Alkuperäinen kirjoittaja amatööri;29495390:
Oon tosi huono meikkaaja enkä yleensä käytä kun ripsiväriä. Aattelin repästä ja kokeilla aloittaa luomivärin ja rajauksen käytön. Mitään kovin kallista en halua ostaa jos en osaakaan meikata että ihan Prismasta.. Ehkä joku meikkipuuterikin?
Ja mihin kohtaa silmää se rajaus pitää tehdä?! Ripsen tyveen vai siihen "iholle"?
Joo oon amatööri..
Mitkä ois siis parhaita?
*ripsari, luomiväri, rajauskynä, meikkipuuteri*
Täss oli aika hyvä videopätkä ja selostus:
https://www.youtube.com/watch?v=e_3WpGZ3kho
Kannattaa tehdä tosiaan "pieniä pisteitä", eikä yrittää vetää sitä viivaa kerralla sinne ripsirajaan. Tuolla on joku Lumenen nestemäinen rajausväri tuossa, en tiedä onko se aloittelijalle ihan paras, mut toi näytti kuitenkin sellaiselta vähän tussimaiselta, mikä on kyllä aika helppokäyttöinen, verrattuna sellaiseen sivellintyyppiseen. Eli osta kynä tai tussi. Ehkä harmaa tai ruskea kynä olis hyvä kun olet ensikertalainen, onko musta liian raju, jos käsi ei ole vakaa?
Mä en oikein noista luomiväreistä osaa sanoa kun en itsekään ole mikään hyvä näissä meikkauksissa, teen aika perusmeikin, etten vaan mokaa... Eli punertavanrusehtavaa, koska olen tumma ja mulla on vihreät silmät. (Voi olla että metsään menee toi oma sävyvalinta ammattilaisen näkökulmasta!)
Mulla on Lumenen ja Isadoran luomivärejä, Maybellinen ripsari... rajauskynistä en nyt muista ovatko Oriflamea vai mitä. Meikkipuutereista tms. en osaa myöskään sanoa, mulla on Baborin ja Ben Nye'n tuotteita. Joskus käytin mooonta vuotta (ja monta kappaletta)
yhtä Maybellinen meikkipuuteria, mut menivät sitten lopettamaan sen.
Kantsii etsiä tuolta youtubesta noita meikkijuttuja ja sitten on niitä Hulkkosen meikki-kirjojakin, josko niitä löytyis kirjastosta ja niistä sais vinkkiä.