Sun on luotettava siihen, että eksäsi osaa yhä olla vanhempi, vaikka olette eronneet. Miten menee uintireissut, ulkomaan matkat, äkilliset sairastumiset jos et luota että eksäs kykenee olla isä?Hei. Ja juu, enpäs poistunutkaan vielä päikkäreille. Eli. Kiitos teille muutamille palstan mustille vakkareille, järkeville sellaisille. Olen siis ylireagoinut tilanteessa, jossa pitäisi toimia toisin. Eli olla puhumatta ja kysymättä mitään esim lapselta ja odottaa, että mies ehkä joskus ennen häitä tämän tiinan kans siitä ilmoittaa, jos haluaa pojan morsiuspojaksi? mutta kun ei ilmoita. kun minun ex-mieheni ei puhu mitään. ääneen. ikinä. kenellekään. vanhemmilleen. lapselleen. mulle. edellisille suhteille. työkavereille. omille frendeilleen bändissä. on siis HISSS hiljainen mies.
Kun nyt on käyty läpi mun aivovamma ja käsittämätön suhtautuminen suojellakseni lasta, niin antakaapa te ISOT ja WIISAAT und WANHAT nyt riviin ja jonoon niitä neuvoja, miten mä hoidan tän tilanteen kotiin. eli kunnialla?
annan uuden pariskunnana puuhata yksiössä pojan ollessa paikalla ihan mitä haluavat? annan tiinan hellitellä (toivottavasti) poikaani ja hoitaa ja pukea ja leikkiä? eikö mulla ihan oikeasti ole mahdollisuutta saada tietää, missä käsissä lapseni on?? mun on vaan luotettava, niin, mihin??
Juuri näin.Ota asia exän kanssa puheeksi tosiaan kasvotusten, neutraalilta äänellä puhut "hei tuo meidän Jeppepoika kertoi että sun luona oli joku kiva tiina jonka kanssa Jeppepoika tykkäs leikkiä. Olisko mahdollista et voitais joskus tavata ja vähän tutustua? Olis helpompi sit hoitaa noita jeppepojan juttuja kun vähän tunnettais kaikki"
Älä kyseenalaista nopeaa suhdetta tai sen järkevyyttä tai kestävyyttä
Kun sun omat kommenttis on tätä luokkaa, niin en ymmärrä miksi kenelläkään kiinnostaisi vastata sinulle asiallisesti. Aika uskomatonta.on siellä ja jos ei ole, niin kiitti haukotuksesta. toivottavasti saat keuhkosyöpäsi tietoosi vasta viime vaiheessa.
Mistä sä tiedät mikä se Tiina on? Kysehän oli käsittääkseni siitä että uusi nainen oli esitelty lapselle ilman että äiti tietää. Ja sen jälkeenkään ei oltu sanottu äidille mitään vaan lapsen kautta piti kuulla tämä. Ymmärrän kylä että TÄSSÄ KOHTAA ap harmittelee asiaa.No ohhoh. Aikamoista. En kyllä nyt yhtään tajua, että miksi ajattelet asian noin?!
LapseNNE on ISÄLLÄÄN. Siis sillä omalla isällä, joka varmasti tietää mikä lapselle on hyväksi. Se lapsen isä nyt mitä luultavammin pystyy ja kykenee tekemään päätöksiä myös sen suhteen, että onko Tiina kykeneväinen pukemaan hänen lastaan vai ei.
Siis oletko sä nyt ihan tosissasi?
Onko tässä taustalla jotain, mitä pitäisi tietää ennen, kuin voi antaa lausuman? Vai mitä häh?
Koitan miettiä asiaa omalta kantiltani. Jos meille tulisi ero ja Tiina alkaisi lasten isän luona hoitamaan mun lapsiani, niin se olisi mulle täysin ok. Mä luotan mieheni (joka olisi tuolloin ex-mies) kykyyn aivan täysin siinä suhteessa, ettei hän antaisi Tiinan pukea lapsiaan, mikäli Tiina ei siihen kykeneväinen olisi jne. Vaikka en olisi itse koskaan Tiinaa tavannutkaan.
Mitä, jos ex-miehesi tutustuu vaikka töissä miespuoliseen työkaveriinsa. Ja mies menee sitten työkaverin luokse viikonloppuna kahville. Työkaverilla on vaimo ja pari lasta...Teidän lapsenne ilmoittaa halustaan päästä potalle ja työkaverin vaimo ilmoittaa voivansa auttaa, jotta ukot saa jutella rauhassa. Pitääkö ex-miehesi tällöinkin soittaa ja pyytää lupa sinulta sille, että työkaverin vaimo saa hoitaa lastanne?
Ei...mulla ei ole mitään 24/7 tilannetieto-oikeutta lapsiin jokaisen asian suhteen sillä aikaa, kun lapset olisivat isällään. Kuten ei mullakaan olisi mitään 24/7 tilannetietovelvoitetta lapsen isälle silloin, kun lapset olisivat mulla. Eiköhän normaali, noin niin kuin edes suunnilleen tervepäinen ihminen osaa hoitaa sen lapsen asianmukaisesti myös eron jälkeen?
Ylireagoit. Vahvasti.
Minulta on ilmeisesti mennyt jotakin ohi. Missä tässä ketjussa yritettiin tappaa joku?Miten teitä aloittajan tsemppaajia ei häiritse yhtään, että ap toivoo jonkun ihmisen kuolemaa?