Olenko tosiaan ainut, joka on kyllästynyt tähän jatkuvaan homo-keskusteluun? Hermo menee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perinteinen(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin kauan kuin aikuiset ihmiset keskenään tekevät jotain mihin molemmat ovat vapaaehtoisesti suostuneet, heitä pitää ymmärtää ja heille pitää antaa oikeudet.

Ja sullako ei ollut mitään homoja vastaan vaikka nyt jo vertaat heitä pedofiileihin etkä ymmärrä miksi homoilla pitäisi olla oikeus mennä naimisiin, mutta pedofiileilla ei.

Juu, tietenkin pedofilia on siinä mielessä eri asia, että toinen osapuoli on lapsi, eli se on väärin ja kamalaa Nyt otinkin kantaa siihen "normaaliuteen". Ihan yhtä epänormaaleja ja -luonnollisia ovat mielestäni molemmat seksuaaliset suuntautumiset, mutta homoseksuaalisuuden nyt voi hyväksyä, koska osapuolet ovat aikuisia jne.

Miksei sitten esimerkiksi sisko ja veli voi mennä keskenänsä naimisiin? Tai aikuiset isä ja tytär? Ovathan hekin aikuisia, ja heidän kai pitäisi saada yhdessä tehdä mitä haluavat?

Mutta miksi ei saisi mainita olevansa homo jos kerran on? Aika oleellinen asia mielestäni, en voisi kuvitellakaan elämää jossa pitäisi piilotella omaa kumppania tai varoa ettei mainitse hänen nimeään, ettei paljastu sukupuoli. Aika rankkaa ja veemäistä varmasti. :/ Onneksi puhuvat avoimesti ja helpottavat monia varmasti samassa tilanteessa painiskelevia!!

Eihän kukaan parisuhdettakaan mainostava mainosta "OLEN HETERO JA YLPEÄ SIITÄ", eli puhuu siitä parisuhteesta, mutta kaapista ulos tulemis bileet voi jättää mainostamasta.

Mielestäni se ongelma on siinä MITEN asiaa käsitellään, ei sen homoasian sisältö.

Mun mielestä Haavisto + Antonio oli pressavaalien aikaan hyvä esimerkki siitä miten sitä homoutta voitaisiin käsitellä mediassa oikealla tavalla. Heidän parisuhdettaan käsiteltiin samoin kuin heterosuhteitakin, kysyttiin Antoniolta että silittääkö se Haaviston paidat vai Haavisto sen ja muita normiparisuhdejuttuja.

Ja suomalaisethan hyväksyivät tämän ja homma oli ok.

Mutta liian usein (aina?) se menee siihen älyttömyyteen että homoilta kysellään homojen tilanteesta suomessa, homo-oikeuksista, avioliitto-oikeudesta, kirkosta ja homoudesta.

Ihan kuin se homo ei olisi mitään muuta kuin HOMO.
Se ärsyttää ja mä luulen että ärsyttää useampaakin ihmistä.

• Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Perinteinen(kö);29549297:
Juu, tietenkin pedofilia on siinä mielessä eri asia, että toinen osapuoli on lapsi, eli se on väärin ja kamalaa Nyt otinkin kantaa siihen "normaaliuteen". Ihan yhtä epänormaaleja ja -luonnollisia ovat mielestäni molemmat seksuaaliset suuntautumiset, mutta homoseksuaalisuuden nyt voi hyväksyä, koska osapuolet ovat aikuisia jne.

Miksei sitten esimerkiksi sisko ja veli voi mennä keskenänsä naimisiin? Tai aikuiset isä ja tytär? Ovathan hekin aikuisia, ja heidän kai pitäisi saada yhdessä tehdä mitä haluavat?

Mutta sillä ei olekaan mitään merkitystä kuinka luonnollinen joku asia on. Jos meidän pitäisi elää mahdollisimman luonnollisesti, puolet meidän lapsista kuolisi vauvana ja ei me muutkaan elettäisi kuin 40-vuotiaiksi.

Sisko ja veli ei voi mennä naimisiin, koska heidän lapsillaan on suuri riski erilaisiin sairauksiin ja vammoihin. Isä ja tytär osittain myös siksi, että suhteen ei uskota voivan olla tasapuolinen. Toki kyseisessä laissa on mukana myös moraalinen aspekti, sitä pidetään yleisesti epämiellyttävänä ajatuksena, että lähisukulaiset menevät naimisiin. Edvard Westermarckilta löytyy mielenkiintoisia sosiologisia kirjoituksia siitä miksi ihminen ei luontaisesti tunne seksuaalista vetoa niihin kenen kanssa on kasvanut ja asunut, kannattaa lukea jos kiinnostaa enemmän.

