paastosta kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep"

Vieras
Olen ekaa kertaa paastoamassa, kolmas päivä menossa. Olin varautunut kauheaan pääkipuun ja todella hurjaan nälkään. Niitä ei ole tullut, joten aika hyvin on paasto alkanut. Olo on kuitenkin vetämätön ja paikat ovat jumissa. Aion jatkaa vielä ainakin 2-3pv ja sitten pikkuhiljaa aloittelen kevyellä kasvisruualla. Minkälaisia kokemuksia teillä on paastosta? Hyvää ja huonoa.... Tuliko kaikille se huippuhyvä ja vireä oli, sitä niin kovasti odottelen.

Mä lopetin just täyspaaston, koska jalkoja särki niin, ettei ollu asentoa jossa ei meinais itku päästä ja nukkuminen oli hankalaa. Eilen aloitin siis taas syömään vähän, kalorit kuitenkin alle 600 ja osan ruuista korvaan paastojuomalla vielä viikon verran.

Ensimmäinen päivä kokonaan ilman kahvia oli ihan saatanallinen, mutta sen jälkeen sain sen ylienergisen ja kevyen olon. Joka huipentui siihen, että tosiaan aloin näkemään niitä hallusinaatioita :D

Paino tippui kuudessa päivässä 3kg ja iho on vähän kirkkaampi. Olisin jatkanut sen 2vkoa täyspaastolla, jos jalkasärkyjä ei olis tullut.

Mä alan nyt sille 2:5 "paastolle". Huomenna alkaa koska jokainen kunnon dietti alkaa joko huomenna tai maanantaina ;)

Joskus paastosin viikon ja join kolme nutrilett pirtelöä päivässä. Kuppi mustaa kahvia aamulla niin ei koskenut päähän ja oli ihan hyvä olo koko paaston. Lopussa meni vireystila vähän överiksi ja vei yöunet.

Mä lopetin just täyspaaston, koska jalkoja särki niin, ettei ollu asentoa jossa ei meinais itku päästä ja nukkuminen oli hankalaa. Eilen aloitin siis taas syömään vähän, kalorit kuitenkin alle 600 ja osan ruuista korvaan paastojuomalla vielä viikon verran.

Ensimmäinen päivä kokonaan ilman kahvia oli ihan saatanallinen, mutta sen jälkeen sain sen ylienergisen ja kevyen olon. Joka huipentui siihen, että tosiaan aloin näkemään niitä hallusinaatioita :D

Paino tippui kuudessa päivässä 3kg ja iho on vähän kirkkaampi. Olisin jatkanut sen 2vkoa täyspaastolla, jos jalkasärkyjä ei olis tullut.

Kerros hieman lisää, mitä joit jne. ? Kiinnostaisi kokeilla itsekin. Valmistauduitko jotenkin paastoon?

[QUOTE="vierailija";29498607]Kerros hieman lisää, mitä joit jne. ? Kiinnostaisi kokeilla itsekin. Valmistauduitko jotenkin paastoon?[/QUOTE]

Vatsanhoito ja paasto - M & U Kuusamo
En valmistautunut erikoisemmin. Kahtena ensimmäisenä paastopäivänä söin pari keitettyä kananmunaa ja join vähän kahvia.
Eli tuo juoma, vesi ja yrttitee olis ns. sallittuja juomia täyspaaston aikana.

Ja varoituksena jos joku alkaa joskus tälle: itsellä meni ensimmäisenä päivänä vatsa niin sekaisin, että meinasin kakkia kaupassa housuuni. Kannattaa pysytellä siis kotona tai kodin lähistöllä, ennenkuin tietää miten kroppa reagoi tuohon juomaan :D

Vatsanhoito ja paasto - M & U Kuusamo
En valmistautunut erikoisemmin. Kahtena ensimmäisenä paastopäivänä söin pari keitettyä kananmunaa ja join vähän kahvia.
Eli tuo juoma, vesi ja yrttitee olis ns. sallittuja juomia täyspaaston aikana.

Ja varoituksena jos joku alkaa joskus tälle: itsellä meni ensimmäisenä päivänä vatsa niin sekaisin, että meinasin kakkia kaupassa housuuni. Kannattaa pysytellä siis kotona tai kodin lähistöllä, ennenkuin tietää miten kroppa reagoi tuohon juomaan :D

Niin ja sivuoireena voi tulla ruokien nuoleminen :laugh: kannattaa pysyä kotona ettei valkotakkiset vie menessään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29498618:
Niin ja sivuoireena voi tulla ruokien nuoleminen :laugh: kannattaa pysyä kotona ettei valkotakkiset vie menessään.

