Rupesin itkemään kun miehen kaveri sanoi illanvietossa minun lihavuudesta, hävettää ja ilta meni pilalle

  • Viestiketjun aloittaja romahdin
  • Ensimmäinen viesti
"Pullukka"
No oli kyllä tökerösti sanottu mieheltä, jolla itsellä paljon enemmän ylipainoa. tämän lisäksi miehillä on enemmän lihaskudosta kuin naisella eli miehen kyllä olisi helpompi laihduttaa. Minulla on myös tuo 8 kg ylipainoa. Tiedän, että olisin paremman näköinen jos olisin hoikempi ja kovasti yritän kuntoilla ja yritän jättää herkkuja pois, mutta ei oikein onnistu. Minä rakastan ruokaa ja liikun melkein päivittäin. Rasvaprosenttimittauksen tuloksella minulla on kyllä vartalossani paljon lihastakin, eli en minä itseäni superläskiksi tunne. Ap, olet kaunis ja viehättävä nainen ja oma miehesi rakastaa sinua juuri tuollaisena. Ole tyytyväinen itseesi sellaisena kuin olet tai sitten paranna ruokavaliota ja lisää liikuntaa. Jos ei paino tipu niin saat ainakin paremman mielen.
 
"Höh"
8 kiloa ylipainoa on minusta aika paljon... Raadollista mutta totta.
Omalle kohdalleni painoa pitäisi olla yli paljon yli 80 kiloa vaikka pituutta on reilusti yli 170.
Valitan että sait pahan mielen mutta totuus se kuitenkin on
Katsoppa itsesi rehellisesti peliin huomenissa ja hae vanhat sukset varastosta ja lähde huomenna vaikka suksimaan, samalla jätät ylimääräiset syömiset pois. Huomaat muutaman kuukauden päästä että olet päässyt 8 kilostasi helposti eroon.
Onpa idioottikommentti.. Eikös ap nimenomaan tiedostanut ylipainonsa?? Mutta kuten joku jo sanoi ylipainosta pääsee eroon, typeryydestä ei.
 
"vieras."
Jokaisella on omat kauneusihanteensa, ja kyllä monet miehet tykkää enemmän pyöreämmistä naisista. Ei sinun sen miehen kaverin ihanteita tarvi täyttää, älä siis sen sanomisia sure.

Ja ei 8 kg ylipainoinen ole lihava, lievästi ylipainoinen vaan. Eihän edes se miehen kaveri sinua lihavaksi sanonut, joten aikamoisia törkimyksiä ne palstalaiset, jotka tähän keskusteluun tulee sellaista väittämään. Lievä ylipaino ei taas missään määrin tarkoita, etteikö voisi olla useimpien mielestä todella kaunis.
 
"anis"
MIelummin lihava ja fiksu kuin laiha ja tyhmä. Läskistä pääsee eroon mutta persoonallisuudesta ei... Kuittaa seuraavalla kerralla että miehesi lienee valinnut sut muiden kuin ulkonäköperustein mutta että kaverin kohdalla joku muu ominaisuus taitaa kompensoida melkoisen paljon. Voisihan sitä laihduttamalla näyttää tosi hyvältä mutta miksi ihmeessä pitäisi? Ajan voi käyttää salia paremmin vaikka etenemällä urallaan, leikkimällä lastensa kanssa tai vaikka keskustellessa puolison kanssa. Ulkonäkönsä voi menettää hetkessä onnettomuudessa tai sairauden takia, älyään ja persoonallisuuttaan paljon hankalammin. Joten viittaa kintaalla ja ole oma itsesi. Maailmaan mahtuu niitäkin, joiden mielestä se ulkonäkö on tärkein mutta ne eivät loppujen lopuksi yleensä ole kovin mielenkiintoisia ihmisiä ja ellei niiden kanssa tuhlaa aikaa, löytää parempaa seuraa.
 
käyttäjänimetön
Ja kun oma mies meni tupakalle, sanoi tämä kaveri vielä mulle, että "katsoisit miten hyvässä kondiksessa miehes on, eikä ole yhtään ylimääräistä". No, tämä on totta mutta kaverilla itsellään on kunnon isohko maha ja ylipainoa arviolta 20kg ainakin... Minulle ei tulis mieleenkään sanoa kenenkään olemuksesta mitään, jokainen on mitä on, sisin on tärkein. Ja ihmisillä on niin erilaiset ruumiinrakenteet, itsellä painavat luut ja olen harteikas, pitkä ja kookas muutenkin, mies taas hoikka ja jäntevä.
Vai painavat luut :D
Klassinen lihavan tekosyy.. En minä muuten olis näin painava mutta nämä luut... :D
Muuten kyllä ei kovin fiksusti sanottu miehen kaverilta.
 
"miemie"
Entäs jos sun oma mies oli puhunut kaverilleen ja "valitellut" miten häntä harmittaa kun hän itse on kunnossa ja sinä tuommoinen pullukka ja pyytänyt kaveriaan jotenkin ottamaan asian esille, tämä kaveri sitten neroudessaan ilmaisi asian kuten sanoit.

Mutta kun kerran noin hyvin osui ja upposi, niin taitaa olla itselläsikin onglema asian kanssa?
 
