Jäyniä puhelinmyyjille :D

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
"Siilinen"
En näe mitään tarvetta tuollaiseen jäynäilyyn. Itse huomasin opiskeluaikoina hyvin toimivaksi sanoa ihan rehellisesti, että olen opiskelija eikä mulla ole valitettavasti varaa tilata nyt yhtään mitään. Harva tuon jälkeen enää viitsi jankuttaa. Toivotin hyvät päivänjatkot vielä ja se oli siinä.

Nykyisin olen laittanut suoramarkkinointikiellon, koska en noita puheluita halua. Välillä soittoja kuitenkin tulee, mutta yleensä olen vaan sanonut että kiitos tarjouksesta, mutta mulla ei just nyt ole varaa.

Puhelinmyynti ei todellakaan ole mitään kovin auvoista työtä ja siksi mun mielestä on ihan reilua hoitaa tilanne kohteliaasti. Työtäänhän se ihminen vaan tekee. Hyviin tapoihin ei mun mielestä kuulu mitkään luurin lyömiset korvaan..

ei se kyllä mitenkään raharikasta hommaa ole. usin provikkapalkka ilman vakunaista kuukausipalkkaa. Huonosti jos käy et saa palkkaa edes työttömyyskorvauksen verran eli alle 600e. sillä ei perhettä elätetä! ja työehdot perseestä. onneksi työkkäri ei pakota näihin hommiin ketään. opiskelijoille voi olla ihan hvyä, mutta ei oikeasti perheelline niillä liksoilla elä
Keskiverto puhelinmyyjälle ei olekaan, mutta kyllä noillakin hommilla voi rahoiksi pistää, jos hommansa osaa. Tunsin itsekin yhden kaverin, joka tienasi reilusti alle 30h viikoilla provikoineen about 2000€ kuussa, ja sai tietysti lisäksi myymiään lehtiä itselleen just niin paljon kuin halusi. Mutta nämä ovatkin ihan poikkeustapauksia, todellisuudessa aika harva pääsee näihin lukemiin.

kfkfkf
[QUOTE="niinpä";29502601]Minkäköhän laista liksaa rollon pitäisi saada että olisi tytyväinen? Totta v...ssa heti viistonnia kuussa ilman kokemusta ja lyhyillä päivillä tunnin välein voimistelutaukoineen....[/QUOTE]

:D

mut se on kyllä totta, että ei puhelinmyynnillä perhettä elätetä, tai sitten saa olla kyllä tosi tosi hyvä myymään. Lähinnä se on kai opiskelijoille, joille muutaman satasen lisätienesti on tarpeen.
Nykyään saa vissiin työttömänäkin tienata jo jonkinverran, ennenkuin työmarkkinatuki vähenee yhtään, eikös joku tällainen laki tullut tänä vuonna voimaan? Eli kaipa se työttömällekkin on parempi kuin ei mitään, jos siis saa pitää työmarkkinatuen kokonaisuudessaan vaikka tienaakin sen muutaman satasen kuussa

"Siilinen"
[QUOTE="pöh";29502608]Paskat. Dementoituneelle 87-vuotiaalle isälleni on myyty 33 puhelinliittymää, 112 aikakauslehteä, ja ladollinen muuta tavaraa. Joka viikko kuluu monta tuntia kun palauttelen niitä.[/QUOTE]

Miksi ette tee suoramarkkinointikieltoa isäsi puhelimeen. Pääsisitte vähemmällä vaivalla.

Professional Griefer
[QUOTE="niinpä";29502601]Minkäköhän laista liksaa rollon pitäisi saada että olisi tytyväinen? Totta v...ssa heti viistonnia kuussa ilman kokemusta ja lyhyillä päivillä tunnin välein voimistelutaukoineen....[/QUOTE]

Ei nyt koske vain Rolloa, vaan mua ihan yleisesti korpee uskomattomasti tollanen "ei kannata edes yrittää tehdä töitä kun kotona tienaa enemmän. En voi tehdä sitä ja tätä etten menetä tukia sit mä häviin siinä" -paska.

Joo, mistä sitä tietää onko esim. mun eläköitymisen ajankohtana enää edes mitään eläkekassaa tms. Mut joo.. anteeksi ohi aiheen taas, ei ollut tarkoitus viedä tätä ketjua taas yhden sättimiseen.

"pöh"
[QUOTE="Siilinen";29502621]Miksi ette tee suoramarkkinointikieltoa isäsi puhelimeen. Pääsisitte vähemmällä vaivalla.[/QUOTE]

On tehty 10 kertaa, mutta sitten hänelle myydään taas uusi liittynä ja uusi numero...

[QUOTE="pöh";29502608]Paskat. Dementoituneelle 87-vuotiaalle isälleni on myyty 33 puhelinliittymää, 112 aikakauslehteä, ja ladollinen muuta tavaraa. Joka viikko kuluu monta tuntia kun palauttelen niitä.[/QUOTE]

Harmillista, mutta ei puhelinmyyjä voi isäsi dementiasta tietää.

gilhfla
Kyllä on idioottimaista jäynäilyä. Jos et saa selvää, mistä soitetaan, kysyt, että anteeksi mistä soititkaan, Sitten sanot, ettet kategorisesti tilaa puhelimitse mitään ja hyvää päivänjatkoa. Sitten puhelin kiinni, kellekään ei tule paha mieli. Itse tein opiskeluaikoinani samantyyppistä työtä, en tosin kaupannut mitään, ja kaikkein pidetyimpiä kieltäytyjiä olivat juuri nämä, jotka olivat selkeitä ja ystävällisiä.

kfkfkf
[QUOTE="Siilinen";29502611]En näe mitään tarvetta tuollaiseen jäynäilyyn. Itse huomasin opiskeluaikoina hyvin toimivaksi sanoa ihan rehellisesti, että olen opiskelija eikä mulla ole valitettavasti varaa tilata nyt yhtään mitään. Harva tuon jälkeen enää viitsi jankuttaa. Toivotin hyvät päivänjatkot vielä ja se oli siinä.

Nykyisin olen laittanut suoramarkkinointikiellon, koska en noita puheluita halua. Välillä soittoja kuitenkin tulee, mutta yleensä olen vaan sanonut että kiitos tarjouksesta, mutta mulla ei just nyt ole varaa.

Puhelinmyynti ei todellakaan ole mitään kovin auvoista työtä ja siksi mun mielestä on ihan reilua hoitaa tilanne kohteliaasti. Työtäänhän se ihminen vaan tekee. Hyviin tapoihin ei mun mielestä kuulu mitkään luurin lyömiset korvaan..[/QUOTE]

Mitä muuta sä voit tehdä, jos ei myyjä usko kun sanot ettet halua tilata? Mä kerran löin luurin korvaan ja se soitti takaisin, että katkesi puhelu, sanoin ettei minua kiinnosta nyt tilata ja myyjä senkun jatkoi ja jatkoi, vaikka olin kerran jo sanonut etten osta ja lyönyt luurin korvaan ja senkin jälkeen vielä sanonut etten ole kiinnostunut. Sitten saa mun puolestani höpistä yksinään ja puhelin on taskussani. Kyllä se jossain vaiheessa oikeasti alkaa uskomaan, kun kukaan ei enää vastaa hänelle

Osa puhelinmyyjistä on oikeesti TOSI törkeitä, vaikka kertoisit pienen valkoisen valheen ja sanoisit että olet vaikka justiinsa lapsen joulujuhlissa, niin silti vain yrittävät jatkaa puhelua.. Sitä saa mitä tilaa, tälläiset paskamyyjät saavat varmaan enemmän paskaa kohtelua kuin ne mukavat ja asialliset myyjät jotka eivät yritä huijata ketään ja ymmärtävät että on paha paikka tms.

Entäs ne kaikki vanhukset jotka joutuvat myyjähuijareiden uhreiksi? Vaikka vanhan kuuloinen ihminen vastaa puhelimeen, niin silti vaan väitetään että tämä on voittanut ilmaiset lehdet ja vanhus ei edes tajua, että hänen pitää ennen maksaa koko vuoden lehdet että saa tän palkinnon

"niinpä"
Ei nyt koske vain Rolloa, vaan mua ihan yleisesti korpee uskomattomasti tollanen "ei kannata edes yrittää tehdä töitä kun kotona tienaa enemmän. En voi tehdä sitä ja tätä etten menetä tukia sit mä häviin siinä" -paska.

