Jos ison perheen kotiäiti ei esikoisensa rippijuhliin tee itse ruokia vaan tilaa ne pitopalvelusta, onko se

  • Viestiketjun aloittaja tttttt
  • Ensimmäinen viesti
hiiih
Mun mielestä ainoastaan fiksua.

Mä lähtisin oletuksella että ruuat on tietysti tilattu pitopalvelusta ja ehkä emäntä on jaksanut leipoa itse jotain pipareita tai kakun tai piirakan tai jonkun tietyn yhden jutun.
 
"V ieras"
Helppoutta se on.

Meillä vaan kaks lasta ja kuopuksen ristiäiset järjestettiin juhlatilalla, sieltä otimme ruoat ja kakkukahvit.
Omakin ammattitaito olis kyllä riittänyt, mutta kun ei huvittanut.
 
halipupu harmaana
Mitä väliä sillä on? Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, omien voimiensa ja rahatilanteensa mukaan. Mä oon varmaan tosi laiska, kun en järjestä lapsilleni ollenkaan rippijuhlia, kun eivät kuulu kirkkoon eivätkä ehkä mene riparille ollenkaan.
 
"mie vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29506507:
ei ole laiskuutta. jos on vara ostaa tarjottavat pitopalvelusta, niin siitä vaan
Ei se itse tehdenkään ihan halpaa ole laittaa ruuat monelle kymmenelle hengelle juhliin, että rahan säästö ei välttämättä ole hirveän iso vaikka tekisikin itse.
 
Rollolainen
nyt puolutellaan kovasti, mutta itte kun näin tein sain vain vittuilua ja haukkumisia.
onhan se hyvä että on pitopalvelujakin, siinä työllistää taas jonkun, ettekö sitä ole tulleet ajateleleksi?
 
Viieras
Mitä väliä sillä on? Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, omien voimiensa ja rahatilanteensa mukaan. Mä oon varmaan tosi laiska, kun en järjestä lapsilleni ollenkaan rippijuhlia, kun eivät kuulu kirkkoon eivätkä ehkä mene riparille ollenkaan.
Miten toi viimeinen lause on vähän hölmö?
Et tietenkään järjestä rippijuhlia, jos lapset ei edes kuulu kirkkoon.

Ja jos menevät riparille, niin silloinhan pitää suorittaa kaste ja näin kuuluvat sitten myös kirkkoon.
 
vieras-
Ei oo laiskuutta. Kaikkee ei tarvi tehdä ite ja miks just äidin pitäisi leipoa? Yhtä hyvin mieskin voi leipoa juhlien tarjoomukset tai kuten ap. tilata pitopalvelusta.
 
"Ami"
Meillä otettiin toisen lapseen ristiäisiin ruuat pitopalvelusta, juhlatila oli myös vuokrattu. Sanoin miehelle, kun olimme päässeet juhlista kotiin, että ompa ihanaa kun nyt ei tarvitse ruveta pesemään kahvikuppeja ja siivoamaan.

Kyllä pitopalvelua minusta saa ja pitää käyttää jos omat voimat eivät riitä.
 
kook
nyt puolutellaan kovasti, mutta itte kun näin tein sain vain vittuilua ja haukkumisia.
onhan se hyvä että on pitopalvelujakin, siinä työllistää taas jonkun, ettekö sitä ole tulleet ajateleleksi?
No mutta eiköhän se nyt ole jo kaikille selvä että yleensä ei pyöritä sellaisissa piireissä joissa te pyöritte ja suurin osa tykkää ympäröidä itsensä mukavilla ja peruskäytöstavat osaavilla ihmisillä. :)
 
"Liisi"
Ei se mitään laiskuutta ole, vaan ihan hyvä juttu jos on siihen varaa. Omat ylioppilasjuhlani olivat melko pienet, mutta äitini halusi silti ottaa kaikki tarjottavat ja tarjoilijan pitopalvelusta. Äiti sai kerrankin istua koko juhlan ajan vieraiden kanssa rauhassa ja tarjoilija hoiti kahvinkeitot ja kaikki.
 
"smiley"
Se leipoo ja kokkaa joka kerkee, jaksaa ja haluaa. Joka haluaa käyttää pitopalvelua, leipomoa tai tuttuja apuna, näin tehköön. Jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee :)
 
"kolmen mamma"
Sanoisin että onpas viisas nainen !
On asioita joista kannattaa vähän ottaa stressiä ja sitten on asioita joista ei kannata stressata, juhlien ruokapuolen järjestely on niitä juttuja jotka voi teettää toisilla.

Minä pahemman luokan kontrollifriikkinä en moiseen pystyisi ja olen siksi hieman kateellinen niille jotka osaavat siirtää "ei välttämättä itsetehtävä"-asiat toisille.
 
J-t harmaana
Olis hienoa, jos olis varaa ottaa joskus pitopalvelun kautta tarjottavat, meillä kun juhlia on monta kertaa vuodessa ja porukkaa tulee aina aika paljon.... Tähän asti oon tehnyt kaiken ite, mutta ehkä joskus... :) Siinä säästyy aikamoiselta stressiltä, kun edes osan vois delegoida muiden tehtäväksi....
 
"tii-"
Voi se olla laiskuutta tai osaamattomuutta, tai ihan vaan sitä ettei aika riitä, vaikka osaisikin ja tekisi mieli. Ehkä emäntä haluaa myös nauttia juhlista stressaamatta ruoan riittävyydestä ja mausta? En itse ajattelisi sen kummempaa, nauttisin pöperöistä. Monissa juhlissa joissa pelkästään kakkukahvit, niin kakut on ostettu kondiittorilta enkä sitäkään pitäisi laiskana.
 
Rollolainen
No mutta eiköhän se nyt ole jo kaikille selvä että yleensä ei pyöritä sellaisissa piireissä joissa te pyöritte ja suurin osa tykkää ympäröidä itsensä mukavilla ja peruskäytöstavat osaavilla ihmisillä. :)
se vittuilu tuli täällä palstalla, mutta olenhan se huomannut että kaikki mitä teen on väärin, mut jos joku toinen tekee samoin se on ihan järkevä ihminen
 
"heips"
Olis hienoa, jos olis varaa ottaa joskus pitopalvelun kautta tarjottavat, meillä kun juhlia on monta kertaa vuodessa ja porukkaa tulee aina aika paljon.... Tähän asti oon tehnyt kaiken ite, mutta ehkä joskus... :) Siinä säästyy aikamoiselta stressiltä, kun edes osan vois delegoida muiden tehtäväksi....
Mitä rippijuhliin verrattavia juhlia teillä on monta krt vuodessa?
 

Yhteistyössä