kokemuksia minnesota-hoidon läheisviikonlopusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras

mikä merkitys mielestänne on sillä että kaikki kutsutut menee? vai olettaako ne edes että kaikki menis?

kun sehän on jo kallistakin lähtee johonkin jumalan selän taa ajelee, olettaako ne että "koko suvulla" on rahaa/ halua laittaa omaa rahaa paljon siihen että jonkun puoliso sattuu olemaan siellä?

mitä mun odotetaan kertovan jos en ole läheinen sen kyseisen potilaan kanssa? hänen puoliso + lapset on "ryyppyaikaan" tullu meille.

mahtaako se tyyppi itse edes haluta että mä meen sinne pällistelemään? kun enhän minä ole häntä humalassa nähnytkään...

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Käsittääkseni siellä saa itse valita, ketä paikan päälle tahtoo.
Kyllä mä menisin, jos kutsun saisin!

Mulla on 3 asiaa mikä tässä mietityttää:
- meidän lapsen hoito. Mies on sillon töissä, eikä sinne saa ottaa lapsia
- meidän rahatilanne. on tässä muitakin menoja pian, eikä se ainakaan parane siitä jos lähden jurruttamaan toiselle puolelle suomea -> tankillinen bensaa ja yöpymiset + syömiset...
- mikä merkitys mulla on olla siell'ä kun en ole ikinä ennenkään jutellut kasvokkain tämän alkon käyttäjän kanssa. perheensä on läheinen mulle.

ihan samoja asioita pohdin kuuule täällä. vein ystäväni sinne lapualle viime viikolla, ja hän pyysi kovasti että tulisin sitten käymään. matka vaan on hurja ja lisäksi tulee kulut siitä yöpymisestä gasthausissa. ruuat saa sieltä hoitolasta.

ja ei oikeastaan itse päätä ketä tulee, tai siis kutsutaan, vaan psykologin kanssa tehdään sukupuu ja siitä lähimmät ihmiset sitten psykologi päättää ketkä kutsutaan. näin ymmärsin tuolta niiden nettisivuilta.

lisäksi kysyisin että onko kellään kokemuksia täällä tästä hoitomuodosta? pitäisi olla tehokas, onko näin?

Onhan se kai tehokas, mutta onhan se aina itsestäänkin kiinni, millä motivaatiolla on liikenteessä. Tiedän tapauksia, joilla on auttanut ja tapauksia joilla ei ole auttanut. Toivotaan, että tuttavillanne tehooa!

olen pohtinut asiaa monelta kantilta kun tuli kutsu läheisviikonloppuun. ks edelliset tämän ketjun viestit.

sanoin etten oikein tiedä pääsenkö. nyt tää sukulainen jonka mies siellä on, on luvannu maksaa PUOLET kuluista jos meen. ja mä en tajuu miksi mun pitäs maksaa yhtään mitään omista vähistä varoistani siksi että juoppo on piirtänyt minut sukupuuhunsa

miten mä nyt kohteliaasti tän asian esittäisin?

Alkuperäinen kirjoittaja pitääkö minun maksaa? ap:
olen pohtinut asiaa monelta kantilta kun tuli kutsu läheisviikonloppuun. ks edelliset tämän ketjun viestit.

sanoin etten oikein tiedä pääsenkö. nyt tää sukulainen jonka mies siellä on, on luvannu maksaa PUOLET kuluista jos meen. ja mä en tajuu miksi mun pitäs maksaa yhtään mitään omista vähistä varoistani siksi että juoppo on piirtänyt minut sukupuuhunsa

miten mä nyt kohteliaasti tän asian esittäisin?

Miten olis suoraan "kun ei kiinnosta kun ei asia mulle kuulu" :p
*luulee olevansa se, kenen mies on siellä hoidossa :p *
(Enkä mä luvannu maksaa puolia, vaan huoneen, koska jokatapuksessa mun on pakko ottaa huone ;) Eiks oo fiksua puida tätä täällä, mut ota huumorilla, muo ei haittaa, vaikka et kehdannu suoraan sanoa ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Käsittääkseni siellä saa itse valita, ketä paikan päälle tahtoo.
Kyllä mä menisin, jos kutsun saisin!

Juu, ei todellakaan saa!
Siellä ei päätetä ite mitään! Siellä vaan yritetään pysyä sisällä ja jos mokaa, taksi soitetaan aika helposti ja pihalla on autoissakin aina avaimet paikallaan, että siellä todella tehdään töitä sen eteen, että säilyttää oikeuden olla siellä

Jos ko. henkilö ei oo edes sun läheinen niin en kyllä menis. Päihdeongelmisten tomitatapohin kuuluu muiden "hyppyytys" ja oman navan ympärillä eläminen. Minä sanoisin reippaasti että ei käy.

Isäni veljen vaimo oli ennemmin samaa mieltä ettei häntä siellä tarvita, isäni kun oli siellä, mutta jälkeenpäin huomasi kuinka paljon isäni juominen oli hänenkin elämäänsä vaikuttanut, suosittelen menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Jos ko. henkilö ei oo edes sun läheinen niin en kyllä menis. Päihdeongelmisten tomitatapohin kuuluu muiden "hyppyytys" ja oman navan ympärillä eläminen. Minä sanoisin reippaasti että ei käy.

Tuskimpa kukaan haluaa tuossa tilanteessa hypyttää; ne ihmiset kutsutaan sinne siksi, että ne kertovat sille alkoholistille, miten kamalaksi se on heidän elämänsä tehny. Alkoholisti ei saa sanoa sanaakaan, vaan kuuntelee kun häntä "haukutaan" ja ne terapeutit pitää siellä tärkeänä, että sinne tulis mahdollisimman paljon ihmisiä, alkoholistit ite taas tietty haluais rajata ne mahdolisimman vähiin -samoin kun yleensä ydinperhe, joka ei haluais asioita ihan niin julkisesti retosteltavan, koko homma kun hoidetaan kaikkien siinä hoidon vaiheessa olevien edessä.
Ei mikään kiva tilaisuus kenellekään!

Mitä jos kutsuttu ei halua haukkua tai päinvastoin kehuu että on ollut hauskaa aikaa, niin mitäs sitten? Lähipiiriin parille tullut kutsu sellaisilta ettei juominen ole haitannut lainkaan, päinvastoin.

Mitä jos kutsuttu ei halua haukkua tai päinvastoin kehuu että on ollut hauskaa aikaa, niin mitäs sitten? Lähipiiriin parille tullut kutsu sellaisilta ettei juominen ole haitannut lainkaan, päinvastoin.

Ensin on "haukkumisilta". Siinä kerrotaan alkoholistille niitä negatiivisiä asioita hänen juomiseensa liittyen.
Oliko se sitten seuraavana päivänä, kun kerrotaan sille hoidossa olevalle alkoholistille, mikä hänessä on hyvää.

Uusimmat

Yhteistyössä