Mutta eihän me siitä voida vetää mitään johtopäätöksiä, että veli ja sisko ei saa mennä naimisiin. Ei se tarkoita, että näin pitäisi olla. There is no ought from is.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29549303:
Eihän kukaan parisuhdettakaan mainostava mainosta "OLEN HETERO JA YLPEÄ SIITÄ", eli puhuu siitä parisuhteesta, mutta kaapista ulos tulemis bileet voi jättää mainostamasta.

Se häiritsee, kun joku kysyttäessä kertoo, koska on tajunnut homoutensa? Ok.

Miksi ihmeessä ne pitäisi jättää mainostamatta? Heteroiden ei tarvitse erikseen sanoa olevansa heteroita, koska heidän oletetaan olevan sitä. Miksi sua häiritsee, jos joku haluaa sanoa olevansa homo? Mä en ihan oikeasti voi nähdä siihen mitään muuta syytä, kun sen, että oikeasti ei hyväksy homoja. Poissa silmistä, poissa mielestä. Jos niitä ei näy lehdissä, niin ei niitä varmaan oo sitten olemassakaan.

Ja välillä sillä ulostulemisen juhlimisella on ihan oikea yhteiskunnallinenkin merkitys, kuten Liukkosen tapauksessa. Aina sillä on varmasti iso merkitys yksilölle, että hän saa vapaasti olla sellainen kuin on eikä tarvitse piilotella itseään.

Mutta kun sille oli tarkoitus, koska esim. urheilupiireissä homous on iso tabu. Ajatella, vielä 2014 kaapista tulosta tuli UUTINEN! :D Naurettavaa.

Jos sä koet tämän asian lähellä sydäntäsi olevaksi, niin voithan alkaa ajaa asian laillistamista. Ei kukaan estä.

[QUOTE="vieras.";29549348]Se häiritsee, kun joku kysyttäessä kertoo, koska on tajunnut homoutensa? Ok.[/QUOTE]

Tästäkin asiasta voi paljolti syyttää mediaa joka hakee niitä otsikoita joilla myydä lehtiä. Sitä suuremalla syyllä pitäisi osata ilmaista asia oikein. Tuo Haavisto-Antonio esimerkki oli hyvä, se ei ärsyttänyt.

Onko muuten koskaan käynyt mielessä, että siitä tasa-arvoisesta avioliittolaista ei tarvitsisi koko ajan kuulla ja lukea, jos se vain otettaisiin käyttöön?

Avioliitto on miehen ja naisen välinen ja tarkoitettu perheen perustamiseen. Homot kun eivät voi lisääntyä niin eivät he tarvitse kirkollista vahvistusta. Sitäpaitsi se saattaisi muslimihomot epätasa-arvoiseen tilanteeseen.

Eli homot homostelkoon keskenään.

Et ole ainoa todellakaan! Olen niin kurkkua myöten täynnä tätä median homopropagandaa että mitä enemmän sitä syötetään lehtien palstoilla ym. mediassa niin sitä enemmän homovastaiseksi käännyn! Että siitä vaan, mainostakaa lisää itseänne homot!

Niin kauan kun ihmisten ja yhteiskunnan asenne on tällainen, homojen täytyy selitellä olemassaoloaan. En tarkoita avioliitto- tai adoptio-oikeutta, vaan ihan normia jokapäiväistä elämää. Jos työpaikan kahvihuoneessa Liisa sanoo, että me käytiin eilen leffassa meidän Pertin kanssa kukaan ei korvaansa lotkauta. Jos Liisa sanoo, että käytiin leffassa meidän Maijan kanssa, ihmetellään miksi Liisan täytyy aina korostaa lesbouttaan.

Seksuaalisuus on asia, jota ei pitäisi joutua selittämään eikä korostamaan, mutta kai tää vielä on tässä asiassa niin takapajula että täytyy pitää meteliä saadakseen samat oikeudet kuin muillakin

Miksi homot ylläpitävät stereotypistä ulkoista homomallia?

Miksi?

