Miten niin, niin moni sanoo että lähihoitajakoulun pääsee läpi kuka vaan?

• Viestiketjun aloittaja Vieras..
  • Ensimmäinen viesti
Vieras..
Onko he sitten niitä jotka ovat tai joiden tutut/ystävät ovat mennet koulutuksen läpi sieltä mistä aita on matalin. Kunhan pääsee läpi periaatteella? Vai mistä tämä on peräisin?

Kyllä itse olen ainakin todennut että ihan todella saa töitä tehdä hyvän numeron eteen ja todellakin opiskella. Ja pelkkä koulussa opiskelu ei riitä vaan se vie lähestulkoon koko vapaa-ajan, jos siis ihan oikeasti haluaa valmistua hyvin arvosanoin.
Ja kyllä se aika laaja tietopohja on siellä takana/pohjalla lähihoitajillakin. Tai no kellä on ja kellä ei.
Mutta siis kun niin moni on sitä mieltä että lähihoitajat on alinta pohjasakkaa. Itse en ainakaan ole, vaikka jatko kouluttautua aijonkin. Onko alalla niin paljon niitä persreikiä vai mikä tämän takana on? Avatkaa minulle?

"Aloittaja"
[QUOTE="sipsi";29541956]Puheet on puheita. Vastauksena kysymykseen: ei pääse :)

T. ope lähihoitajakoulutuksesta[/QUOTE]

Mulla alkoi opiskeliut hohulla ja viimeiset neljä vai onkohan kohta viisi viikkoa on menneet ihan oikeasti täysin koulukirjojen parissa. Ei se tieto paljous muuten päähän mene. Olen oikeasti paiskinut töitä. Viimeksi tänään työ palkittiin kun sain kiitttävän kokeesta.

fksdfj
En tiedä, miten paljon koulutus on muuttunut 90-luvun lopusta, mutta tuolloin sen itse käyneenä, voin omalta osaltani sanoa, että helppoa oli. Hyvin arvosanoin opinnot suoritin eli mitenkään rimaa hipoen en läpi päässyt. Tein todella paljon oman alan töitä opintojen ohella, joten opiskeluille en kauheasti uhrannut aikaa koulun ulkopuolella. Sitten kun jatkoin opintoja yliopistossa en päässytkään enää yhtä helpolla.

Mikä opinnoissa tuntuu sinusta haastavalta?

"Aloittaja"
En tiedä, miten paljon koulutus on muuttunut 90-luvun lopusta, mutta tuolloin sen itse käyneenä, voin omalta osaltani sanoa, että helppoa oli. Hyvin arvosanoin opinnot suoritin eli mitenkään rimaa hipoen en läpi päässyt. Tein todella paljon oman alan töitä opintojen ohella, joten opiskeluille en kauheasti uhrannut aikaa koulun ulkopuolella. Sitten kun jatkoin opintoja yliopistossa en päässytkään enää yhtä helpolla.

Mikä opinnoissa tuntuu sinusta haastavalta?
Sinulle ihon, solujen, kudosten opiskelu meni ihan vettä vaan? Entäs luut, lihakset ja niiden nimet (myös suurimpien latinankieliset nimet) olivat ihan helppoa kauraa?? Verenkierto? Sydän? Yms. Ja tämä kaikki vasta alkua.
Ok. Kyllä ei ainakaan mulle ihan helpolla uppoa solut ja kudokset.

"vieras."
kaikki nyt vaan on suhteellista :) eli sitten kun lähihoitajaopintojen jälkeen jatkat uraasi niin kyllä ne opinnot "vaikeutuvat" eli tuo on vielä suht peruskauraa...ja toki hyvä että otat koulutuksesi tosissaan mutta olet kuitenkin vielä noine anatomioinesi ihan alussa, aika monen muun pitää tietää toki samat mutta aika paljon muuta vielä päälle.

fksdfj
[QUOTE="Aloittaja";29542024]Sinulle ihon, solujen, kudosten opiskelu meni ihan vettä vaan? Entäs luut, lihakset ja niiden nimet (myös suurimpien latinankieliset nimet) olivat ihan helppoa kauraa?? Verenkierto? Sydän? Yms. Ja tämä kaikki vasta alkua.
Ok. Kyllä ei ainakaan mulle ihan helpolla uppoa solut ja kudokset.[/QUOTE]

Ei minulla kyllä jäänyt opinnoista mitenkään haastava kuva. En toki muista noista asioista enää juuri mitään, koska opinnoista on aikaa n. 15 vuotta enkä ole valmistumisen jälkeen tehnyt päivääkään tuon alan töitä. :) Muistikuva on se, että opinnot olivat suht helpot eivätkä vaatineet suurempia ponnisteluja. Sen muistan, että yllättävän monella oli vaikeuksia lääkelaskujen kanssa. Itse olin kirjoittanut lukiossa pitkän matikan, joten se antoi lääkelaskuihin hyvän pohjan.

