The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Professional Griefer
Toi taito on ihan tarpeen. Vaipan oppii kyl vaihtaan.
Huomasin. Se oli ainoa keino rauhottaa kiukutteleva 5v Kanarialla ku oltiin ravintolassa. Kaikilla darra tai pinna kireellä ja yks känisee ihan turhaan. No, ravintoloitsija toi sitten sellasia leluautoja ja tällä lapsella oli myös oma lentskari mukana niin niillä sit leikittiin sellasta "tää voittaa sun auton 100-0 ja tää on paras ja pumpumpumpum sä kuolet" -leikkiä niin kauan, että "hyvä ruoka, parempi mieli" toteutu :D
 
Tervetuloa! Vaikka mp kyllä antais huutia jos tietäis että sen poika leikkii pyssyillä :D
Meikä rrrakastaa vauvoja. Ja oon ikionnellinen että sain ennen pp.n saamista harjotella vauvanhoitoa entisen kaverin lapsilla, sillä oli vauva ja sitten se pyöräytti heti perään kaksoset.
Meikäläisen sydäntä lämmittää edelleen hirmusesti kun lasten teholla vaihoin pikkupuolikkaalle ekaa kertaa vaippaa ja se hoitaja kyttäs silmä kovana vieressä kun sanoin ettei mua tartte auttaa, ja sitten se hymyilikin ja sano että "susta kyllä huomaa heti että oot ennenkin ollu vauvojen kanssa." :heart:
Joo, ei henkilökunta päästä kättäriltä pois ennenko ovat todenneet et sinappitaidot on hanskassa.
 
kahvikirahvi
Aww :heart:

Käytiin Tanskan matkalla elokuvissa katsomassa Django, ja se oli niin räiskintäkakkeli, että mies pyytämättä hyvitti sen kokemuksen viemällä mut Helsingissä kattomaan jonkun romcomin. Ei se selkeestikään pitäny siitä yhtään (ja mä en enää ees muista sen nimeä), mutta ele oli kieltämättä ihana.

Vaikka te miehet välillä raastatte hermoja, niin pitää kyllä kehua uskomatonta joustavuutta, paskansietokykyä ja taitoa naamioida huonotkin asiat positiivisiksi tai vähintään neutraaleiksi suututtamatta naista :heart:
:LOL: :LOL:
 
Professional Griefer
Jos mä saan joskus lapsia ja asun vielä Suomessa, niin mun lapset jää joko kotiopetukseen tai menee johonkin pieneen erityiskouluun.

Ilman Johtolankaa jakso taas, missä pääasiassa koulukiusaaminen lasten kesken.
Iteki kiusattu ja tiedän, että ketjussakin on kiusattuja.

Ja vaikka mitä tekis, niin sitä oman lapsen kiusaamista ei voi välttää jos kohdalle vaan sattuu paskapäitä. Ja eipä taida nykyään kouluilla tai opettajilla olla sen suurempia valtuuksia tai mielenkiintoa lopettamaankaan sitä kiusaamista. Enemmän kuullu huonoja kuin hyviä tarinoita.
 
Jos mä saan joskus lapsia ja asun vielä Suomessa, niin mun lapset jää joko kotiopetukseen tai menee johonkin pieneen erityiskouluun.

Ilman Johtolankaa jakso taas, missä pääasiassa koulukiusaaminen lasten kesken.
Iteki kiusattu ja tiedän, että ketjussakin on kiusattuja.

Ja vaikka mitä tekis, niin sitä oman lapsen kiusaamista ei voi välttää jos kohdalle vaan sattuu paskapäitä. Ja eipä taida nykyään kouluilla tai opettajilla olla sen suurempia valtuuksia tai mielenkiintoa lopettamaankaan sitä kiusaamista. Enemmän kuullu huonoja kuin hyviä tarinoita.
veikkaan että opettajilla on vielä vähemmän keinoja kuin ennen
 
Jos mä saan joskus lapsia ja asun vielä Suomessa, niin mun lapset jää joko kotiopetukseen tai menee johonkin pieneen erityiskouluun.

Ilman Johtolankaa jakso taas, missä pääasiassa koulukiusaaminen lasten kesken.
Iteki kiusattu ja tiedän, että ketjussakin on kiusattuja.

