Meikkiostoksille menossa, vinkkejä kaipaan

• Viestiketjun aloittaja amatööri
  • Ensimmäinen viesti
amatööri
Oon tosi huono meikkaaja enkä yleensä käytä kun ripsiväriä. Aattelin repästä ja kokeilla aloittaa luomivärin ja rajauksen käytön. Mitään kovin kallista en halua ostaa jos en osaakaan meikata että ihan Prismasta.. Ehkä joku meikkipuuterikin?

Ja mihin kohtaa silmää se rajaus pitää tehdä?! Ripsen tyveen vai siihen "iholle"? :D Joo oon amatööri.. ;)

Mitkä ois siis parhaita?
*ripsari, luomiväri, rajauskynä, meikkipuuteri*

Mörkölörkö
Alkuperäinen kirjoittaja amatööri;29495390:
Oon tosi huono meikkaaja enkä yleensä käytä kun ripsiväriä. Aattelin repästä ja kokeilla aloittaa luomivärin ja rajauksen käytön. Mitään kovin kallista en halua ostaa jos en osaakaan meikata että ihan Prismasta.. Ehkä joku meikkipuuterikin?

Ja mihin kohtaa silmää se rajaus pitää tehdä?! Ripsen tyveen vai siihen "iholle"? :D Joo oon amatööri.. ;)

Mitkä ois siis parhaita?
*ripsari, luomiväri, rajauskynä, meikkipuuteri*
Täss oli aika hyvä videopätkä ja selostus:

https://www.youtube.com/watch?v=e_3WpGZ3kho

Kannattaa tehdä tosiaan "pieniä pisteitä", eikä yrittää vetää sitä viivaa kerralla sinne ripsirajaan. Tuolla on joku Lumenen nestemäinen rajausväri tuossa, en tiedä onko se aloittelijalle ihan paras, mut toi näytti kuitenkin sellaiselta vähän tussimaiselta, mikä on kyllä aika helppokäyttöinen, verrattuna sellaiseen sivellintyyppiseen. Eli osta kynä tai tussi. Ehkä harmaa tai ruskea kynä olis hyvä kun olet ensikertalainen, onko musta liian raju, jos käsi ei ole vakaa?

Mä en oikein noista luomiväreistä osaa sanoa kun en itsekään ole mikään hyvä näissä meikkauksissa, teen aika perusmeikin, etten vaan mokaa... Eli punertavanrusehtavaa, koska olen tumma ja mulla on vihreät silmät. (Voi olla että metsään menee toi oma sävyvalinta ammattilaisen näkökulmasta!)

Mulla on Lumenen ja Isadoran luomivärejä, Maybellinen ripsari... rajauskynistä en nyt muista ovatko Oriflamea vai mitä. Meikkipuutereista tms. en osaa myöskään sanoa, mulla on Baborin ja Ben Nye'n tuotteita. Joskus käytin mooonta vuotta (ja monta kappaletta) :D yhtä Maybellinen meikkipuuteria, mut menivät sitten lopettamaan sen.

Kantsii etsiä tuolta youtubesta noita meikkijuttuja ja sitten on niitä Hulkkosen meikki-kirjojakin, josko niitä löytyis kirjastosta ja niistä sais vinkkiä.

Vierras
Osta joku kevyt meikkivoide/bb-voide.
Rajauskynällä voi kyllä saada aika kökln lopputuloksen josmostaa kaikkein halvimman, kun se pitää olla sellainen jonka. Voi häivyttää ettei tuu liian paksua rajausta. Siis tosi pehmeä. Ite käytön nestemäistä mustaa niin en osaa noista kynistä mitään suositella.
Luomivörinä halvoista oob tykänny rimmelin ja lorealin luomiväreistä,mrimmelin aurinkopuuterikin on kiva, sillä saa kevyen punan/korostuksen poskiin.

minnee
Yks vaihtoehto (mun mielestä se kaikkein helpoin, jolla saa vielä kaikkein hienovaraisimman lopputuloksen) on ostaa sellainen rajaussivellin ja tehdä rajaukset luomivärin avulla.

Esim. tällainen sivellin:

http://www.pretty.fi/meikkisiveltimet/silmanrajaus-ja-kulmat/coastal-scents-classic-liner-angle-large-synthetic-rajaussivellin.html

Sillä sitten painelet luomiväriä ripisien tyveen. Vähän kerrallaan, ja lopeta kun tulos sopiva.

Lumenella on huippu meikkipuuteri.

amatööri
Oi, tuo näyttää ihan suht helpolta toi nestemäinen, taidan ostaa sellasen. Ehkä se eka kuluu sitte kotona opetellessa mutta toi video oli hyvä ja näköjään siinä oli muitakin hyviä pätkiä. Kiitti!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja amatööri;29495529:
Silmät on sellaset vihertävät harmaat :D
Joo, kannattaa valita rajauskynä sen värin mukaan ja kysy kosmetologilta neuvoja jos käyt vaikka Sokoksella. :) Mulla on vihreät silmät joita korostan sinisellä rajauksella mutta laitan sitä vain alaripsiin kevyesti. Luomiväri myös silmien värin mukaan! Se on helppoa oppia levittämään ja häivyttämään siveltimellä.

Meikkivoide, aurinkopuuteri ja poskipuna valitaan sitten ihonsävysi mukaan. Siinä oikean värisävyn löytämisessä hyödynnä ihmeessä kosmetologia, joka osaa katsoa mikä on juuri sulle oikea. :)

Mörkölörkö
Alkuperäinen kirjoittaja amatööri;29495529:
Silmät on sellaset vihertävät harmaat :D
Niissä Hulkkosen kirjoissa on muuten aika laajasti selostettu luomivärin valintaa silmän värin mukaan. Mutta laitappa muuten googleen haku esim. "luomiväri silmän väri", niin sieltä tulee paljon vinkkejä siihen, esim. tää:

Silmien väriin sopivat luomivärit - Kauneus & meikkaus - Yhteishyvä

Nuo meikkivideot on aina sellaisia että niitä jumittuu katsomaan, voi että miten jotku osaa meikata niin ihanasti! Youtube on kyllä sellainen, että sieltä löytyy aivan huikeita meikkivideoita kun laittaa hakusanaksi vaikka "make-up tutorial", "eyeliner tutorial".

Prismassa ei taida muuten olla sellaista meikkiopasta siellä? En oo koskaan nähny, mut jos on mahdollisuus mennä vaikka Sokokselle, tai Emotioniin, niin siellä on niitä myyjiä, jotka usein on jotain kosmetologeja ja ne osaa auttaa aika hyvin.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
minnee
Alkuperäinen kirjoittaja amatööri;29495580:
No tuossa ylempänä kysyttiin silmien väriä. Ai eikö esim. luomiväriä valita silmien värin mukaan? :O
No siis voit toki valita jonkin sellaisen värin, joka korostaa sun silmiesi väriä. Mutta sen, sopiiko jokin sävy sulle (eli "imarteleeko" se sun kasvojasi), määrää sun ihosi sävy.

Se on vähän vanhentunut ajattelumalli, että luomiväri esimerkiksi valittaisiin silmienvärin mukaan. Valitset värin, josta tykkäät, ja siitä sitten sellaisen sävyn, joka sopii sulle.

Yhteistyössä