Työharjoittelupaikkaa ei löydy

  • Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Mikähän neuvoksikun en pääse työharjoitteluun minnekkään,koska tämä on pieni paikka ja firmoissa muutenkin vähennetty/lomautettu sakki. Olen kysynyt kaikki paikat läpi. Onko muille käynyt näin ja mitä korvaavaa tehtäää saitte? Meillä olis 4vko. työharjoittelua nyt seuraavaksi.
 
"hmm"
meillä oli opettajilla joitain varapaikkoja jonne pääsi jos joku ei millään saanut mistään paikkaa, ja sitten varavarana oli vielä mahdollisuus tehdä työharjoittelu koulun tiloissa, mutta jälkimmäistä tuskin läheskään kaikkialla on. oletko kysynyt onko opettajilla tiedossa jotain paikkaa?

itselläni meni niin että työpaikassa johon pääsin, oli ohjaavana henkilönä niin karsea, katkera ja ilkeä ämmä etten riskeerannut näyttönumeroani tekemällä harjoitteluun normaalisti kuuluvaa näyttöä töissä, vaan myöhemmin koulussa opettajien arvostelemana...
 
"opiskelija"
Olen alustavasti infonnut opettajaa,että on 90% mahdollisuus ,etten saa täältä paikkaa. Opinahjokin on 100kilsan päässä(monimuoto) niin en voi koulullakaan ravata putkeen 4vko. =(
 
"hmm"
olisikohan mahdollista että jos et nyt saa paikkaa niin voisit edetä opinnoissasi sen aikaa kun muut ryhmästäsi käyvät harjoittelussa, ja saada uuden työharjoitteluajan jolle sitten työpaikka toivottavasti löytyisi.

muuten tuo taitaa mennä siihen, että jos nyt ei mitään paikkaa löydy, joudut tekemään sen vapaa-ajallasi, viikonlopputöinä tai lomilla. tai jättää se ylimääräiselle opintovuodelle. alan kesätöillä sai meillä korvattua harjoittelun.
 
"opiskelija"
Meillä joikainen menee työharjoitteluun hiukan omaan tahtiin ja mäoon oikeestaan vähä niink eellä monia muita,kun olen o yhden työh.suoritanut. Täältä paikkakunalta en tule saamaan,että se tässä suurin brobleema.
 
Meillä viimeinen sai työssäoppimispaikan ihan muutama päivää ennen harjoittelun alkua. Täytyy olla valmis menemään kauemmaskin harjoitteluun. Onko oppilaitoksellasi asuntolaa? Meillä on järjestetty pitkän matkan opiskelijoille ilmainen asuminen.
 
Millaisella rahoituksella opiskelet? Ja oletko hakenut opiskelija alennusta liikkumiseen? Pitäähän monimuotokoulutuksessa olla opistollakin välillä parikin viikkoa kerralla. Niin ja kannattaa todella ottaa selvää asuntolasta.
 
vierass
Miten olet hakenut töitä? Mun lapsi etsi työharjoittelupaikkaa soittamalla ja vastaus oli aina ei. Sitten hän vaihtoi taktiikkaa ja lähti kysymään harjoittelupaikkaa suoraan työpaikalta. Heti eka paikassa tärppäsi. Minkä alan töitä pitäisi löytyä?
 
"vvieras"
No neljä viikkoa on tosi lyhyt harjoittelu. Eikö ketään tuttavaa, sukulaista tai ystävää asu lähempänä isoa kaupunkia jossa voisit asua nurkissa 4vk? Jos ei niin hae HOAS (Helsingin opiskelija-asuntosäätlö) itsellesi kuukaudeksi joku solukämppä.
 
"opiskelija"
Saan toki matkakuluja,kn bussilla kuljen,ne kattaa justiin ja justiin matkat,eli en toki muuta saa sitten työharjoittelupaikkaa varten. olen soittanut ja käynyt sitten paikanpäällä. En voi asua muualla,olen perheellinen ja alaikäisiä muksuja.
 
"opiskelija"
En sano alaa,mutta täällä paikkakunnallani(pieni paikka) on tosiaan lomautettu sakkia ja niihin en päässyt,joten en sille voi mitään. Maanantaina selviää tää viiminen paikka.
 
"opiskelija"
Jos olis kyse lähih.,sairaanh.,keittiöala,koulunkäyntiavustaja,tarha,merkonomi jne.niin olisin saanu varmasti heti paikan,mutta tää vähän erilainen ala,joten vaikea täältä mitään löytää..
 
[QUOTE="opiskelija";29611483]No ehkä kaikille ei passaa semmonen mikä sulle tai muille passaa. Ei varaa vuokrata asuntoa ja asuntolassa asuminen maksaisi 400e.+ruuat,että maksappa itse=)[/QUOTE]

Niin, opistolla yleensä on asuntola josta saa huoneen ilmaiseksi ja myös ruokailu on ilmaista.
 
vierass
Minkä alan paikasta on kysymys? En usko että omissa työpaikoissa on kovinkaan monelle ilmaiselle työharjoittelijalle kieltäydytty tarjoamasta harjoittelupaikkaa.
Ennen meidänkin firmassa oli harjoittelijoita, mutta nykyisin on vedetty kaikki niin tiukille, ettei kenelläkään ole enää aikaa ohjata harjoittelijoita eikä niitä siksi oteta. Tiettyihin tehtäviin / alalle pääsee, jos työ on rutiininomaista, mutta vaativampiin tehtäviin ei pääse harjoittelijaksi, ellei satu olemaan jo alan ammattilainen. Monet työt myös ulkoistettu tai siirretty ulkomaille, joten sekin vähentää harjoittelijoiden tarvetta.
 
[QUOTE="opiskelija";29611598]Niin sinä luulet,mutta 100€.on viikko aikuisopiskelijoilta;) Joten lopeta viisastelu.[/QUOTE]

Että aikuisopiskelija olisi erirvoisessa asemassa? Mikäköhän moinen opisto mahtaa olla....
 

Yhteistyössä