Itse tehty sängynpääty.. Onko joku tehnyt itse? Ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moimoi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moimoi"

Vieras
Haluaisin sänkyyni päädyn mutta en kuitenkaan huonekalukaupasta ostettua valmista. Miten sellaisen voi tehdä itse? Onko joku näppärä tehnyt itse? vinkkejä ja ideoita kaipaan...

Vanhoista ovista oon nähnyt tehdyn... itsekkin aattelin tehdä kunhan remontti pääsee sisustus vaiheeseen... googlaa... me on tällä hetkellä pultattu runkopatjoihin kiinni vanhasta sängyn rungosta irroitettu pääty...

Tein kaverille 1hlö sänkyyn päädyn styrox levystä, peiton palasesta, valkoisesta kankaasta ja napeista.

Styroxista päädyn kokoinen pala, peitto palan mukaan, kiinni nitojalla, valkoinen kangas nurjalle puolelle pinkeästi kiinni. Sit niittasin keskeltä peiton muutamasta kohdasta syvemmälle (tyynymäinen vaikutelma) ja sitten liimasin napit kiinni syviin kohtiin. Pääty kiinnitettiin seinään, siksi ei tarvinnut olla vahva taustalevy, mutta lastulevykin varmaan toimii. ;)

Lastulevy maksaa n. 10-15e väliltä, riippuu paksuudesta. Ja vaikka tarttis vaan puolet, niin koko levy pitää ostaa. Ovia voi löytää kirppiksiltä, faceryhmistä tai sitten esim varaosapankista tai kierrätyskeskuksista.

[QUOTE="minna";29526292]Lastulevy maksaa n. 10-15e väliltä, riippuu paksuudesta. Ja vaikka tarttis vaan puolet, niin koko levy pitää ostaa. Ovia voi löytää kirppiksiltä, faceryhmistä tai sitten esim varaosapankista tai kierrätyskeskuksista.[/QUOTE]

Ok. Kiitos. :)

[QUOTE="moimoi";29526256]Mistä vanhoja ovia saa?[/QUOTE]

Löysimme vanhan kerrostalon kellarin tyhjennyksen yhteydessä kaksi kokopuista peiliovea, jotka olivat satavuotiaan talon alkuperäisiä. Olisivat lentäneet kuormalavalle.
Poistettiin monta kerrosta maalia ja sitten vain toinen sängynpäädyksi.

Löysimme vanhan kerrostalon kellarin tyhjennyksen yhteydessä kaksi kokopuista peiliovea, jotka olivat satavuotiaan talon alkuperäisiä. Olisivat lentäneet kuormalavalle.
Poistettiin monta kerrosta maalia ja sitten vain toinen sängynpäädyksi.

Hyvä löytö. :) Itsellä ei varmaan niin hyvää tuuria käy.. Täytynee lähteä kiertelemään kierrätyskeskukset ja kirpputorit.

Meillä on parisängyn päätynä erikoinen pöytälevy. Ostettiin joskus edullisesti, koska myytiin ilman jalkoja. Jalkoja ei koskaan loppujen lopuksi hankittu joten päätynä on toiminut jo useamman vuoden.

Hanki kuormalavat jonkun yrityksen takapihalta, monille yrityksille ne on jätettä ja antavat niitä mielellään. Maalaa valkoiseksi ja valmista tuli!

Vanha ovi on myös loistava vaihtis, ainakin Hämeenlinnan metsäkylän navetassa pitäisi löytyä :)

Yhteistyössä