Mitä vitamiineja otat purkista ja kuinka paljon? (+muut lisäravinteet, esim. maitohappob.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vitamiinivilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vitamiinivilma

Vieras
Huvikseni kyselen, kun mietin noita omia pilleripurkkejani... :) Otatteko esim. nyt enemmän vitskuja, kun on "tautinen aika"? Mun vitamiinicocktail on tällä hetkellä tällainen:

MiniSun monivitamiini pureskelutab. x1
DeviSol D3-vitamiini 20µg x2
maitohappobakteerikapseli x1
sinkkitabletti 15mg x1

D-vitamiinia tulee siis yhteensä 50 mikrogrammaa päivässä ja sinkkiä 25 mg. Onkohan tuota sinkkiä liikaa, ajatuksissani vaan oon napannut tuon sinkkitabletin erikseen, vaikka sitä on tuossa monivitamiinissakin? Sitten tietty muut vitamiinit ja hivenaineet lisäksi tuosta monivitamiinista.

D-vitamiinia 50 mikrog.
foolihappotabletti
Professorin (Yliopiston apteekin) kalaöljykapseli
Professoron (Yliopiston apteekin) hiusravinnekapseli (sis. mm . biotiinia)

Lisäksi flunssan iskiessä 3 tai 4 kpl sinkkitablettia ja 3 kpl C-vitamiinia (pitoisuutta en just nyt muista)

Tarvittaessa Lacto Seven maitohappobakteeria

Iltaisin 1-2 mg melatoniinia

Hampunsiemenöljyä tai rypsiöljyä

Suunnitelmissa ostaa jokin kollageenivalmiste, kun iho on vanhentunut niin kamalasti nopeassa ajassa vaikka elintavat hyvät ja ruokavalio kunnossa.

Huvikseni kyselen, kun mietin noita omia pilleripurkkejani... :) Otatteko esim. nyt enemmän vitskuja, kun on "tautinen aika"? Mun vitamiinicocktail on tällä hetkellä tällainen:

MiniSun monivitamiini pureskelutab. x1
DeviSol D3-vitamiini 20µg x2
maitohappobakteerikapseli x1
sinkkitabletti 15mg x1

D-vitamiinia tulee siis yhteensä 50 mikrogrammaa päivässä ja sinkkiä 25 mg. Onkohan tuota sinkkiä liikaa, ajatuksissani vaan oon napannut tuon sinkkitabletin erikseen, vaikka sitä on tuossa monivitamiinissakin? Sitten tietty muut vitamiinit ja hivenaineet lisäksi tuosta monivitamiinista.

Mulla melkein sama setti mut sinkin tilalla magnesium 375. :)

Raskausmultivitaa 1 tabu päivässä.
1 kalkkitabu päivässä.
Foolihappoa 1 (vaikka tuossa multivitassa onkin foolihappoakin). Mutta tätä otan satunnaisemmin.

Syön vielä paljon hedelmiä, vihanneksia ja kasviksia, että en varmaan edes kaikkea purkkivitamiinia tarvisisi.

Yhteistyössä