ja niitä pitää kasvattaa
* Omien lasten lisäksi joutuu sietämään niiden kavereita ja kaverien vanhempia, ja käyttämään aikaa tarha- ja kouluasioiden hoitamiseen

jne jne jne

Vaikka sitä koko "makua" ei siis olekaan maistanut, niin niistä palasista on tarpeeksi paljon tietoa että pystyy päättelemään pitäisikö loppupiirakasta vai ei. Ihan eri asia kuin joku maku jonka kaltaista ei olisi ikinä maistanut. Jos homejuustoesimerkkiä käyttää, niin jos joku ei tykkää yhtään valkohomejuustosta niin ihan varmasti hän voi sanoa että ei pidä sinihomejuustostakaan.
 

Yhteistyössä