Ei se ole luonteista, vaan itselle tekemällä tehty identiteetti.

Homous tässä mittakaavassa, missä se nykyään on, on vain ja ainoastaan median ja tämän aikakauden luomaa hypetystä. Suuri kupla.

Tiedän useammankin miespuolisen "homon", jotka aikaisemmin olivat koviakin naistenmiehiä, viime vuosina näiden ulkoinen habitus muuttui kertarysäyksellä, käyttäytyminen oli yhtäkkiä "neitimäistä", alkoivat puhumaan ns. homoäänellä ja heistä kuoriutui melkoisia draamakuningattaria.

Yksi heistä on lapsuudenkaverini, eikä todellakaan ollut lapsena, teininä, eikä nuorena aikuisenakaan homoseksuaali.

Samaan ilmiöön törmää television puolella. Miksi siitä homoudesta pitää tekemällä tehdä niin erikoista ja outoa, jos halutaan sen olevan yhtä normaali asia kuin heterous?

Mutta heterot saattavat mainostaa esimerkiksi väkivaltaisesta suhteesta lähtemistä. Iso ja rohkea elämänmuutos, josta vaikeneminen on usein ongelma. Ihan niin kuin homouskin.

[QUOTE="jep";29549606]Et ole ainoa todellakaan! Olen niin kurkkua myöten täynnä tätä median homopropagandaa että mitä enemmän sitä syötetään lehtien palstoilla ym. mediassa niin sitä enemmän homovastaiseksi käännyn! Että siitä vaan, mainostakaa lisää itseänne homot![/QUOTE]

Samat sanat.

Varmaan siksi että se on insestiä ja insesti on väärin. Voisivat myös lisääntyä keskenään ja lapsilla voisi olla kolme päätä ja yksi silmä.

Mielestäni se ongelma on siinä MITEN asiaa käsitellään, ei sen homoasian sisältö.

Mun mielestä Haavisto + Antonio oli pressavaalien aikaan hyvä esimerkki siitä miten sitä homoutta voitaisiin käsitellä mediassa oikealla tavalla. Heidän parisuhdettaan käsiteltiin samoin kuin heterosuhteitakin, kysyttiin Antoniolta että silittääkö se Haaviston paidat vai Haavisto sen ja muita normiparisuhdejuttuja.

Ja suomalaisethan hyväksyivät tämän ja homma oli ok.

Mutta liian usein (aina?) se menee siihen älyttömyyteen että homoilta kysellään homojen tilanteesta suomessa, homo-oikeuksista, avioliitto-oikeudesta, kirkosta ja homoudesta.

Ihan kuin se homo ei olisi mitään muuta kuin HOMO.
Se ärsyttää ja mä luulen että ärsyttää useampaakin ihmistä.

Eiköhän eläimiltäkin kysyttäisi eläinoikeuksista Suomessa, jos osaisivat puhua ihmistä.

Maailmassa on paljon vääryyttä, miksei niiltä saisi asiasta kysellä, joita kohdellaan väärin.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29549161:
En ole koskaan ymmärtäny et miks sitä pitää mainostaa. Jos se kerta on niin normaalia niin miksi oi miksi siitä pitää jauhaa koko ajan?

Koska Suomessa kansalaisten tulisi olla yhdenvertaisia ja tasa-arvoisia lain edessä. Näin sanotaan Suomen perustuslaissa. Mutta nykyinen avioliittolaki loukkaa tätä tasa-arvon periaatetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Selitys tässä;30491491:
Koska Suomessa kansalaisten tulisi olla yhdenvertaisia ja tasa-arvoisia lain edessä. Näin sanotaan Suomen perustuslaissa. Mutta nykyinen avioliittolaki loukkaa tätä tasa-arvon periaatetta.

Ei loukkaa. Asia on ihan yksiselitteinen eikä mikään oikeustaho miltään tasolta näe nykyisen avioliittolain loukkaavan tasa-arvoa.

Voisiko syy selvitä seuraavasta esimerkki"kiteytyksestä" : "Eipä se homous tai lesbouskaan ole ollut mikään este avioliiiton solmimiselle. Ihan tasa-arvoiset oikeudet avioitua ovat olleet sekä mulla (hetero) että tanssituomarilla (homo). En oo minä saanu avioitua naisen kanssa eikä hän miehen ja silti ollaan molemmat avioon päästy.. MOT"

Yhteistyössä