Ja vaikka mitä tekis, niin sitä oman lapsen kiusaamista ei voi välttää jos kohdalle vaan sattuu paskapäitä. Ja eipä taida nykyään kouluilla tai opettajilla olla sen suurempia valtuuksia tai mielenkiintoa lopettamaankaan sitä kiusaamista. Enemmän kuullu huonoja kuin hyviä tarinoita.
Omien kokemuksien perusteella olen tehnyt johtopäätökset että mitä pienempi koulu sen vähempi kiusaamista. Koska niissä ne huomataan ja niihin puututaan.
 
Professional Griefer
veikkaan että opettajilla on vielä vähemmän keinoja kuin ennen
Tää on kyllä ihan uskomatonta, miten parissa vuodessa on menny ihmeelliseks mössöilyks koko koulu.

Mun mielestä opettaja on kouluajan kasvattaja ja auktoriteetti, ja sitä se oli kun mä olin ala-asteella. Ei tullu kuuloonkaan, että opettajaa olis haukuttu tai luokassa olis riehuttu. Ja jos opettaja nappas kädestä kiinni ja pyys rauhottumaan, niin se yleensä riitti tottelevaisuuteen.

Nyt opettajaa saa vaikka huoritella ja opettaja ei saa edes komentaa luokkaa. Ja auta armias jos nappaset kädestä kiinni ja sanot, että nyt pää kiinni ku muut yrittää oppia, niin saat syytteet ja ties mitä.
 
Professional Griefer
Mä oon ollu ensin pienessä koulussa, sitten tosi isossa ja sitten taas pienessä, ja lukioo kävin kans Helsingin isoimmassa lukiossa. Ainoastaan isoissa kouluissa oon havainnu omalla kohdalla tai muuten tosi törkeetä kiusaamista. Sattumaa ehkä, kenties.
 
en usko että on perrää

pienissä kouluissa opettajien ja vanhempien välillä on liikaa kytköksiä
No omat kokemukset on tämmöiset. Pienissä kouluissakin on ollut kiusaamisia mutta ne on saatu loppumaan heti alkuunsa. mikä on ihan järkeenkäypää.
Eri asia valvoa satoja koululaisia jolloin kukaan opettaja ei tunne kaikkia ja heidän välisiä suhteitaan. Pienessä koulussa opettajat ovat koko ajan ns hermon päällä missä mennään koululaisten välisissä suhteissa.
 
Professional Griefer
no, mä tiiän tapauksia pienistä kouluista joissa on ollu tosi rankkaa kiusaamista
Niin no kai se nyt riippuu niin monesta muustakin tekijästä, kuin koulun koosta.
Mun äiti on käynyt pientä koulua maalla ja sitäkin kiusattiin.

Opettajille pitää vaan antaa se kouluajan kasvattajan auktoriteetti takaisin. Nykyajan vanhemmat ajattelee jotenkin, että kukaan muu ei saa ojentaa heidän lapsiaan ja kaikki toruminen pitäs olla heidän vastuulla.
Mun mielestä taas kaikkien aikuisten pitää kasvattaa ympäristönsä lapsia ja olla esimerkkinä. Ja lapset pitää opettaa kunnioittamaan aikuisia ja muita ihmisiä ympärillä. Ei näytä kovin toteutuvan these days.
 
kahvikirahvi
Nyt kun toi opintojuttu on selviämässä pikkuhiljaa, ja koska pp.llä on uhmaikä ja sen kanssa on sen verran hankalaa että oikeasti kaipais tähän sitä toista aikuista jolle vois ipanan lykätä ja sanoa että hoida sä vuorostas iltatoimet, mä en jaksa. Niin sen kunniaks palkitten itteni yhellä sidukalla ja suklaalla koska oon sinnikäs ämmä ja valittaminen kannattaa.

Tsih.
 
kahvikirahvi
Ja uhmaiästä puheenollen, tarhassakin mainitsivat tänään että pp on alkanu paljon kokeilemaan rajoja eikä meinaa totella puhetta, että tiukkana joutuvat sielläkin olemaan. Kuulemma aikovat kokeilla jotain kuvakortteja, mutta siinä oli just lapset menossa ulos ja pukemassa niin ei oikein ollu tilaisuutta kysellä enempää siinä hälinässä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä