Mitä teet?? Myöhään illalla/yöllä joku soittaa ovikelloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herättäisin miehen avaamaan. Ensiajatukseni olisi että en avaisi, mutta jos jollakin on hätä. Joka kerta kun mun ovikello on soinut yöllä, on siellä ollut esim. pakkasella itsensä ulos lukinnut ystävä, tai lähellä tapahtuneen autokolarin toinen osapuoli joka on tullut hälyttämään apua.

Rosvot harvoin soittaa ovikelloa.

Muuten varmasti avaisin jos voisin olla varma siitä mitkä ovikellon soittajan motiivit ovat sellaiseen aikaan vuorokaudesta. Kaikilla on kännykät, joten ihan helposti ei mene läpi lähellä sattunut kolari tms.

Jos joku soittais ovipuhelinta, en liikauttaisi eväänikään. Jos soittaisi uudelleen, kävisin hiljentämässä summerin. Joskus naapurirapun narkit soitti kaikkia läpi että pääsis sisälle.
Jos joku soittaisi ovikelloa, avaisin jo silkasta ihmetyksestä, miten on löytänyt mun ovelle. Taitaa jopa 2 talon asukasta ja kaksi kaveriani tietää missä oveni on.

Ilmeisesti huutaisin oven läpi, että kuka siellä ja mitä asiaa... Näin kävi eräällä lomareissulla. Oltiin yöpymässä kylpylän hostellissa, kun joskus neljän aikaan joku paukuttaa ovella. Vastaus oli, että "Joni" täällä, onko Niko siellä? Vastasin että ei todellakaan ole, olet väärällä ovella, hyvää yötä. No meni ehkä vartti ja sama toistuu... Mä en ole mikään vihainen ihminen yleensä mutta tuossa tilanteessa kiehahti kyllä. Sama tyyppi kyselee Nikoa ja tivaa vihaisena että "mä haluan tietää mihin Niko on muuttanut!" Vastaukseni oli tyyliin " Mistä h.....tä minä tiedän, täällä on lomalla nelihenkinen perhe... MENE JO HELV.....! En ajatellut kyllä mitään järkevää tuossa tilanteessa, olin vaan niin hemmetin kiukkuinen. Minä, joka yleensä olen rauhallisuuden perikuva.

Mä hiipisin ovelle ja kattoisin ovisilmästä kuka ovella on. Ihmettelisin suuresti jos joku yöllä rinkuttelis ovikelloa. Kaverit yleensä soittavat, että ollaanko kotona jos tulevat poikkeemaan kahvilla ja samoin kaikki läheiset ja sukulaiset.

Eli jos olis joku tuntematon, niin en avais ovea. Joskus oon tehny niin päivälläkin. Täällä meijän alueella pyörii hirveesti jehovia ja ulkomaalisia kaupustelemassa jotain kortteja ja yms. oon aina kurkannu vaan ovisilmästä ja jos en ole tuntenu henkilöä, niin en ole ovea myöskään avannu, enkä tule avaamaankaan. Jos taas olis joku naapureista, niin sillon avaisin, eli olis varmasti joku hätä.

Ei mulla ole ovikelloa, avaimetkin roikkuu ovessa yötä päivää. Eikä yleensä miestäkään täällä kuin viikonloppuisin.
Jos tuolla ovella joku kolistelisi, niin menisin tietysti katsomaan.

Kuka tahansa tuttu kyllä varmaan ymmärtäisi hankkiutua sisään ja kävellä sen 2 askelta ulko-ovelta mun makuuhuoneen ovelle kertomaan asiansa. Tai peremmälle, mikäli en ole vielä nukkumassa.

Hatunnosto sille tuntemattomalle, joka onnistuu tulemaan edes kynnyksen yli ilman, että joutuu vähän neuvottelemaan noiden mamman pikku fifien kanssa...

Varmaan herättäisin mieheni ja mentäis yhdessä katsomaan.

