Miksi oma lapsi näyttää joskus valokuvissa täysin vieraalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuvaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuvaliisa

Vieras
Tämä ei ole maailman vakavin aihe, mutta joskus mietityttää.

Oletteko muut vanhemmat huomanneet sellaista, että joskus oma lapsi näyttää esim. valokuvissa jotenkin vieraalta, kummalliselta tai piirteineen hämmentävältä?

Satuin tässä kaivelemaan albumeita ja huomasin että yhä, muutaman vuoden jälkeenkin, muutama lapsesta taaperona otettu kuva hämmentää. Useimmitenhan sen oman lapsen kuvia katsoo mielellään, mutta joskus tuntuu että kamera ikuistaa lapsen sellaisen ilmeen tai eleen, että hän tuntuu ihan eri ihmiseltä. Kuin joku vieraan sukulaisen ilme tulisi niihin mukaan. En tarkoita nyt hassutteluilmeitä, vaan tunnetta että se oma ihana lapsi ei ole jotenkin siinä.

Ja joskus harvat kerrat on tuntunut, että lasten ilme ihan arkielämässäkin on sellainen, joka tulee täysin "puun takaa". Esimerkiksi kerran muistan, kuinka olin hakenut esikoisen päiväkodista ja istuimme molemmat melko väsyneenä ruokapöydässä klo 19 illalla. Katsoin lasta ja en tiedä johtuiko omasta väsymyksestä vai mistä, mutta lapsi näytti yhtäkkiä ihan "kulahtaneelta". Ja sitten kun itse on energinen ja hyvin levännyt, lapsetkin näyttävät ihanilta, täydellisiltä itseltään.

Kuulisin mielelläni vertaistukea tästä aiheesta!

No siis ihminenhän näyttää aivan erilaiselta jo ihan silloin, kun häntä oikein jää katsomaan. Tietkö jos tuijotat vaikka miestäsi, niin ei hän näytä sitten enää siltä samalta, kuin ihan normaalisti häntä katsoisit.

Minä huomasin myös oudon jutun tyttäreni kuvista. Sellaisissa kuvissa, jotka exäni on ottanut, hän näyttää isältään ja niissä, jotka minä olen ottanut ei näytä. Ilmeisesti minä poistan kuvat joissa lapsi näyttää isältään, koska välejä meillä ei ole ollut aikoihin.

[QUOTE="Niin";29610973]Minä huomasin myös oudon jutun tyttäreni kuvista. Sellaisissa kuvissa, jotka exäni on ottanut, hän näyttää isältään ja niissä, jotka minä olen ottanut ei näytä. Ilmeisesti minä poistan kuvat joissa lapsi näyttää isältään, koska välejä meillä ei ole ollut aikoihin.[/QUOTE]

Tai sit sä et oo ollu mukana kuvaustilanteessa ja siks?

[QUOTE="Niin";29610973]Minä huomasin myös oudon jutun tyttäreni kuvista. Sellaisissa kuvissa, jotka exäni on ottanut, hän näyttää isältään ja niissä, jotka minä olen ottanut ei näytä. Ilmeisesti minä poistan kuvat joissa lapsi näyttää isältään, koska välejä meillä ei ole ollut aikoihin.[/QUOTE]

Tämä voisi selittääkin, koska vieraan näköiset kuvat on ottanut monesti isovanhempi. Ja itse kuvaan lapsia vähän yläviistosta, varsinkin taaperoita, ja silloin lapsi näyttää tutulta.

Yhteistyössä