VI**N NORDEA!! Nordea teki ISON MOKAN, jonka vuoksi perheeni saa kärsiä!

  • Viestiketjun aloittaja Apua!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti
Apua!!!!!!
Avasin tilin kolme viikkoa sitten nordeaan, ja ilmoitin työpaikalle uuden tilinumeroni. Tilipäiväni on tänään.

Äsken kirjauduin nettipankkiin katsomaan onko palkka tullut, niin vastaan tuli teksti: "sinulla ei ole pankkitilejä". Hain käteeni tilisopimuksen, josta tarkastin että olen avannut tilin, ja minulla todellakin sopimuksen mukaan on tili tässä pankissa, ja nämä nettipankki tunnukset ovat liitetty kyseiseen tiliin.

Yritin siirtää omalta toiselta tililtä kokeeksi rahaa tälle norden tilille.. Se ei onnistunut. Sain vain ilmoituksen "Tilinumeroa ei ole olemassa."

SIIS MITÄ IHMETTÄ?!?!?!?!

Tililleni (jota ei ilmeisesti nordean mokan vuoksi ole enää olemassa..) ei siis voi tehdä rahasiirtoja, mikä tarkoittaa sitä että EN SAA PALKKAA OLLENKAAN!

MITÄ TEEN????? On suuri hätä, toimeentulomme on täysin kiinni minun palkastani, ja kun en sitä nyt pankin virheen vuoksi saa, emme saa vuokraa ja laskuja maksettua??? Siis millä me edes elämme???? Tekisi mieli polttaa koko pankki!!!!!!!!!!!
 
Apua!!!!!!
[QUOTE="vieras.";29500817]Rauhotu. Menet aamulla (tai soitat) pankkiin selvittämään tilanteen. Sen jälkeen soitto palkanlaskijalle, että nyt voitte maksaa palkan, tili toimii.[/QUOTE]

Eihän tässä mitään hätää olis, jos meidän työpaikalla asia toimisikin näin hyvin. Mutta palkat on kirjattu jo viimeviikolla automaatti maksuun niin että ovat siirtyneet nyt puoliltaöin jo työntekijöille. Juttelin jo parin työkaverin kanssa ja he ovat jo saaneet palkkansa..

Meillä ei palkanlaskijat maksele niitä enää jälkikäteen, sanovat todennäköisesti vain että saan palkan sitten ensikuussa seuraavan palkanmaksun yhteydessä!!
 
Veerana
Kyllä sun kuuluu saada palkka ennen seuraavaa tilipäivää. Uhkaa liitolla jos ei ala palkkaa näkymään ja jos uhkaus ei tehoa niin sitten otat yhteyttä liittoon. Ja toivon mukaan siis kuulut liittoon, on aika tyhmää nimittäin olla kuulumatta.
 
"Sirkkeli"
No kyllähän ne palkkatoimistossa sanoo aina vaikka mitä, mutta onhan niiden maksettava se palkka, jos on palautunut. Mulla puuttui yhden kerran palkasta 800 euroa, ja sain sen kyllä heti kun asian selvitin.
 
kukalie
Hei Haloo! Järki käteen, nyt. Kyllähän sulla on oikeus palkkaas. Varsinkin kun on kyse itsestäsi riippumattomasta virheestä. Pitäiskön sun harkita jotain rauhottavia;)
 
Eihän tässä mitään hätää olis, jos meidän työpaikalla asia toimisikin näin hyvin. Mutta palkat on kirjattu jo viimeviikolla automaatti maksuun niin että ovat siirtyneet nyt puoliltaöin jo työntekijöille. Juttelin jo parin työkaverin kanssa ja he ovat jo saaneet palkkansa..

Meillä ei palkanlaskijat maksele niitä enää jälkikäteen, sanovat todennäköisesti vain että saan palkan sitten ensikuussa seuraavan palkanmaksun yhteydessä!!
Se on saatava se palkka. Olen saanut minäkin virheen jäljiltä. Susta riippumattoman syyn takia ei saa tehdä noin.
 
vierailija veera
Mutta se mikä tässä on positiivista, ap:lla on ihania työkavereita joille voi soittaa yöllä ennen kolmea ja pyytää tarkistamaan että onko tili tullut.
No mul tuli kyllä mieleen että ap on ehkä yövuorossa ja siellä jutellut toisten kanssa? Tai kun ite teen vaan yövuoroa niin tää tuli mieleen, miksi muuten ois hereillä tuohon aikaan tarkistelemassa saldoa... :)
 
"jepjep"
Aika lapsellista ja suurieleistä vouhkaamista ap:lta! Aikuinen ihminen osaa hoitaa asiansa ilman tuollaista draamaa, eli selvittää asiat seuraavana päivänä. Mutta tää on joko provo tai sit ap:lla ei niitä muumeja siellä laaksossa ole ollutkaan.
 