Joo, mistä sitä tietää onko esim. mun eläköitymisen ajankohtana enää edes mitään eläkekassaa tms. Mut joo.. anteeksi ohi aiheen taas, ei ollut tarkoitus viedä tätä ketjua taas yhden sättimiseen.
Jeps,ei voi mennä työharjoitteluun kun ei saa täyttä palkkaa.Siitähän kun kuitenkin sattuisi saamaan työkokemusta jolla voisi päästä eteenpäin.Ei voida justjoo mennä töihin kun tuilla saa samanverran.Siis voi v..u kun kaikki ajattelisi noin.Kukakohan maksaa nää tuet ja eläkkeet...Aika hankalaa päästä töihin jos on ylivoimaiset vaatimukset just jostain jumppatauoista ym.Määe n tee tota ja tätä...

kfkfkf
[QUOTE="niinpä";29502658]Jeps,ei voi mennä työharjoitteluun kun ei saa täyttä palkkaa.Siitähän kun kuitenkin sattuisi saamaan työkokemusta jolla voisi päästä eteenpäin.Ei voida justjoo mennä töihin kun tuilla saa samanverran.Siis voi v..u kun kaikki ajattelisi noin.Kukakohan maksaa nää tuet ja eläkkeet...Aika hankalaa päästä töihin jos on ylivoimaiset vaatimukset just jostain jumppatauoista ym.Määe n tee tota ja tätä...[/QUOTE]

ja moni menee työharjoitteluun jo ihan sen takia, että saa sen 9e päivä enemmän rahaa, se on kuitenkin 180e enemmän rahaa kuukadessa. + sitten saa vielä sitä kokemusta ja ehkä jalan ovenrakoon.

"Siilinen"
Mitä muuta sä voit tehdä, jos ei myyjä usko kun sanot ettet halua tilata? Mä kerran löin luurin korvaan ja se soitti takaisin, että katkesi puhelu, sanoin ettei minua kiinnosta nyt tilata ja myyjä senkun jatkoi ja jatkoi, vaikka olin kerran jo sanonut etten osta ja lyönyt luurin korvaan ja senkin jälkeen vielä sanonut etten ole kiinnostunut. Sitten saa mun puolestani höpistä yksinään ja puhelin on taskussani. Kyllä se jossain vaiheessa oikeasti alkaa uskomaan, kun kukaan ei enää vastaa hänelle

Osa puhelinmyyjistä on oikeesti TOSI törkeitä, vaikka kertoisit pienen valkoisen valheen ja sanoisit että olet vaikka justiinsa lapsen joulujuhlissa, niin silti vain yrittävät jatkaa puhelua.. Sitä saa mitä tilaa, tälläiset paskamyyjät saavat varmaan enemmän paskaa kohtelua kuin ne mukavat ja asialliset myyjät jotka eivät yritä huijata ketään ja ymmärtävät että on paha paikka tms.

Entäs ne kaikki vanhukset jotka joutuvat myyjähuijareiden uhreiksi? Vaikka vanhan kuuloinen ihminen vastaa puhelimeen, niin silti vaan väitetään että tämä on voittanut ilmaiset lehdet ja vanhus ei edes tajua, että hänen pitää ennen maksaa koko vuoden lehdet että saa tän palkinnon
Toi on toki todella ikävää, jos ei usko vaikka useamman kerran kieltäytyy. Voisiko siinä kohtaa sanoa vaikka että mä en nyt tilaa mitään, kiitos hei hei ja sitten sulkea se linja? Ja sitten jos vielä yrittää soittaa niin punaista luuria. Ymmärrän kyllä, että on todella turhauttavaa jos tuollainen myyjä sattuu kohdalle. Mulle ei onneksi ole tuollaisia omalle kohdalle sattunut.

"niinpä"
ja moni menee työharjoitteluun jo ihan sen takia, että saa sen 9e päivä enemmän rahaa, se on kuitenkin 180e enemmän rahaa kuukadessa. + sitten saa vielä sitä kokemusta ja ehkä jalan ovenrakoon.
Ja moni ei ja kehtaa kuitenkin ne just valittaa...Olen itse työvelvoitteen kannalla.No money no honey...Voisi työttöminen joukko pienetä kun ihan töihin joutuisi....