8kg ylipainoa on vähän! Ihminen on silloin lievästi ylipainoinen, ja mikäli ruokavalio ei ole ihan pielessä ja liikkuu säännöllisesti, ei tuolla määrällä ole mitään väliä, aivan sama mitä nämä terveysuskovaiset väittävät. Nykyään kaikkien pitäisi olla treenattuja ja urheilla jatkuvasti, tai muuten olet huonompi ihminen.

Niin ja mulle kun joskus laihdutin, niin miehen kaveri sanoi että "sä näytit ennen paremmalta". Mulla kun lihavampana oli isot tissit, joten makuja on monia, älä välitä :)
 
vai että painavat luut
mulla kans särähti korvaan, että painavat luut. Höpö höpö puhetta. Olen itse omin silmin todistanut useammankin ylipainoisen laihtumista ja kas kummaa kun liikakilot lähtivät tuli heistä sirorakenteisia vaikka heilläkin aiemmin ollut "painavat luut".
 
"vierasvieras"
Juu u...painavat luut. Olen 177 pitkä ja harteikas ja tokihan luuni ovat isommat ja painavammat kuin päätä pienemmän ystäväni mutta ero tuskin on kymmeniä kiloja.
 
Ykssss
Painavat luut = tekosyy
MUTTA! Joillain voi ruumiinrakenne olla sellainen että näyttää isommalla.
Esim. yhdellä kaverillani, joka on sillee harteikas ja naamakin kuin leivinpaahdin, ei siin laihtumine auta ku ei se kulmia hio.
 
Lihvava on lihava on lihava
[QUOTE="vieras.";29523854]
Ja ei 8 kg ylipainoinen ole lihava, lievästi ylipainoinen vaan.[/QUOTE]


Mikä sitten on lihava, ellei juuri ylipainoinen? Vai onko lihavuus joku ylipainon alalaji? Paljonko pitää olla ylipainoa, että on lihava?

Minun kielenkäytössäni ylipainoinen = lihava. Ylipainoisuuden / lihavuuden asteita on sitten erilaisia. Mutta ylipainoisuus ei jollain rajalla muutu lihavuudeksi tai päinvastoin.
 
vierass
Jos ap ylipainosi sinua häiritsee, niin laihduta. Jos ei, niin unohda miehen kaverin (typerä) kommentti. Ulkonäön negatiivinen kommentointi on epäkohteliasta ellet itse ole kysynyt.
 
isoluinen
Alkuperäinen kirjoittaja vai että painavat luut;29554308:
mulla kans särähti korvaan, että painavat luut. Höpö höpö puhetta. Olen itse omin silmin todistanut useammankin ylipainoisen laihtumista ja kas kummaa kun liikakilot lähtivät tuli heistä sirorakenteisia vaikka heilläkin aiemmin ollut "painavat luut".
Painoeroa ei luista paljon tule, mutta isoluisesta (leveät hartiat ja lantio, isot kädet ja jalat) ei siroa saa millään. Olen 177 cm pitkä ja näytän hoikalta 62-65-kiloisena, sitä kevyempänä näytän nälkiintyneeltä. Sirorakenteiselle saman mittaiselle sopiva paino on paljon vähemmän.
 
Olenko läski?
Painoeroa ei luista paljon tule, mutta isoluisesta (leveät hartiat ja lantio, isot kädet ja jalat) ei siroa saa millään. Olen 177 cm pitkä ja näytän hoikalta 62-65-kiloisena, sitä kevyempänä näytän nälkiintyneeltä. Sirorakenteiselle saman mittaiselle sopiva paino on paljon vähemmän.
Hm. Minä olen melko siro. Olen 165 cm pitkä. Painan 62-64 kg. Kukaan ei usko tätä. Kaikki ovat sitä mieltä, että en voi painaa noin paljon, koska näytän niin pieneltä.

Mietin siis nyt tässä, että jos minua yli 10 vm pidempi nainen painaisi vähemmän kuin minä, niin eikö hän näyttäisi kamalan luisevalta?
 
hmmmm
Toi painoindeksikin on vähän miten sitä luetaan.
Joidenkin mielestä ylipainraja on BMI 20, mutta oikeasti se on alipainoraja. BMI 20...25 on normaalipaino ja vasta BMI 25 ylöspäin on lievää ylipainoa, siis lievää!
Mä en noteeraa miksikään jos joku sanoo olevan 8 kiloa ylipainoinen, jollei samalla sanota BMI arvoa tai kiloja ja pituutta.
Meitä naisia vedättävät läskifoobikot, jotka ovat yleensä nekin naisia.
 
"Hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Olenko läski?;29555207:
Hm. Minä olen melko siro. Olen 165 cm pitkä. Painan 62-64 kg. Kukaan ei usko tätä. Kaikki ovat sitä mieltä, että en voi painaa noin paljon, koska näytän niin pieneltä.

Mietin siis nyt tässä, että jos minua yli 10 vm pidempi nainen painaisi vähemmän kuin minä, niin eikö hän näyttäisi kamalan luisevalta?
64 kg 165 cm BMI 23,5, sinähän olet normaalipainoinen, eli BMI välillä 20...25!!
 

Yhteistyössä