"vieraana"
Nordealla tuntuu olevan jatkuvasti ongelmia järjestelmissään (meilläkin just toissa viikolla ko. pankki oli kiinni 3 päivää, kun järjestelmässä joku häiriö, eikä koneilla saanut tehtyä mitään!). Vaihtakaa vaikka osuuspankkiin, niin johan rupee homma pelittään. Sen kanssa anakaan täälläpäin ei ole ollut juurikaan ongelmia ja sieltä saa myös vielä ihan henk. koht. kassapalvelua koko päivän toisin, kun Nordeassa...
 
"V ieras"
[QUOTE="vieraana";29501256]Nordealla tuntuu olevan jatkuvasti ongelmia järjestelmissään (meilläkin just toissa viikolla ko. pankki oli kiinni 3 päivää, kun järjestelmässä joku häiriö, eikä koneilla saanut tehtyä mitään!). Vaihtakaa vaikka osuuspankkiin, niin johan rupee homma pelittään. Sen kanssa anakaan täälläpäin ei ole ollut juurikaan ongelmia ja sieltä saa myös vielä ihan henk. koht. kassapalvelua koko päivän toisin, kun Nordeassa...[/QUOTE]

Minä vaihdoin pari vuotta sitte Osuuspnakista Nordeaan juuri tuon takia, ettei Osuuspankista saanut enää palvelua ja jatkuvasti jokin tökki. Nordean kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Kai nämä siis ovat ihan konttorikohtaisia juttuja.
 
"vieraana"
[QUOTE="V ieras";29501301]Minä vaihdoin pari vuotta sitte Osuuspnakista Nordeaan juuri tuon takia, ettei Osuuspankista saanut enää palvelua ja jatkuvasti jokin tökki. Nordean kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Kai nämä siis ovat ihan konttorikohtaisia juttuja.[/QUOTE]

No, näyttää olevan. Meidän konttorissa Nordeassa on kyllä kaikki muukin niin äärettömän vaikeeta, kun mitään ei voida sopia tuosta vaan (paitsi ehkä tilin avaaminen), kun aina pitää joka asiaa kysyä jostain pääkallopaikalta tai papereita lähetellään hyväksyttäväksi sinne ja tänne ja se sitten taas kestää ja... Meidän paikallisessa Osuuspankissa sentään laina-asiatkin hoituu sillä samalla istumalla, eikä päätöksiä tarvi ootella päiväkausia tai jopa viikkoja. Ja tosiaan kassapalvelua et saa, jos menet sen 10-13 olevan ajan ulkopuolella ja se on usealle työssäkäyvälle äärimmäisen vaikeaa olla siinä kohtaa pankissa, jos et saa työapaikalta poistua välillä. :(
 
Ei sitten käynyt AP:llä mielessä tarkistaa sitä tiliä aikaisemmin, kuin tilipäivänä? Jos olisit heti silloin tilisi avatessa sen älynnyt, ei ongelmaa olisi. Myös pankkivirkailijat voivat tehdä inhimillisiä virheitä, kuten sinäkin tässä tapauksessa.
 
"krista"
Henkilökohtaisesti käyn tarkistamassa tai maksaamassa laskuja vikkottain. Eikö ap sinulla ollut mitään laskuja mitä joudut maksaamaan? Mistä tililtä olet käyttänyt rahaa ruokaan? Asuutko Porvoossa?
 
Ratkaisu
Tässä sulle ratkaisu:

Vaadit Nordealta korvauksia heidän mokastaan. Vaadit sen palkkasi verran. Sitten jos saat oikean palkkasi vasta ensi kuussa niin sitten voitte elää herroiksi. :)
 
sas
Ei sitten käynyt AP:llä mielessä tarkistaa sitä tiliä aikaisemmin, kuin tilipäivänä? Jos olisit heti silloin tilisi avatessa sen älynnyt, ei ongelmaa olisi. Myös pankkivirkailijat voivat tehdä inhimillisiä virheitä, kuten sinäkin tässä tapauksessa.
Tuli sama mieleen: kolme viikkoa sitten avattu tili ja vasta tilipäivänä mennään katsomaan, onko tiliä olemassakaan :D

Kukaan ei ole niin nuija, että tekee noin.
 
"vieras."
Kyllä sun kuuluu saada palkka ennen seuraavaa tilipäivää. Uhkaa liitolla jos ei ala palkkaa näkymään ja jos uhkaus ei tehoa niin sitten otat yhteyttä liittoon. Ja toivon mukaan siis kuulut liittoon, on aika tyhmää nimittäin olla kuulumatta.
Jos jollakin ei ole tiliä, jonne palkka voidaan maksaa, niin se ei ole liitolle, eikä työnantajalle kuuluva asia. Mikä ihme siinä on, että jotkut alkavat ensimmäisenä uhkailemaan niitä, jotka eivät ole mitään virhettä tehneet. Liitto ei myöskään pysty toimivaa tiliä kenellekään antamaan.
 

Yhteistyössä