Ketä siellä vois olla? Meidän kohdalla todennäköisimmin joku naapuri jolla joku pulma, tarvitaan esim. lääkäriä. Tai sitten joku neljästä aikuisesta lapsestamme on saanut hermoromahduksen ja ajanut puhumaan siitä meille - tosin he todennäköisesti olis yrittänyt soittaa ensin.

Jos joku onnistuu pääsemään kuistille saakka ilman, että koira nostaa helv#tillisen mekkalan, niin ovikellon soidessa se mekkala viimeistään alkaa. Tässä vaiheessa kaikki varmasti ovat hereillä ja ovikellon soittelija todennäkoisesti p#skat housussa oven takana, sen verran vakuuttava osaa toi meidänkin "pikku Fifi" olla;)
Niin ja menisin kyllä katsomaan kuka on tai jos sattuis jänskättämään, ni ainakin huutelisin oven läpi..

Viime yönä kävi tällainen tilanne. Oven takana oli naapurin keski-ikäinen vanhapoika, joka heitti mällit päälleni ja sanoi: "sori, tulinko pahaan aikaan?"

laittaisin puhelimeen hätäkeskuksen nron valmiiksi ja makaisin peiton alla p*skat housussa ja toivosin että fifit raatelee mokoman häirikön jos sisälle yrittäs tulla.

Asutaan sen verran mutkan takan et meille ei tietämättä eksy joten oven tqkan on todennäköisesti naapuri. Ottaisin kirveen tuvasta kaveriks ja kävisin kuistilla kysymäs kuka siel ja mitä asiaa. Meille on helppo sisään tulla jos tahtoo kun ikkunat matalal. Mut en pelkäis. Henki jos lähtee ni lähtee. Ehkä herättäisin miehenkin.

Herättäisin miehen, joka kyllä heräisi jopa mua todennäköisemmin. Luultavasti mentäs yhdessä alakertaan ja jompi kumpi ovea avaamaan. Arvelisin, että joku hätätilanne olisi jos tuollaiseen aikaan joku soittelisi ovikelloa. Päivällä avaan oven nykyään aina, mutta kerrostalossa asuessa en aina vaivautunut kun useimmiten kelloa soittelivat jehovantodistajat. Ulos näkee kyllä selvästi jos ollaan kotona.

Jos jossain hämärissä merkeissä joku liikkuisi niin osais varmasti rikkoa ikkunan ja tulla sisälle ilman ovenavauksiakin.

hiippailisin lapsen huoneeseen kurkkimaan ikkunasta jotta kuka siellä on.

Männä talvena näin kävikin, minä heräsin, mies ei. Oli 30 astetta pakkasta ja kello noin 2.30.
Mies ei ottanut herätäkseen, minä en laittanu valoja vaan koitin kurkkia ikkunoista. Näin kaksi miestä, lähtivät pois pihasta, kävelivät suoraan (ts.eivät olleet kännissä). Ehkä kaipasivat jotain, ehkä ei. Kun mies pääsi pystyyn, niin ei siitä iloa ollut, kun ei ollut silmälaseja. Minä näen ilman laseja kauas ja mies lähelle.
Ovella ollessaan nämä miehet eivät puhuneet mitään. Tiedän, koska mun sänky on ihan oven vieressä ja se seinä on todella huonosti eristetty (vanha autotallin seinä, myöhemmin tehty asuinhuoneeksi).

Mutta ekana kyllä tuli mieleen, että en avaa. Meillä on aina yöllä kylppärissä valo, luulivat ehkä että meillä ollaan hereillä. Meinaan jos siellä olisi ollut naapuri, niin toki olisin oven avannut, kerta kylmäkin oli.

Ootteko oikeesti niin dorkia että luulette kaikkien pelkäävän rakkienne räksytystä.... Huoh.

Mä en svais ovee, känny kädessä oisin ja oottasin tarviiko soittaa apua paikalle. Ovi ei mee ihan heti rikki...
Jos ois ikkunoita niin se ois eri juttu, huiiii!

Yhteistyössä