Joo siis parhaitenhan tolla pysyy jos on yksin :D Sivuoireena saattaa olla puolison ruokien nuoleminen himoissaan......

Niin ja ei kannata mennä ruokaseuraksi mihinkään. Eilen kysyin Mäkkärissä mieheltä, että "saanko mä pliis nuolasta sun hampurilaista ku se näyttää niiin hyvältä!!" ja viereinen perhe näytti siltä, että ne haluaa vaihtaa pöytää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä aloitin tän paaston olemalla pari ekaa pv niukemmalla ruualla, kevyttä kasvisruokaa ja paljon juomia + aloitin tekemään iltaisin suolihuuhteluja. Nyt kun paasto on virallisesti alkanut, en syö mitään, juon vain juomia. Lähinnä Vogelin hedelmä ja vihannesjuomia, kävin luontaistuotekaupasta hakemassa neuvoja ja näitä juomia + iltaisin suolihuuhtelut. Olen joutunut tekemään lapsille ruokaa, se on kurjaa ja hankalaa. Innostuin paaston kokeilusta kun katsoin vasta Areenasta dokumentin paastoaminen. Tosi hyvä dokumentti kannattaa katsoa!!!

Se oli vissiin tää:
Tiededokumentti: Paastoaminen | Tv | Areena | yle.fi

[QUOTE="jep";29498686]Mä aloitin tän paaston olemalla pari ekaa pv niukemmalla ruualla, kevyttä kasvisruokaa ja paljon juomia + aloitin tekemään iltaisin suolihuuhteluja. Nyt kun paasto on virallisesti alkanut, en syö mitään, juon vain juomia. Lähinnä Vogelin hedelmä ja vihannesjuomia, kävin luontaistuotekaupasta hakemassa neuvoja ja näitä juomia + iltaisin suolihuuhtelut. Olen joutunut tekemään lapsille ruokaa, se on kurjaa ja hankalaa. Innostuin paaston kokeilusta kun katsoin vasta Areenasta dokumentin paastoaminen. Tosi hyvä dokumentti kannattaa katsoa!!![/QUOTE]

Apteekista ja luontaistuotekaupoista voi hankkia suolihuuhtelupussin ja suoli tyhjennetään sen avulla. Pussiin laitetaan lämmintä vettä 1-1.5 litraa ja vesi lorotellaan pepun kautta suoleen. ja eikun äkkiä pöntölle!

Olen paastoillut useampaan otteeseen.Aina ei lahde putkeen mutta usein myös onnistuu.Alussa join joka toinen tunti marja tai hedelmä mehuja ja joka toinen tunti kasvismehuja,ostin tai linkosin itse.Nykyisin juon vain puolukkamehua tai pelkkää vettä jossa hieman sitruunaa.Aloituksessa vähennän ruuan pois ja syön hedelmiä tai marjoja pari päivää ja lopetusvaiheessa samoin ja sitten lisään löysän kaurapuuron.Ei kannata tuhdisti syödä,voi saada närästystä.Kahvin lopettaminen aiheuttaa usein päänsärkyä ja pieni vilu voi vaivata, mutta nälän tunne menee ohitse kolmessa päivässä.Suolihuuhteluja en ole sen koommin tehnyt,joskus yrittänyt, mutta ei oikein natsahtanut.En tiedä miten tarpeellisia,tietysti ehkä jos useamman viikon paastoaa.Kolme neljä viikkoa maksimi , toiset paastoaa 40 päivääkin.Sen jälkeen on lopetettava.Paino tuollaisen jälkeen tippuu 12-17 kiloa,mutta ulkonäkö vanhenee noin nopealla tahdilla joten en suosittele laihdutuksen takia.Parempi viikon parin jaksot.Laihdutuksen suhteen parin viikon paasto paras,silloin pääsee jo vaihtamaan ruokavalionkin kevyempään.Itseltä vähentynyt lihan syönti huomattavasti paastojen myötä.Kanaa vielä käytän,mutta muutoin kala ja kasvikset sekä pavut ja linssit tulleet tilalle,soijarouhe myös.

Yhteistyössä