Mulla on dieetti päällä ja olen nälkäinen, mitä tässä voi syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en halua sortua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en halua sortua

Vieras
Söin päivällisen ennen kuutta. Siinä oli yksi lihapulla, kasviksia ja yksi peruna plus parisen lasia maitoa.

Nyt söin juuri täyskauraleipäpalasen, jonka päällä juustolevitettä ja tuorekurkkua, join vettä päälle.

Aiemmin päivällä söin lounaalla vähäsen kanaa, kasviksia ja join maitoa.

Siinä päivän ruuat.

Mulla vaan on koko ajan nälkä. Mitä syötte, kun yritätte laihduttaa, terveellistä, mikä vie nälän pois niin, että tulee tyytyväinen olo?

Liian vähän syöt, joten ei ihme, että nälkä. Saattaa käydä niin, että lopahtaa koko kuuri tuohon nälkään. Syö neljä-viisi kertaa päivässä ja kerrallaan n. 300 kcal. Mahtuu tuohon aika paljon ruokaa, kun syö kasviksia reilusti, vähärasvaista lihaa/kalaa/munaa ja esim. jotain hedelmiä.

Jospa nyt aluksi jätät nuo leivät pois kokonaan samoin perunan. Nehän vaan kasvattaa nälkää ennestään. Missä salaatit? Treenailin tänään ja tein kotona ison lautasen jossa oli 3/4 osaa tosi iso salaatti, jossa erilaisia juttuja kuten vuonankaalia, tomaatteja ja kurkkuja. Sitten pieni nokare riisiä ja kanaa. Jälkiruuaksi otin marjoja jotka olin sulattanut aiemmin, ilman sokeria tietysti.

Syönnistä on nyt yli 5 tuntia ja vieläkin on kylläinen olo. Vedin perään vielä 2 litraa vettä.

Mä en pysty enää syömään leipää ollenkaan, se on ihan suoraan sanottuna pelkkää höttöä. Tee mieluummin se kaurapuuro tai korvaa se jollain, esim. raejuustolla. Tuo sun dieetti ei kauaa kestä, jos jatkat tuollaisilla ruoka-aineilla.

Vai että tomaattia ja kurkkua...
Mä sanoisin että vedä kasviksia reilusti, porkkanaa, keräkaalia, parsa- ja kukkakaalia. Eiköhän sitä pottuakin uskalla syödä, kattele vähän noita kaloripitoisuuksia netin ilmaisesta kalorilaskurista ja vertaile kuinka paljon saa kasviksia vetää.

Alkuperäinen kirjoittaja Määää;29568292:
Vai että tomaattia ja kurkkua...
Mä sanoisin että vedä kasviksia reilusti, porkkanaa, keräkaalia, parsa- ja kukkakaalia. Eiköhän sitä pottuakin uskalla syödä, kattele vähän noita kaloripitoisuuksia netin ilmaisesta kalorilaskurista ja vertaile kuinka paljon saa kasviksia vetää.

Ei se yksi keitetty peruna päivässä ole ongelma, sisältää 70 kaloria. Jos se on paljon, ei kannata varmaan syödä mitään, kaikessa on kaloreita.

[QUOTE="vieras.";29568227]Liian vähän syöt, joten ei ihme, että nälkä. Saattaa käydä niin, että lopahtaa koko kuuri tuohon nälkään. Syö neljä-viisi kertaa päivässä ja kerrallaan n. 300 kcal. Mahtuu tuohon aika paljon ruokaa, kun syö kasviksia reilusti, vähärasvaista lihaa/kalaa/munaa ja esim. jotain hedelmiä.[/QUOTE]

No se on ehkä mun ongelma, etten oikein vaivaudu noita kaloreita laskemaan ja arviosta yritän syödä sillein oikean määrän. Paljon mahtuu sellaiseen 300 kalorin lämpimään ruokaan?

Toisekseen en hirveästi ennätä hyötyliikuntaa enemmän kuntoilemaan, joten pakko on sitten syödä sen verran vähemmän.

Mä kans paistaisin sen munan tai söisin purkin maitorahkaa. En karppaa tms. mutta mulla proteeini pitää parhaiten nälkää.

Leipä usein kasvattaa ruokahalua - samoin myös kaurapuuro.

