Muita joiden vauvoilla ollut PALJON tukkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Röllli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Röllli

Vieras
Meillä kolmeviikkoinen poika jolla oli syntyessään jo tosi paljon tukkaa, roikkuu ihan korvilla :D Olen käsittänyt että vauvan hiuksia ei tarvitsisi tai tulisi pestä millään aineella mutta tuo pehko on tosi rasvaisen näköinen, vaikka vauvan päänahka tuskin sitä vielä rasvoittaa niin jotenkin se likaantuu, liekö sitten aikuisten silittelyjen tms. kautta.

Miten ootte hoitaneet vauvan tukkaa ja onko se peseminen esimerkiksi meillä käytössä olevalla ph ystävällisellä LactoLine-pesunesteellä ihan katastrofi ajatus? Päänahka ei ole karstainen ollut missään vaiheessa vaikka luin että mitä enemmän hiusta sitä enemmän tulee karstaa.

voihan sen pestä jollain hajusteettomalla ja ihoystävällisellä. vauvoille on omia pesunesteitä. ja eihän sitä tarvitse kuin pienen tipan. Vauvakirjasta luin joskus ettei sitä kiellettykää ole. Ja voi kokeilla esim hajusteetonta kosteusrasvaa myös shampoona.

Mä oon joutunu muutaman kerran öljyllä hautomaan pojan päänahkaa saadakseni karstan irti.
Jotta sain öljyn pois pesin tukan sitten jollain natusan peunesteellä(taisi olla sairaalassa saatujen näytepakkausten joukossa).
Empä usko että noista parista pesusta on lapselle haittaa. Turhanpäiten ei tietysti pidä mennä pesemään, tai rasvaamaan.

Meillä pelkkä vesipesu (kylpy joka- tai joka toinen päivä) piti vauvan hiukset puhtaina.

Vauvauinti aloitettiin vajaa kolmekuisena, jonka jäkeen rapsuttelin karstat korvien takaa vanupuikolla (muualle karstaa ei tullutkaan).

kohta täyttää 4, eikä shampoota ole vieläkään otettu käyttöön. Tytöllä on ihanat pitkät ja paksut hiukset, joihin ei takkuja ole tullut.

Mun pojalla kuten itelläkin oli paljon tukkaa jo syntyessä. En pessy muuten kun vedellä sen minkä kastui kylvysä tai suihkussa. Eriasia varmaan sitten jos oikeasti sottautuu kunnolla jotenkin ettei lähe vedellä.

Täällä yksi peikkopojan äiti :) Olen pessyt miedolla vauvashampoolla hiukset aina kun ovat olleet likaisen näköiset. Eihän se ihorasva ja lika pelkällä vadellä mihkään lähde. Ja tosiaan, pieni tippa pesuainetta riittää, huolellinen huuhtelu ja ihon rasvaus/öljyäminen kylvyn jälkeen. Näillä on pärjätty.

Yhteistyössä