mäpäs ilmoitin vain miehelleni että joko

• Viestiketjun aloittaja nytonmunvuoro
  • Ensimmäinen viesti
nytonmunvuoro
Hommaat itte lapsenlikan tai olet lapsemme kanssa perjantai-lauantai välisen illan,yön ja aamun :D olen viimeks päässyt 4kk sitten kavereiden kanssa ulos viihteelle.. mieheni ei ole tähän mennessä vielä ollenkaan hoitanut lasta. Lapsi on nyt 1v2kk ikäinen. Olisi siis edessä ekat vaipan vaihdot, ekat yöheräilyt jnejne. Yleensä ollut lapsen kanssa kyllä niin kauan kun pysyy tyytyväisenä sit kun jotain kiukuttelee tulee mun hoitaa lapsen tarpeet.. mitenköhän mahtaa käydä... :) sen kyl sanon että tiedän että hän pärjää hyvin paremmin kuin hyvin kunhan vaan viitsii :)

nytonmunvuoro
Ei ollut provo. Olen vain niin lopen kyllästynyt tekemään kaiken yksin.. enkä saa mistään lapsenlikkaa eikä mies viitti edes kysyä sukulaisiltaan/kavereiltaan josko ottaisivat lapsen yökylään joten eikö se ole lapsenisän homma kuitenkin antaa sille äitillekkin aikaa? :O ja kun nyt on tosissaan niin että edes mieheni ei anna mulle aikaa levätä tai rentoutua...

nytonmunvuoro
Ja lisään vielä että vaikka mieheni ei myöskään juuri alkoholia käytä on hän saanut mennä tulla miten haluaa ja näin on tehnytkin.. ja myös tästä syystä mun mielestä reilua hänen päästää mutkin joskus..

nytonmunvuoro
Ajattelin juu ohjeistaa vähän ja kun olen kestoilija niin lupasin kasata vaipat ja annoin myös luvan käydä ostaa kertavaippoi jos haluaa. Noh ehkä omaa tyhmyyttäni kun en ole aikaisemmin tajunnut miestä koville pistää ja vaatia sitä apua. Miehellä ajatuksena että nainen hoitaa kodin ja lapset mies sit käy töissä ja harrastusten parissa illat.. :O mut nyt olen päättänyt että mies se on joka mua auttaa eikä ls josta olen kyllä jo apua hakenut omaan väsymykseeni ja saanutkin hiukan..

"Lettu"
Toki omaa aikaa pitää osasta ottaa, mutta minua tässä nyt vähän järkyttää se, että lapsi on yli vuoden ikäinen, eikä isänsä ole ottanut hoitovastuuta ollenkaan?!

Ajattelin juu ohjeistaa vähän ja kun olen kestoilija niin lupasin kasata vaipat ja annoin myös luvan käydä ostaa kertavaippoi jos haluaa. Noh ehkä omaa tyhmyyttäni kun en ole aikaisemmin tajunnut miestä koville pistää ja vaatia sitä apua. Miehellä ajatuksena että nainen hoitaa kodin ja lapset mies sit käy töissä ja harrastusten parissa illat.. :O mut nyt olen päättänyt että mies se on joka mua auttaa eikä ls josta olen kyllä jo apua hakenut omaan väsymykseeni ja saanutkin hiukan..
Siis mitä apua? Ei hänen oman lapsensa hoitaminen ole mitään sun auttamista.

nytonmunvuoro
Näimpä mä oon koko 4kk ajatellut vain itseäni kun olen lasten kanssa kotona ollut :D eikä tietenkään äidit saa mitään muuta kun maitoa ja vettä juoda ;) mä en ymmärrä mitä pahaa siinä on jos joskus käy sen ymmärrän jos joka vkl tai päivä juo että moititaan mutta mutta kyllä meillä äideilläkin on joskus lupa mennä..

nytonmunvuoro
Noh ei niin kauhean helposti saa. Olen saanut perhetyöntekijän joka lähinnä antaa kerran viikossa 2-3h mulle aikaa tehdä mitä haluan. Ja jonka kyllä käytän yleensä sit isompaan siivoukseen :D ja hänen kanssaan olen keskustellut täs pari kertaa nyt siitä kun lapsen isä ei ""auta"" lasten hoidossa tai kodinhoidossa.. lähinnä jotta ymmärtäisitte voisin sanoa melkeimpä olevani yh-äiti vaikka se mies samassa talossa asuu.. ja tästä syystä kyllä tällä hetkellä parisuhdekriisikin menossa ja eroa useamman kerran miettinyt ja miehel ilmottanut että jos asiat ei muutu niin lähden lasten kanssa pois. Toinen lapsista on siis eri suhteesta ja jo 4v. Ja menossa tänään isällensä :)

nytonmunvuoro
Anteeks nyt vaan mutta millä tavalla tämä olisi provo? joillakin se vain on näin ainakin minulla. On mies kyl vissiin joskus vaipan vaihtanut vanhemmalle lapselleen mutta tälle ei tähän mennessä ole yhtäkään vaihtanut.. vähän paremmat perustelut kiitos sille että tämä provoilua olisi ja kyseessä on aikuinen mies minua 10v vanhempi tarkkoja ikiä en viitsi kertoa kun tiedän täällä pyörivän tuttujakin..

"Vieras."
Se et hillut tuolla viina höyryissä aamu yöhön ei sinua virkistä eikä rentoudu.
Hirveä väsymys ja krapula.
Kutsu ystäviä kylää.
Osta kotiin kukkia. Kivat uudet verhot.
Käy kampaajalla.
Pidä yhteyttä ystäviisi päivisin ja tavatkaa viikoittain.
Ole sosiaalinen elävässä elämässä.

"bbb"
Ja tarkoitan tällä sitä että saat lastensuojelusta apua vaikka on mies kuvioissa. Ja sitä ettei mies ole edes vaippaa vaihtanut Ym. Ja ihmettelet miksi tätä pidetään provona? Luuletko että tuo teidän kuvionne on normaali?

nytonmunvuoro
Bbb.lle jos ei vielä tuolla aiemmin tullut selväksiolen itsekkin tajunnut kuinka tyhmä ja sokea olen ollut ja miehelle ilmoittanut hyvin selkeästi että muutosta tarvitaan tai sit lähden lasten kanssa elämään yksin sitä yh elämää. Eniten alkanut potuttaa se että tuntuu kuin olisin yh ja silti on se mies vierellä joka tuottaa vain lisähommia minulle.

"Vierailija"
No kylläpä taitaa olla provo. Vai että ekat vaipanvaihdot yli vuoden ikäisenä, teillähän menee hyvin, sitäpä ei taideta yhdellä äitin viihteelle lähtemisellä/ miehen yhden illan/yön vastuulla korjata.

nytonmunvuoro
Noh se on vähän kakspiippunen juttu siis se kauan tunsin.. tavallaan 8v ja tavallaan vuoden.. :) siin oli n. 7 vuoden väli kun ei nähty eli vanha tuttu mutta uus juttu silti

Yhteistyössä