Mun mielestä sun päivässä on liian vähän ruokaa ja ehkä valinnat voisi harkita paremmin. Eli enemmän kasviksia ja marjoja + proteiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei nälkää;29568255:
Jospa nyt aluksi jätät nuo leivät pois kokonaan samoin perunan. Nehän vaan kasvattaa nälkää ennestään. Missä salaatit? Treenailin tänään ja tein kotona ison lautasen jossa oli 3/4 osaa tosi iso salaatti, jossa erilaisia juttuja kuten vuonankaalia, tomaatteja ja kurkkuja. Sitten pieni nokare riisiä ja kanaa. Jälkiruuaksi otin marjoja jotka olin sulattanut aiemmin, ilman sokeria tietysti.

Syönnistä on nyt yli 5 tuntia ja vieläkin on kylläinen olo. Vedin perään vielä 2 litraa vettä.

Mä en pysty enää syömään leipää ollenkaan, se on ihan suoraan sanottuna pelkkää höttöä. Tee mieluummin se kaurapuuro tai korvaa se jollain, esim. raejuustolla. Tuo sun dieetti ei kauaa kestä, jos jatkat tuollaisilla ruoka-aineilla.

En halua jättää leipää ja perunaa pois. Niillä on sijansa ruokavaliossa ja täysjyväleipähän on terveellistä. En ole kyllä syönyt tänään salaattia, ainoastaan niitä keitettyjä vihanneksia. Tiedän, että pitäisi syödä niitä tuoreitakin.

Kannattaisi syödä myös aamupala ja välipala. Aamupalaksi maustamatonta jogurttia/rahkaa ja marjoja (sokeroimattomia) ja mahdollisesti leseitä. Tai veteen keitettyä kaurapuuroa marjojen kera tms. Välipalaksi esim. raejuustoa, rahkaa, marjoja/hedelmiä, ruisleivän pala vihanneksilla tms.

Lounaalla ja päivällisellä voi syödä niin, että ei jää nälkä kunhan syö enimmäkseen kasviksia tuoreena/hoyrytettynä/keitettynä ja kohtuudella lihaa ja täysjyväpastaa/perunaa.

[QUOTE="a p";29568336]En halua jättää leipää ja perunaa pois. Niillä on sijansa ruokavaliossa ja täysjyväleipähän on terveellistä. En ole kyllä syönyt tänään salaattia, ainoastaan niitä keitettyjä vihanneksia. Tiedän, että pitäisi syödä niitä tuoreitakin.[/QUOTE]

Ihan järkevää, nykyään on vaan tämä proteiinivillitys vallalla että pitäis suurinpiirtein syödä vaan lähes pelkkää proteiinia. Ei sekään oo hyväksi, munuaiset kärsii ja se altistaa diabetekselle

Monet kerrat itsekkin laihduttaneena olen sortunut epäsäännölliseen syömiseen ja nälkäkuuriin. Nyt olen vihdoin päässyt kiinni 5 aterian rytmiin ja olen lisännyt kasviksia, jolloin annoskoot pysyvät kohtuudessa eikä kaloreita tule liikaa. Et ole kovin paljoa tänään syönyt, joten ei ole ihmekkään jos on nyt nälkä.

Kannattaisi syödä myös aamupala ja välipala. Aamupalaksi maustamatonta jogurttia/rahkaa ja marjoja (sokeroimattomia) ja mahdollisesti leseitä. Tai veteen keitettyä kaurapuuroa marjojen kera tms. Välipalaksi esim. raejuustoa, rahkaa, marjoja/hedelmiä, ruisleivän pala vihanneksilla tms.

Lounaalla ja päivällisellä voi syödä niin, että ei jää nälkä kunhan syö enimmäkseen kasviksia tuoreena/hoyrytettynä/keitettynä ja kohtuudella lihaa ja täysjyväpastaa/perunaa.

Pitäisi syödä aamupala, mutta aina ei ole aamulla nälkä ja ei tee mieli. Tuntuu myös, että jos vielä välipalan söisin, menisi ihan liiallisuuksiin syöminen. Enkä ole koskaan syönyt suuria määriä ruokaa, mutta olen pitänyt sokerisilla välipaloilla nälän poissa. Jos syö jotain sokerista, pystyn olemaan helposti koko loppupäivän tuntematta nälkää ollenkaan. Mutta kun en syö sokeria, olenkin nälkäinen enemmän. Tiedän kyllä, että mulla on ollut epäterveelliset elintavat, mutta yritän muuttaa niitä. Se vaan on vaikeaa, en tykkää tästä nälän tunteesta, mikä tulee vähän väliä.

Yhteistyössä