"Siilinen"
[QUOTE="pöh";29502632]On tehty 10 kertaa, mutta sitten hänelle myydään taas uusi liittynä ja uusi numero...[/QUOTE]

Auttaisiko jos kävisitte ihan liikkeessä avaamassa uuden liittymän salaisella numerolla ja heti siinä avatessa se suoramarkkinointikielto?

Mun anopille myytiin viime viikolla puhelimessa sähköliittymää. Kieltäytyi (mun mies hoitaa äitinsä sähköyhtiöasiat), mutta myyjä vaan jatkoi että "Juu ja kai me voidaan sit täältä laittaa tällainen sopimus..."

"zxc"
[QUOTE="Siilinen";29502713]Auttaisiko jos kävisitte ihan liikkeessä avaamassa uuden liittymän salaisella numerolla ja heti siinä avatessa se suoramarkkinointikielto?[/QUOTE]

Edunvalvonta-asiahan on varmaan jo hoidettu...?

vierasin
En tajua, miksi pitää vinoilla ja olla inhottava ja keksiä jotain (omasta mielestään) nokkelaa.

Onhan ne joskus jääräpäisiä, mutta kyllä sen puhelun saa loppumaan, kun sanoo, että kiitos soitosta, en tilaa mitään, hei. Ja luuri alas.

Miksi nähdä vaivaa, että alkaa keksiä jotain tekosyitä tai selityksiä tai pyytää soittamaan myöhemmin.

"vesimeloni"
Mä kyllä ymmärrän kfkfkf:n pointin, luullakseni. Kyllä mulla on kans niin monesti mennyt hermot, kun ei todellakaan hyvällä uskota, että EN TILAA! Silloin tekis oikeesti mieli tehdä itse jo jotain kiusaa/jäynää tai muuten näpäyttää. Onneksi osa puhelinmyyjistä uskoo, kun sanoo tosiaan, että "kiitos, mutta en tilaa mitään". Mutta valitettavasti suurin osa ei usko. Kun kieltäydyt, niin tulee edelleen pitkä litania kaupanpäällisistä ja alennuksista. Ja kun vielä sanot, että "en tosiaan nyt tilaa mitään", nii sitten luurin toisessa päässä sanotaan, että "juu, mutta tää on nyt niin halpa, että laitan sen nyt tosiaan tulemaan, kun eihän tällaisesta voi kieltäytyä". Kyllä siinä kohtaa jo vastaan vähän töykeämmin.
Kerran töissä työkaverille soitti lehtimyyjä. Työkaveri sanoi kohteliaasti, että "nyt en ehdi puhua, on tässä hoidettavana 20 lasta ja kova kiire. Ja muutenkaan en tilaa mitään lehtiä. Kiitos, hei." Ja lopetti puhelun. Saman tien soi puhelin uudestaan ja tää sama myyjä siellä, että "kuule, sä et voi lopettaa puhelua tolla lailla, kun en ehtinyt edes tarjouksista kertomaan." Työkaverini edelleen ystävällisesti: "En halua tuhlata sinunkaan aikaasi, koska en ole nyt tilaamassa yhtään mitään, vaikka ilmaiseksi saisi. Ja sanoin sinulle myös, että minulla on kiire, enkä ehdi enempää jutella, joten KIITOS JA HEI!" Ja kolmannen kerran tää myyjä soittaa (ois tietty voinut olla vastaamatta, mutta uteliaisuus voitti) ja huutaa puhelimeen, että "olet töykeä ja asiaton ihminen ja mun täytyy sulle vissiin opettaa käytöstapoja. Puhelua ei saa katkaista, ellen ole saanut edes asiaani esitettyä loppuun!" Tällöin sitten työkaveri sanoi, ei enää niin kohteliaasti, että "saan lopettaa puheluni juuri silloin, kun minua huvittaa ja varsinkin, kun teen sen ystävällisesti. Mutta NYT on tilanne se, että jos soitay vielä kerran, niin MINÄ soitan pomollesi ja teen valituksen häirinnästä" ja laittoin luurin kiinni. Ei soittanut myyjä sitten enää.
Itse sanoisin näin, että jos minulle soittava myyjä on asiallinen, niin silloin olen minäkin. Mutta jos ei selvää ja ystävällistä puhetta usko, niin ei mun tarvi loputtomiin ystävällinen olla.

Wieruus
Minä olisin laittanut isäni puhelimeen markkinoinnin eston. Miksi et ole tehnyt niin?

Yhteistyössä