"Aloittaja"
[QUOTE="vieras.";29542084]kaikki nyt vaan on suhteellista :) eli sitten kun lähihoitajaopintojen jälkeen jatkat uraasi niin kyllä ne opinnot "vaikeutuvat" eli tuo on vielä suht peruskauraa...ja toki hyvä että otat koulutuksesi tosissaan mutta olet kuitenkin vielä noine anatomioinesi ihan alussa, aika monen muun pitää tietää toki samat mutta aika paljon muuta vielä päälle.[/QUOTE]

Kyllä minä tiedostan sen että nämä on peruskauraa jatko kouluttautumista ajatellen. Teidän että siellä perehdytään vielä syvemmenkin. Mutta minä puhuinkin nyt lähihoitajan koulutuksesta, en muista.

derta
Jos omaat lääketiedon, lääketieteen jne. perustaidot ja olet luova, ihmisläheinen sekä hyvämuistinen ja hyvä kirjoittamaan, on tuo koulu pelkkä läpihuutojuttu. (Mikäli jaksat siellä lusia...)

"äippis"
[QUOTE="sipsi";29541956]Puheet on puheita. Vastauksena kysymykseen: ei pääse :)

T. ope lähihoitajakoulutuksesta[/QUOTE]

Jos olet ope lähihoitajakoulutuksesta:kerroppa mites nää työkkärin kautta lähihoitajaksi opiskelevat...onko niil pääsykokeet?Vai vain joku hikinen haastattelu vain?Ihan oikeesti joka toinen työtön on lukees lähäriksi...ja ihan kun kattelen/kuuntelen eivät oo sopivii alalle... :(

derta
[QUOTE="Aloittaja";29542024]Sinulle ihon, solujen, kudosten opiskelu meni ihan vettä vaan? Entäs luut, lihakset ja niiden nimet (myös suurimpien latinankieliset nimet) olivat ihan helppoa kauraa?? Verenkierto? Sydän? Yms. Ja tämä kaikki vasta alkua.
Ok. Kyllä ei ainakaan mulle ihan helpolla uppoa solut ja kudokset.[/QUOTE]

Kys. termit opettelee siinä missä ala-asteen eläintiedon...

derta
[QUOTE="äippis";29542180]Jos olet ope lähihoitajakoulutuksesta:kerroppa mites nää työkkärin kautta lähihoitajaksi opiskelevat...onko niil pääsykokeet?Vai vain joku hikinen haastattelu vain?Ihan oikeesti joka toinen työtön on lukees lähäriksi...ja ihan kun kattelen/kuuntelen eivät oo sopivii alalle... :([/QUOTE]

Osaatko lukea mol.fi ja sieltä kohta "lähihoitaja", valitaan "pääsykokeella".

Lähäri
Mulla oli peruskoulussa noin reilu kasin keskiarvo. Lähärikoulun läpäisin nyt reilu kolmikymppisenä kiitettävin arvosanoin, tosi kevyellä otteella. Nyt opiskelen amk:ssa ja siellä saa tehdä töitä :( En tiiä sit onko paikkakuntakohtaisia eroja koulutuksessa ja vaativuudessa

Toinen lh
Alkuperäinen kirjoittaja Lähäri;29542197:
Mulla oli peruskoulussa noin reilu kasin keskiarvo. Lähärikoulun läpäisin nyt reilu kolmikymppisenä kiitettävin arvosanoin, tosi kevyellä otteella. Nyt opiskelen amk:ssa ja siellä saa tehdä töitä :( En tiiä sit onko paikkakuntakohtaisia eroja koulutuksessa ja vaativuudessa
Näissä on tosiaan paikkakuntaisia ja etenkin opettaja kohtaisia eroja!

derta
Joo tiiän et ihan oikees lähihoitajakoulus on niin mut eri asia on tälläsen työkkärinkautta opiskelevat...ei varmasti oo koko pvän kestävää haastatteleua/koetta/musteläiskätestii...voi olla joku ihan pikkunen psykologin haastattelu...thats it!
Minähän puhun työkkärin kautta järjestettävästä koulutuksesta.
Mitään musteläikkätestejä ole välttämättä muuallakaan.

Jessus.

neoou
mihinpä niitä numeroita tarvitsee jos ei meinaa opiskelujaan jatkaa.samoihin hommiin pääsee olipa numerot mitkä hyvänsä.saa aika pahasti mokata jos ei tuota koulua läpi pääse.

"vvieras"
On vähän törkeää sanoa "fiksut" ja "tyhmät" ihmiset, mutta kyllä se amis on amis. Jos koko vapaa aika menee lukemiseen ei voi olla niiden nopeiden tai edes keskivertooppijoiden joukossa. Joillekin asiat on vaikeampi omaksua kun toiselle riittää nopeasti illassa luku. Ystäväni lukiossa sai hylätyn englannista vaikka opiskeli lisäkursseja. Ei vaan kyennyt ymmärtämään vaikka miten yritti.

Yhteistyössä