Ongelmallinen tilanne töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitön

Vieras
En jaksa tässä taustoja selittää, mutta eräs työkaveri kohtelee minua kuin saastaa. On tehnyt selväksi, että en kelpaa hänen kaveriksi, olen huonompi kuin muut työntekijät ja hänestä olen mitätön ja vastenmielinen.

Nyt joudun tekemään hänen kanssa erästä projektia. Minulle tämä yhteistyö on ihan älyttömän vaikeaa ja tuntuu, että jokaisen palaverin jälkeen olen henkisesti ihan puhki. Tuntuu kiusalliselta esittää omia ajatuksiaan ihmiselle, joka pitää minua pelkkänä saastana.

Taustasta kuitenkin vielä sen verran, että meillä on ollut seksisuhde, jonka minä lopetin, kun tuo työkaverin asenne minua kohtaan kävi niin räikeäksi.

Tilanteeseen ei taida olla mitään ratkaisua? Pitää vaan purra hammasta ja kestää nöyryytys. :( Ja olla jatkossa sekaantumatta suhteisiin työkavereiden kanssa.

Sitä saa mitä tilaa eli ala sä samanlaiseksi häntä kohtaan. Tai oikeastaan vielä parempi ole kuin hän ei asenteineen merkkaisi mitään. Ei vaikuta suhun vaikka olisi millanen paskiainen. Ja tosissaan, seksisuhde työkaverin kanssa? Hieman hivuttavaa...

seksisuhde/suhde ja työpaikka ei kuulu yhteen... mut sano sille suoraan. jos ei auta, niin esimiehelle vaan juttelee.. suhde todin voi tulla ilmi samalla. mutta ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

Sitä saa mitä tilaa eli ala sä samanlaiseksi häntä kohtaan. Tai oikeastaan vielä parempi ole kuin hän ei asenteineen merkkaisi mitään. Ei vaikuta suhun vaikka olisi millanen paskiainen. Ja tosissaan, seksisuhde työkaverin kanssa? Hieman hivuttavaa...

No jaa, jos olen niin, että hänen asenteensa ei merkkaa mitään, niin eikös se ole silloin sama, kun hyväksyn hänen käytöksensä? Eli, että minua saa kohdella miten vaan?

Mä pyytäisin sekä työkaverin että esimiehen(t) yhteiseen palaveriin, kertoisin käytöksestä ja suhteesta että nyt toi loppuu. Enkä sekaantuis enää työkavereihin.

Pyydä työkaverisi kahville ja puhu asiasta. Ei tarvitse käydä vanhaa juttuanne läpi, vaan sano että sinusta vaikuttaa kuin homma ei nyt sujuisi ja koet hänen suhtautuvan sinuun kuin saastaan (tai jokin toinen vertaus). Ja jos työkaverisi ei suostu puhumaan ehdota, että hoidatte asian pomonne/työpaikkanne työterveyshuollontyönohjaajan/luottamusmiehen/ tmv:n kanssa. Pääasia, että saat tilanteen haltuusi ja toisen ymmärtämään kuinka lapsellisuudet täytyy oikeastikin nyt lopettaa.

Älä käyttäydy samalla tavoin, koska silloin annat aseet hänelle ja tilanne pahenee. Mitä tiukempi ja vähäsanaisempi olet, sen varmemmin saat tilanteen haltuusi.

No jaa, jos olen niin, että hänen asenteensa ei merkkaa mitään, niin eikös se ole silloin sama, kun hyväksyn hänen käytöksensä? Eli, että minua saa kohdella miten vaan?

Ei mun mielestä. Mun mielestä sen pitäisi osoittaa tuolle työkaverille, että pidät sen käytöstä niin ala-arvoisena, että et jaksa välittää.

Miten olet tähän asti suhtautunut työkaverisi käytökseen?

Ja en kyllä alkuunkaan ymmärrä tätä palstalaisten paskahalvaus-reaktiota tähän juttuun. En nyt ymmärrä kuinka tää on niin iso juttu.

Yhteistyössä