Onko kenellekään käynyt niin, että ensimmäinen lapsi ollut syntyessään terve mutta toinen ei ole ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sipsis

Vieras
Mikä sairaus toisella lapsella on ollut?Mistä tämä on johtunut?

Ja onko ollut tiedossa jo ennen synnytystä vai onko tullut ihan yllätyksenä synnytyksen yhteydessä?

Ite sain ensin kolme tervettä lasta. Neljäs raskaus oli kaksosraskaus, joista toinen a-vauva on sairas, b on terve. Sairauksista sain tietää ekan kerran jo rakenneultrassa, toinen diagnoosi tuli vielä 9 vrk ennen vauvojen syntymää lapsivesinäytteestä. Sairaalla vauvalla on harvinainen kromosomipoikkeavuus ja selkärankahalkio. Selkärankahalkion syynä ilmeisesti juuri tuo kromosomipoikkeavuus, koska jos olisivat erillisiä tapauksia, se olisi TODELLA harvinaista. Itsessään jo tuo kromosomipoikkeavuuden aiheuttaman halkio on tällähetkellä ainutlaatuinen, kirjallisuudessa muutamia tapauksia tiedetään joskus maailmassa olleen. Kaikki tää johtui tod.näk ns. uudesta mutaatiosta, mun perimä tutkittiin ja se oli ok.

1. terve
2. kehityshäiriö, syntyi kuolleena, tiedettiin ennen syntymää mutta ei sitä miten vakava häiriö oli
3.-5. terveitä
että se siitä ikäkertoimesta viimenen lapsi saatu 32v.

Pojan serkkutytöistä 1. terve,2. silmänpainetauti ja 3. mahdollisuus saada sama.
2.kohdalla viitteitä oli jo vauvana mutta vailla 2v asia paljastui kokonaan. Eipä sitä tiedä koskaan miten se arpa osuu.

1 lapsi "sairas" syntyi 9 pisteen lapsena leikkauksella ja 3v todettiin kehitsvamma
Kehitysvammaisuutta kun ei valitettavasti vieläkään pysty ennustamaan joten arpapeliähän se on (ja mitä synnyttäjän ikään tulee että riski kasvaa juu totta) ikää minulla silloin oli 21v.
Lapset 2 ja 3 terveitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja arpapeliä;29539447:
1 lapsi "sairas" syntyi 9 pisteen lapsena leikkauksella ja 3v todettiin kehitsvamma
Kehitysvammaisuutta kun ei valitettavasti vieläkään pysty ennustamaan joten arpapeliähän se on (ja mitä synnyttäjän ikään tulee että riski kasvaa juu totta) ikää minulla silloin oli 21v.
Lapset 2 ja 3 terveitä :)

Unohtui laittaa että lapsen 2 kun synnytin olin 30v
lapsen 3 synnytin olin 34v

[QUOTE="joku";29538950]Edelliselle tiedoksi, ei liity tähän asiaan mitenkään.On vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi:D[/QUOTE]

Liittyy koska äiti on vanhempi ja geenivirheen riski suuprempi jokaisen lapsen kohdalla.

Kaksi ensimmäistä terveitä,kolmannella vaikea rakenteellinen sydänvika,joka tuli täysin yllätyksenä eli ei siis huomattu rakenneultrassa. Saako vierass kysyä,minkälainen sydänvika teidän lapsella on? Meidän lapsella monen eri rakenteellisen vian takia rakennettu uvh-sydän.

Yhteistyössä