Avioliittolain pitäisi olla todella tasa-arvoinen.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikuinen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan se toki jo huomattu ettei kaikki kykene järkevään ajatustoimintaan mitä tulee ihmisoikeuksiin.

Te joiden mielestä homoilla ei tule olla lainsuojaa sitoutuneessa parisuhteessaan:

Toivottavasti joku joskus ottaa teiltä jonkun ihmisen perusoikeuden pois, niin katsotaan kehittyykö sitä empatiaa siinä vaiheessa.
 
Onhan se toki jo huomattu ettei kaikki kykene järkevään ajatustoimintaan mitä tulee ihmisoikeuksiin.

Te joiden mielestä homoilla ei tule olla lainsuojaa sitoutuneessa parisuhteessaan:

Toivottavasti joku joskus ottaa teiltä jonkun ihmisen perusoikeuden pois, niin katsotaan kehittyykö sitä empatiaa siinä vaiheessa.

en sinänsä vastusta käsittelyn alla olevaa uudistusta mutta mulle ei ole valjennut, mikä lain suoja nykyisin puuttuu
 
en sinänsä vastusta käsittelyn alla olevaa uudistusta mutta mulle ei ole valjennut, mikä lain suoja nykyisin puuttuu

ainoat erot avioliittoon tosiaan nykyään ovat, että yhdistettyjä nimiä ei saa, ja toisen sukunimen saa vain erikseen anomalla ja maksamalla liki 200 euroa.

ja sitten tietenkin se adoptio-oikeus.

itse olen sitä mieltä että avioliitosta pitäisi tulla ainoastaan kirkollinen riitti joka ei vaikuta mihinkään kun uskossa olevan hyvään mieleen. varsinaiset oikeudet, jotka sillä tällä hetkellä saavutetaan, olisi siirretty juurikin rekisteröityneeseen parisuhteeseen, ja erotettaisiin kirkko ja uskonto näin valtiosta. tällä hetkellä siis jos et ole uskossa tai uskot johonkin muuhun kuin suomalaiseen tapajumalaan etkä tämän takia voi/halua kirkollista vihkimistä, et voi saada adoptiolapsia, vaikka siis heteroparistakin olisi kyse. mutta ymmärrän kyllä senkin että tämä on ihan liian futuristinen kuvitelma...
 
Jotenkin naurattaa tämä adoptio-oikeudesta kohkaaminen. Suomessa on järjettömän vaikeaa saada kenenkään adoptiolasta. Oikeastiko te kuvittelette, että sitten KUN tämä laki ennemmin tai myöhemmin menee läpi, kaikki homot ryntää adoptiojonoon? Eiköhän ne lapsia haluavat homot jatka vanhalla hyvällä muumimukimenetelmällä, joku yksittäistapaus voi lähteä tuohon adoptioprosessiin.
 
Jotenkin naurattaa tämä adoptio-oikeudesta kohkaaminen. Suomessa on järjettömän vaikeaa saada kenenkään adoptiolasta. Oikeastiko te kuvittelette, että sitten KUN tämä laki ennemmin tai myöhemmin menee läpi, kaikki homot ryntää adoptiojonoon? Eiköhän ne lapsia haluavat homot jatka vanhalla hyvällä muumimukimenetelmällä, joku yksittäistapaus voi lähteä tuohon adoptioprosessiin.

käytännön tasolla näin ja voihan homopari jo nykyäänkin hakea adoptiota niin että hakijana on se toinen, ei tämä lakimuutos juurikaan paranna homoparin adoptiomahdollisuuksia

jotenkin vaikea nähdä ett miten tätä jaksetaan vastustaa niin kiivaasti kun käytännössä juuri mikään ei muuttuisi
 
[QUOTE="vierailija";29598982]Näyttää olevan koko kansalle aika paljon väliä. Jos ei olisi, miksei kaikki olisi rekisteröidyssä parisuhteessa?[/QUOTE]

valtaosa ei edes tiedä, että on olemassa semmonen kuin rekisteröity parisuhde
 
[QUOTE="vierailija";29598982]Näyttää olevan koko kansalle aika paljon väliä. Jos ei olisi, miksei kaikki olisi rekisteröidyssä parisuhteessa?[/QUOTE]

;miksi olisi, ei kai se nyt homoillakaan niin ole että pitää suinpäin mennä neimisiin jos siihen on mahdollisuus. Homoilla on ihan riittävät lailliset oikeudet olla yhdessä nykyäänkin eikä niitä ole syytä muuttaa mihinkään, lapsiakin homoilla on, ei tarvi mitään muutosta. Olisi nyt vaan iloisia että ei enään pistetä hullujenhuoneelle homouden takia.
 

Yhteistyössä