Te kenellä ei ole koskaan lentsua, tai mitään tauteja, miten te sen teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo kans!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo kans!

Vieras
Miten "ehkäisette" tauteja, siis lentsuja, näitä tällaisia pöpöjä, mahatauteja etc. Syöttekö paljon vitamiineja ja mitä, minkä verran? Urheiletteko? Syöttekö tosi terveellisesti, vai riittääkö "omena päivässä"?

Olis kiva kuulla,
koska minäkin haluan päästä siihen pisteeseen, että taudit ei tartu! :D

No ei ihan "ei koskaan", mut maksimissaan kerran vuodessa sairasta. En syö yhtään pilleriä purkista (paitsi d-vitamiini) ja syön suht terveellisesti. Urheilen kestävyyspainotteisesti 3-5 krt/vko.
Ainoa varotoimi jonka teen, on käsien pesu esim kaupasta tultua.

Pesen käsiä usein, syön Dtä ja magnesiumia, syön aika tavallisesti, suht terveellisesti mutta ei mitään ihmeellistä, liikun ulkona joka pvä koiran kanssa ja muuten kevyttä jumppaa yms. Olen flunssassa maksimissaan kerran vuodessa, ja flunssa kestää aina max 3pvää, kuumeessa olin muistaakseni noin kolme vuotta sitten.

No mulla on lievänä ja harvoin, joten uskallan vastata :D. Syön monipuolisesti, en tupakoi, syön d-vitamiinia ja c-vitamiinia purkista, pesen käsiä, ulkoilen, tällä hetkellä en paljoa sporttaile.

Mä en ole lähes koskaan kipeenä ja lapsetkin tosi harvoin vaikka päiväkodissa ja eskarissa ovatkin. Ihan tavallisesti syödään mutta hygieniasta ei olla turhan tarkkoja. Ei me mitenkään paskasia olla mutta mitään pöpöjä ei todellakaan mietitä. Esim. ei todellakaan mitään käsidesejä käytellä tai mitään myrkkyjä siivouksessa.

En tiedä, en tee mitään erityistä, jopa tupakoin. Silti muhun vaan ei tartu mitkään taudit. Olen viimeksi ollut flunssassa varmaan 10v sitten, enkä edes muista koska mahataudissa.
Sellaisia "flunssia" mulla saattaa olla, että on pari pv nenä vähän tukkoisen oloinen ja on tunne että kuume nousisi, muttei se sitten nousekaan. Seuraavana päivänä on taas normaali olo.

Käytän ruoassa paljon valkosipulia. Koko perhe terveenä, lapset/opiskejatkaan eivät lainkaan poissa koulusta.
En tarkoituksella vieraile flunssaisten luona, tosin töissä ei voi välttää. Pientä nuhaa voi olla joskus ja tirskaus, muttei poissaoloja.

Pesen kädet aina kun tulen kotiin, ja muutenkin päivän mittaan usein.

En lääpi kaiteita jne. julkisilla paikoilla.

Syön vitamiineja ja terveellistä ruokaa joka päivä.

Pidän kodin siistinä.

Pukeudun sään mukaisesti.

Ulkoilen.

Tosin mistä sitä tietää vaikka huomena kupsahtaisi johonkin tautiin...

En niin mitään erikoista.
Liikuntana on ulkoilu lasten kanssa.
En pese käsiä joka välissä enkä siivoa hullun lailla.
Mulla on lapsesta asti ollu hyvä vastustuskyky. Äiti oli pph ja varmaan on meillä pyöriny jos jonkinlaista pöpöä, mut ei olla lapsena sairasteltu.
Mun lapset on samanlaisia, vaikka kerhossa, eskarissa ja koulussa pyörii vaikka mitä pöpöä niin ei olla esim. 5 vuoteen sairastettu vatsatautia :-)
Mies meillä eniten sairastaa eikä siltäkään tartu meihin muihin.

