Kuumeisen lapsen hengitys. Mistä tietää mikä normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ronja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lumikki";29596476]Ootko antanut jotain kuumetta alentavaa lääkettä?[/QUOTE]

Tottakai, panadol ja pronaxen. Lämpö enää 37, 3, mutta toi hengitys mietityttää.

Meidän pojalla ainakin maha nousee hengityksen tahtiin selvästi ja ja toi "kaulakuoppa" menee kunnolla kuopalle sisäähengittäessä ja myös kylkiluut näkyy (sisäänhengittäessä kai sekin muistaakseni), istuessa myös olkapäät heiluu hengityksen tahdissa.

Mutta jos epäilet että hengittelee liian tiheään niin käytä näytillä.

Ei ole normaalia. Tarkista tilanne vaikka 112 kautta ja saat ohjeita, kuinka toimia. Erityisesti jos lapsen tajunnantaso on laskenut, veltto, ei syö ja juo kunnolla aikoihin ja käyttää apulihaksia hengittämiseen, niin lääkäriin.

[QUOTE="Ronja";29596434]Lapsi on 5,5v ja kuumetta n. 38c hengittää levossa 37krt/1 min. Yskää ja nuhaa on myös. Mistä sen tietää onko liian tiheä hengitys?

T:tyhmä...[/QUOTE]

Jos on tiheentynyt hengitys, voisi terveyskeskuksessa käydä ottaa hapetusarvon mittaamalla sormenpäästä. Mulla se mitattiin flunssassa ja hoitaja tajusi, et tosi alhainen hapetus -> joudun työläästi hengittymään. Siitä sit löytyisi jo syyksi keuhkotulehdus. Se paljastui röntgenissä. Mitään rähinää ei kuitenkaan kuulunut keyhkoja kuuntelemalla, enkä itse osannut valittaa tiheästä hengityksestä.

Mä soitan päivystykseen.

Kyllä tuo lapsi juo hyvin, pyytänyt itse vettä pitkin päivää. Ollut tänään silti nuutuneempi kuin eilen. Ruoka ei ole kelvannut ja nyt hän nukahti. Makoillut tänään, katsellut videoita...

Hengitys normalisoitui onneksi. Päivystykseen täytyy mennä jos tilanne taas muuttuu. Lapsi nukkuu edelleen, on tuli kuuma (vaikka mittarin mukaan vain pientä lämpöä 37,2c) ja levoton on.

Hengitys normalisoitui onneksi. Päivystykseen täytyy mennä jos tilanne taas muuttuu. Lapsi nukkuu edelleen, on tuli kuuma (vaikka mittarin mukaan vain pientä lämpöä 37,2c) ja levoton on.

mistä mittasit lämmön? korvamittari voi näyttää mit sattuu jos vähän vaikkua tiellä (vaikku ei kuumene kuten tärykalvo), kunnolla kainalosta mitattu on luotettavin

Yhteistyössä