Te keillä on leikattu rannekanava

• Viestiketjun aloittaja sijainen
  • Ensimmäinen viesti
sijainen
kuinka kauan kesti toipua työkuntoon? Perjantaina leikataan oikea. Vasemmassakin on sanomista, mutten halua vielä leikata, kun ei oireile. Enemmän työskentelen oikealla.

"mamma mia"
Olisinko ollut 6 vk sairaslomalla , ja n. 3 kk:n päästä leikkauksesta oli ok.

Toimin siis käsityövaltaisella alalla. Jos olisin ollut ns. konttorityöntekijä , olisi sairasloma ollut 3 vk.

---
Kuukauden verran oli saikkua, mutta useampi kuukausi meni oirehtiessa jälkeenpäin. Tosin siihen vaikutti, kun ranteissa on muutakin ongelmaa.
Mene ihan avoimin mielin, mutta varaudu, että ekat päivät syöt kipulääkkeitä ohjeiden mukaan ettei kipu pääse "valloilleen". Jos olet oikeakätinen, tarvitset perheeltä apua alussa. Itse vasenkätisenä leikattiin vasen ensin ja siitähän meinasi riemu revetä, kun oikea käsi sattuu olemaan se ns. tyhjän pantti.

Han soolo
JOuduitteko olemaan sairaslomalla ENNEN leikkausta tuon sairauden vuoksi?

Itsellä kivut jo ennen sairautta tosi kovat, hermosärkyä jne.
Inhottavaa. Seuraavaksi lääkäri laittaa kortisonia kun ei lasta, lepo ja tulehduskipulääkekuuti auttanut. Ja saikku jatkuu :(

mulla leikattu oikea käsi kolme kertaa, kun aina arpeutui uudestaan :( vimpalla kerralla laitettiin kanavaan silikonia, jotta pysyisi auki :) ja auki on pysynyt jo kymmenen vuotta...saikulla joka kerta 6-8 viikkoa.

sijainen
mulla leikattu oikea käsi kolme kertaa, kun aina arpeutui uudestaan :( vimpalla kerralla laitettiin kanavaan silikonia, jotta pysyisi auki :) ja auki on pysynyt jo kymmenen vuotta...saikulla joka kerta 6-8 viikkoa.
Ei kuulosta kivalta tulevaisuus, jos noin käy! Olen yh ja olisi kiva jos töihinkin pääsisi. Olen nyt liitonrahoilla, kun en kykene töihin. tenniskyynärpää ja tämä pinne ollut jo kauan. En vain ole antanut sen häiritä työntekoa. Medireisertutkimuksissa vasta todettiin.

"Minävaan"
Hei ap! Minulla on leikattu kummatkin rannekanavat Poks:ssa,silloisessa Kas:ssa ja tosi hyvin meni. Ensin leikattiin puudutuksella ja toinen nukutuksessa,omasta pyynnöstäni. Ensiksi leikatusta olin saikulla 5vk ja toisesta 4vk. Kyllä on nykyään ihanaa,kun omistaa taas kunnolla KÄDET,eikä vaan kahta hermosärkyistä puutunutta pökkelöä.. :)

"kuikka"
oikea leikattu n. 2 kk sitten. ei ihan täysillä voi töitä tehdä eikä kaikkiin hommiin pysty. mutta toivon että pikkuhiljaa vahvistuu.

ens viikolla pitäsi tehdä päätöstä toisesta kädestä mutta luulen että sanon ett katellaan syksyllä. olis kiva et on edes yksi kunnollinen käsi

Yhteistyössä