Millaisia kauneudenhoitopalveluita käytät? Mitä lisää, jos rahaa olisi?

• Viestiketjun aloittaja "Miukuli"
  • Ensimmäinen viesti
"Miukuli"
Itse säännöllisesti:

- ripsipermanentti ja kulmien värjäys
- raidat ja leikkaus kampaajalla
- brassisokerointi alapäähän

Jos olisi enemmän rahaa, kävisin:

- kynsien geelilakkauksessa (ei siis mitään rakennekynsiä, pelkkä lakka vain)
- kainaloiden ja säärien sokeroinnissa
- kasvojen ihonpuhdistuksessa

Mulla on ripsipidennys, josta en ainakaan nyt tällä haavaa osaa kuvitella luopuvani. Se tosin on ainoa kauneudenhoitopalvelu, jonka ostan.

Hiukseni leikkaan ja värjään yleensä itse, mutta tarvittaessa siskoni laittaa kuontaloni uuteen uskoon (on parturi-kampaaja). Kulmien kestovärjäyksen teen kotona itse ja aina silloin kun innostun, kaivan vehkeet esiin ja teen itselleni rakennekynnet.

Jos mulla olis ylimääräistä rahaa, niin kävisin kerran kuussa laitatuttamassa kynnet, sekä kasvohoidossa tulisi käytyä säännöllisesti. Kesällä kävisin revityttämässä (keinolla ei väliä, kunhan lähtee!) kaikki ylimääräiset karvat pois. Ja säännöllinen hierontakin kyllä passais, vaikka sitä ei varmaan kauneudenhoitopalveluksi lasketa :)

En mitään.
Ripsienpidennykset oli pitkään, mutta sit en saanu enää niitä huoltoaikojakaan sopimaan aikatauluihin, ne kyllä haluaisin taas...

Kynsiä ei voi duunin takia ottaa. Hiukset värjään itse kun tiedän, mitkä värit sopii ja mitkä ei, olen sen verran allergisoitunut väreille, ettei huvita raapia päänahkaa montaa viikkoa. Samasta syystä en värjää tai värjäytä kulmia tai ripsiä muulla, kuin kulmakynillä ja vesiliukoisilla ripsareilla.
Otsahiukset nyrhin itse, jos latvoja tarvii välillä napsia niin sen tekee mun yksi kaveri.

Ylimääräiset karvat lähtee ihan sheivaamalla, ei mulla riittäis varmaan rahkeet siihenkään, että yrittäisin löytää kalenterista sopivaa aikaa juosta jossain vahauksessa.

Lisääkään en siis käyttäisi mitään vaikka pyörisin rahassa, jos aikaa olis enempi niin sit ne ripsijatkeet ja vahaus, jalkahoidossakin voisin käydä silloin, tällöin.

pakastekalkkuna
Sokeroinnissa poistan karvat 3-4 viikon välein (menkkojen jälkeen yleensä, menkkaviikolla ei niin karvat haittaa ja niiden jälkeen on kiva päästä uuteen kiertoon posliinina) ja sen lisäks on ripsienpidennys, jossa huollot 3-4 viikon välein. Yleensä hoidatan noi samana päivänä tai kahtena peräkkäisenä päivänä.
Sokeroinnissa on se ihanaa, kun iho pysyy sileenä monta viikkoa! Nytkin viime sokeroinnista on jo 3 viikkoa ja silti muutama hassu karva kasvanut, eikä ole edes pistävää sänkeä, vaan sileää karvaa.
Halvalla pääsen, mulla menee noihin kuukaudessa n. 80e! :)
Hiukset käyn leikkauttamassa sukulaiseni luona, hän ei ota siitä mitään hintaa.

Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin kävisin tissikohotuksessa ja rasvaimussa :D Sekä silmien laserleikkauksessa... Mutta niistä joudun vaan haaveilemaan vielä... Lottovoittoa odotellessa! :D

"kokeilija"
Entisessä elämässä kävin leikauttamassa ja värjäyttämässä hiukset parin kuukauden välein. Kulmat ja ripset opettelin laittamaan itse.

Nykyisin siistin hiuksia nuukasti itse ja värjäänkin.Joku jalkohoito olisi ihanaa ja karvanpoisto laserhoidoilla tarpeen.Kylpyläreissu hoitoineen olisi jo luxusta.Lottovoittoa odotellessa!

Wieruus
En käytä palveluita kauneidenhoitoon, Leikkaan hiukset itse, poistan pillukarvat itse samoin muut karvat. värjään kulmat ja ripset itse.

Edullisempaa, kätevämpää ja hauskempaa.

En käytä säännöllisesti mitään palveluita. Minäkin värjään hiukset itse ja sheivaan alapään sekä muut karvat säännöllisesti. Halvemmalla pääsee ja nekin rahat säästyy sit muuhun.
Mua kyllä alkoinyt kiinnostamaan tuo sokerointi jos karvat pysyis esim. sääristä pitkään poissa eikä inhaa sänkeä kasvais sillein..

"Anja"
En käy missään. Värjään, leikkaan, nyhdän ja kuorin itse.

Mutta jos olisi rahaa, niin kävisin:
kampaajalla, sokeroinnissa, manikyyrissä/pedikyyrissä, kuorinnassa, sekä värjäyttäisin/muotoiluttaisin kulmat ja ottaisin ripsienpidennykset.
Mutta näillä mennään, ja toisaalta ei tarvitse sitoutua huoltokäynteihin jne.

Muuten monissa maissa nämä palvelut on huomattavasti edullisempia. Matkoilla käytänkin kyseisiä palveluita paljon.

"Anne"
En käytä mitään. (Värjään itse hiukset ja kulmakarvat, kaveri leikkaa hiukset, nypin itse kulmakarvat ja epiloin muut ylimääräiset)
Jos rahaa olisi enemmän, kävisin kasvohoidoissa säännöllisesti.

ap.
En käytä säännöllisesti mitään palveluita. Minäkin värjään hiukset itse ja sheivaan alapään sekä muut karvat säännöllisesti. Halvemmalla pääsee ja nekin rahat säästyy sit muuhun.
Mua kyllä alkoinyt kiinnostamaan tuo sokerointi jos karvat pysyis esim. sääristä pitkään poissa eikä inhaa sänkeä kasvais sillein..
Sokerointi on kyllä tosi hyvä ja mielestäni hintansa väärti. Sen kun kerran otat, niin et enää koskaan halua sheivailla. Itse tosiaan tällä hetkellä käyn vaan tuossa brassissa ja sen jälkeen alapää on aivan silkinpehmeä eikä sänkeä, kutinaa ym. muodostu. Ja säännöllinen sokerintihan myös vähentää karvankasvua. Mulla on muuten niin heikko karvankasvu, että säärien tai kainaloiden sokeroinnille ei oo suurta tarvista, mutta nyt mietin, että jos ennen kesää kävis, niin pysyis karvat varmaan syksyyn asti pois.

"Neela"
Käyn 1-2 krt vuodessa kampaajalla, kerran kasvohoidossa ja kerran jalkahoidossa.

En tiedä mitä palveluja lisäisin, en oikein tykkää tai jaksa käydä hoidoissa, vaikka rahaa olisikin. Vihonviimeisenä suostuisin sitoutumaan mihinkään rakenne/geelikynsiin, joita täytyisi säännöllisesti käydä huollatuttamassa.

En tykkäisi
En käytä mitään, osaan kyllä itse hoitaa kaikki ne puljaukset ja värjäykset joita koen kaipaavani. Ei ole rahasta kiinni, varaa kyllä olisi. En vain a) tykkää että joku vieras ihminen sörkkii minua b) luota niiden sörkkijöiden ammattitaitoon (olen käynyt elämäni aikana noin 5 kertaa kampaajalla ja muutaman kerran kosmetologilla, kertaakaan en ole ollut tyytyväinen) ja c) en tykkää varailla aikoja ja järjestellä kyytejä ja miettiä milloin pitäisi käydä jossain saakutin huollossa.

Ehkä sitten jos olisin niiiin rikas että mulla olisi assistentti joka hoitaisi varaukset ja takuulla ammattitaitoiset puleeraajat suoraan kotiini, niin voisin jotain hoidattaa. Mutta en muuten. Ei ole vaivan eikä rahanmenonkaan arvoista.

Itseasiassa en ole koskaan ymmärtänyt miksi moisia sanotaan itsensä "hemmotteluksi", kun itse olen kokenut "hoidettavana" olemisen vain epämiellyttävänä. Hieronnassa käyn kyllä 3 viikon välein, mutta sekin vain siksi kun on pakko jotta pysyy työkuntoisena...

olu
En oikeastaan mitään. Tai no muutaman vuoden välein saatan käydä kampaajalla kokeilemassa että joko ne osaisi mun hiukset leikata. Mutta koska se on aina pettymys niin ei tule useemmin käytyä.

Tokii juhliin otan kampauksen ja meikin ammatilaisilta, mutta muuten en.

Rahasta ei ole kiinni.

ap.
Aika hämmästyttävää, että aika moni on vastannut, että ei haluaisi mitään hoitoja/laittautumisia, vaikka rahaa olisi. Itselläni on vaalea tukka, enkä uskalla värjätä itse, koska tulos voi olla tälläiseen vaaleaan tukkaan ihan mitä vain. Leikkaus itse ei onnistuisi mitenkään. On kyllä kadehdittavaa, että toiset pärjäävät ilman kampaajaa ja säästävät siinä pitkän pennin. Ei munkaan mielestä karvasokeroinnit mitään hemmotteluhoitoja ole (sattuuhan se), mutta itse olen aivan tympiintynyt kurkottelemaan pää pitkällä haaraväliini, että saisin vahalla/höylällä hyvän tuloksen.En voi millään muotoa sanoa, että itse tekeminen olis kätevää tai mukavaa. Ja vitsit, että kasvojen puhdistusta kyllä kaipaisin, vaikka mulla onkin ihan hyvä iho. Kyllä sieltä vaan aina töhnää irtoo. Mutta ehkä keväämmällä sitten...

näillä pärjää
Aika hämmästyttävää, että aika moni on vastannut, että ei haluaisi mitään hoitoja/laittautumisia, vaikka rahaa olisi. Itselläni on vaalea tukka, enkä uskalla värjätä itse, koska tulos voi olla tälläiseen vaaleaan tukkaan ihan mitä vain. Leikkaus itse ei onnistuisi mitenkään. On kyllä kadehdittavaa, että toiset pärjäävät ilman kampaajaa ja säästävät siinä pitkän pennin. Ei munkaan mielestä karvasokeroinnit mitään hemmotteluhoitoja ole (sattuuhan se), mutta itse olen aivan tympiintynyt kurkottelemaan pää pitkällä haaraväliini, että saisin vahalla/höylällä hyvän tuloksen.En voi millään muotoa sanoa, että itse tekeminen olis kätevää tai mukavaa. Ja vitsit, että kasvojen puhdistusta kyllä kaipaisin, vaikka mulla onkin ihan hyvä iho. Kyllä sieltä vaan aina töhnää irtoo. Mutta ehkä keväämmällä sitten...
Lumenen syväpuhdistavalla mutanaamiolla lähtee töhnät kasvoista! Annan vaikuttaa 20min ja pesen pois, iho on äärettömän pehmeä ja kuulas sen jälkeen. Ihon kuorinta aineita on myös erittäin hyviä ja tehokkaita. Ei tarvitse kosmetologilla käydä, ellei kärsi aknesta, vaikka akneenkin saat tehokkaat tuotteet jo marketista.

"femin"
Käytän ERITTÄIN harvoin mitään kauneudenhoitopalveluita, en edes joka vuosi.

Jos raaskisin ja rahaa olisi enemmän, niin leikkauttaisin hiukset kampaajalla useammin, kävisin kasvohoidoissa ja vahaamassa kulmakarvat säännöllisesti. :)

"tjaa"
Jos varaa olisi, ottaisin varmaan sokeroinnin päästä varpaisiin. :D Siis kaikki veke lukuunottamatta kulmakarvoja ja hiuksia! Hiusten vaalennuksen ja latvojen trimmailun teettäisin kampaajalla. Samoin kävisin säännöllisesti käsi-, jalka- ja kasvohoidoissa. Mitään tekokynsiä, -ripsiä tai -hiuksia en haluaisi itseeni kiinnitettävän. Samoin keinorusketukset on rumia.

Tällä hetkellä teen kaiken itse kotona. Osaan kyllä ja jälki on ihan ok, mutta laiskottaa tehdä niitä. Olisi kätsympi, jos joku toinen sen tekisi.

Keittiönoita
Noin 3 kuukauden välein kampaajalla hiusten leikkaus ja väri. Ei muuta. Olen kyllä harkinnut, että alkaisi käymään säännöllisesti intialaisessa päähieronnassa. Jalkahoitajalla käynnitkin voisi olla ihan ok.

Yhteistyössä