Uskaltaisiko kukaan kertoa, missä teillä tuntuu, kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YksiIiris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän termi vitutus tule juuri tästä :)

Samainen elin on muutenkin Suomessa ja suomen kielessä ehkä poikkeuksellisen mystinen. Sitä pitäisi myös esim. haistaa, kun taas englantilainen sanoo "fuck you". "Fuck" on perua n. vuodelta 1500 kirjoitettuna muodossa gxddbov, ja tämäkin salakielisenä pseudo-latinalla käännettynä muodossa fuccant, "he nussivat".

Mutta kirosanana tuota käytettiin vasta 1800-luvun alussa. "Fuck you" tarkoittaa "harrasta itsetyydytystä", joka alkoi 1800-luvun mittaan tulla tabuksi englantilaisessa kulttuurissa ja erityisesti kiihkokristillisessä USAssa. Eli meidän naisen alapään haistaminen on nykymittapuulla paljon vahvempi ilmaisu kuin amerikkalainen itsetyydytyksen paheksunta, josta termi lähti nykymuodossa liikkeelle.

Suomalainen sanankäyttö on huomattavan paljon alkukantaisempaa kuten näkyy. Kauhu yms. vahvat tunteet tuntuvat "pillussa" --> vituttaa, ja samainen elin ei tuoksukaan miellyttävältä. Kun taas USA:ssa kyse oli lähinnä kristinuskoa vastaan rikkomisesta onanoinnilla, ollaan aika eri tasolla.

Juuri tällaisten asioiden kannalta nykysuomalainen vahva amerikkalaistuminen on niin ongelmallinen asia. Talous ja kulttuuri hyötyvät, joo joo, mutta minusta suomalaisten ei saa unohtaa tätä paljon atavistisempaa eli alkukantaisempaa maailmankuvaamme.

Persuille tämä resurssiksi. Siksi itse en inhoa persuja, mutta en pidä radikaalista persuudesta.

Eiköhän termi vitutus tule juuri tästä :)

Samainen elin on muutenkin Suomessa ja suomen kielessä ehkä poikkeuksellisen mystinen. Sitä pitäisi myös esim. haistaa, kun taas englantilainen sanoo "fuck you". "Fuck" on perua n. vuodelta 1500 kirjoitettuna muodossa gxddbov, ja tämäkin salakielisenä pseudo-latinalla käännettynä muodossa fuccant, "he nussivat".

Mutta kirosanana tuota käytettiin vasta 1800-luvun alussa. "Fuck you" tarkoittaa "harrasta itsetyydytystä", joka alkoi 1800-luvun mittaan tulla tabuksi englantilaisessa kulttuurissa ja erityisesti kiihkokristillisessä USAssa. Eli meidän naisen alapään haistaminen on nykymittapuulla paljon vahvempi ilmaisu kuin amerikkalainen itsetyydytyksen paheksunta, josta termi lähti nykymuodossa liikkeelle.

Suomessa jossakin murteessa sanotaan "haise pahalle". Mistäköhän se on saanut alkunsa?

Minulla tuntuu päässä tykytyksena ja paineena. Yhden ainoan kerran reagoin alapäällä kun tajusin että kohta rysähtää (autokolari) ja mulla tuli pissat housuun, siis juuri ennen sitä rysähdystä, joka taspahtui sekunneissa mutta tuntui niin pitkältä ajalta, muistan ajateleeni että kuolen ja pelkäsin että lapsenikin kuolee ja mietin kaikki tekemiset ja tekemättä jättämiset.

Mä puren hammasta yhteen silloin kun oikein suututtaa. Täällä kuuluukin välillä kamala rutina. :D

Tänään ärsytti yksi asia, ja se tuntui sydämmessä ja hengityksessä rintakehän alueella. Ja joskus tuntuu päässä. Hermostun tai ahdistun harvoin, mutta kyllä se tuntuu päässä ja rintakehässä.

Vain positiiviset tunteet tuntuvat alhaalla?

Ap:lle, todella hyvä oli tämä aloitus. Kiinnostta että missä sinulla tuntuu positiiviset tuntemukset?

Mullaki tuntuu alapäässä jos vituttaa!! Oon aina miettiny et tuntuuks se niinku kaikilla siellä. Mut jos mua ärsyttää tai raivostuttaa joku asia nii siel alapäässä se tuntemus on.. en oo kyllä virtsannu sen takii ikinä mut kuitenki :D

Mulla se ei koskaan tunnu ohimolla. Pienemmät "kuohahdukset" tuntuvat ehkä koko kehon kireytenä, mutta sellainen suurempi ärsytys siis aina - noh - siellä pimpissä.

Kiitos että jo yksi vastasi Hieman arvelutti kysyä koko asiaa.
MMulla on tosi pahat ahdistukset ja tunnen sen alapäässä. Mulla ennen hulahteli mut nyt se on kokoaikaista ahdistunutta itkua mikä siel alapäässä tuntuu. Enpä tiedä kuin sen sais pois

Yhteistyössä