No en juuri himourheile, pesen kädet kauppareissun ja vessareissun jälkeen, syön normaalisti kotiruokaa. En ole koskaan sairastellut kuin nuhayskää kerran vuoteen-kahteen, en edes muista koska minulla on ollut aikuisiässä kuumetta. Lapsillani ilmeisesti samat geenit ja kun saavat rypeä välillä pihalla ja vauvasta asti ovat pistäneet suuhun vähän mitä sattuu niin sieltähän se vastustuskyky on peräisin.

mahatautia meidän perheessä ei oo ollu kertaakaan. esikoinen 3v ja on ollut päiväkodissa ja nytkin käy kerhoissa jne mistä pöpöt tarttuu. mulla itselläni oksennustauti oli viimeks vuonna 2008 tai 2007.

lapselta unohtuu usein käsienpesu.. . :ashamed:

itse pesen käsiä kyllä aina kun tullaan kaupasta tms.. ja mä ja mies ei syödä mitään vitamiineja. esikoinen syö monivitamiinia ja vauva d vitamiinia.

nyt kun tän kirjoitan niin salettiin ollaan kohta yrjötaudissa :D

Pesen kädet kun käyn vessassa. Syön monivitamiinia. Ruokavalio on kai aika normaali. Joskus tuntuu että kurkku on karhea, syön silloin c-vitamiinia pari päivää reilummin. Urheilen, ja menen urheilemaan vaikka olisi hieman kipeäksi tuleva olo, menee ohi.

Olenko ainoa joka oikeasti ei pese käsiään muutoin kun vessassakäydessä (silloinkin kyllä ihan väärin, jokusen sekunnin hinkkauksella, joka käsittääkseni vain pahentaa bakteeritilannetta) enkä varo mihin ulkona kosken, en myöskään mitä syön (siis normaalisti pestäväksi tarkoitettuja ruokia pesemättä, käsinsyötäviä ruokia käsiä pesemättä). koneella ollessani saatan imeskellä kynää tms ja annan eläinten syödä suoraan lautaseltani. Enkä sairasta juuri koskaan.

olempa kauhea ihminen nytkun alkoi miettimään :D

En mää mitään ihmeellistä tee. En syö vitamiineja ja ihan tavallista ruokaa. Hyvässä kunnossa kyllä olen, olen liikkunut paljon ihan lapsesta asti. Normaali käsipesu, ei desejä..
Taitaa olla geeneissä, en oo lapsenakaan sairastellut ja nyt omat lapset on samanlaisia.
Paitsi, että mies on sitä mieltä, että sairasteli ennen meidän yhteenmenoa paljon, mutta eipä sairasta enää ;) tiiä sitte, tarttuvaa laatua meillä tämä sairastamattomuus :saint:

En syönyt monivitamiineja ennen, sairastin kyllä useammin silloin. En usko että näillä asioilla olisi niinkään yhteyttä. Enemmänkin sillä että aloin urheilemaan ja kiinnittämään enemmän huomiota ruokaankin, ennen söin mitä sattuu ja kasviksia varmaan kerta viikkoon.
Monivitamiinia syön raudan takia, voisi periaatteessa siirtyä pelkkään rautaankin, mutta tuossa samassa on muistaakseni kalsiumkin. Urheilu verottaa sen verran rautavarastoja että nukun tosi paljon ja olen nuutunut loppupäivän muutoin, lisäksi en käytä kauheasti maitotuotteita niin ei kalsium pahastakaan ole.

Mulla on ns kunnon flunssa ehkä joka toinen vuosi. Syön tavallista ruokaa joka pitää sisällään paljon kasviksia ja marjoja, liikun kun ehdin, nukun liian vähän, pesen kädet vessassa käydessä mutten juuri muuten.. Mun vanhemmat sekä veljet ovat myös harvoin sairaita, joten uskon jonninverran olevan perintötekijöissä meillä tuo vastustuskyky. Oma mies nappaa useammin taudit päiväkodista kuin siellä oleva lapsemme. Toki olen lapsena sairastanut tiuhempaan, ja oma lapsikin sairastelee kerran-kaksi lukukaudessa, mutta aika vähällä ollaan päästy.

Miten "ehkäisette" tauteja, siis lentsuja, näitä tällaisia pöpöjä, mahatauteja etc. Syöttekö paljon vitamiineja ja mitä, minkä verran? Urheiletteko? Syöttekö tosi terveellisesti, vai riittääkö "omena päivässä"?

Olis kiva kuulla,
koska minäkin haluan päästä siihen pisteeseen, että taudit ei tartu! :D

valkosipulin kynnen päivässä. en ole sairastanut 4 vuoteen mitään. siinä muuten 36 eri luonnon antibioottia.

Yhteistyössä