Sikiön liikelaskennasta! Pitääkö se 10 tulla ehdottomasti täyteen tunnissa? Muitakin neuvoja kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 40

Vieras
Olen koko päivän yrittänyt kuunnella/tunnustella sikiön liikkeitä, menossa siis rv 40. Jokainen päivä tätä ennen olen tuntenut liikkeet ilman laskemisia, kun tämä on aika vauhdikas tapaus ollut... mutta nyt tänään on ollut aika hiljaista. Tunnen yhden tai pari liikettä silloin tällöin, sitten menee aikaa ja taas tuntuu jotain. Ei läheskään samanlaista kuin aina ennen, koska ennen liikkeitä on tullut lähes koko ajan, mutta nyt silloin tällöin yksittäisiä. Mutta pitääkö nyt tosiaan alkaa laskemaan tunnin ajan se 10 liikettä? Saako silloin heilutella mahaa tai laittaa sikiölle musiikkia tms. jotta se liikkuisi? Vai pitääkö vaan olla paikallaan ja laskea? Entäs jos 10 ei tule täyteen?

No jos nyt menet ihan rauhassa kyljelles makoilemaan ja alat laskea, jos se 10 tulee aiemmin täyteen niin ei tarvi koko tuntia laskea. Mulla yleensä tullu ne 10 täyteen ekan 10-15min aikana, vaikka tuntuu että lapsi liikkuu 'vähän'. Esim luikesarjoista lasketaan jokainen erillinen liike. Hikkaa ei lasketa.

Jos ei oo tullu tunnin aikana sitä 10 niin sitten soitat synnärille, todennäköisesti ne neuvoo juomaan jotain sokerista ja laskemaan toinen tunti. Jos ei sittenkään liiku normaalisti niin lähdet näytille.

[QUOTE="Veera";29489088]No jos nyt menet ihan rauhassa kyljelles makoilemaan ja alat laskea, jos se 10 tulee aiemmin täyteen niin ei tarvi koko tuntia laskea. Mulla yleensä tullu ne 10 täyteen ekan 10-15min aikana, vaikka tuntuu että lapsi liikkuu 'vähän'. Esim luikesarjoista lasketaan jokainen erillinen liike. Hikkaa ei lasketa.

Jos ei oo tullu tunnin aikana sitä 10 niin sitten soitat synnärille, todennäköisesti ne neuvoo juomaan jotain sokerista ja laskemaan toinen tunti. Jos ei sittenkään liiku normaalisti niin lähdet näytille.[/QUOTE]

Mä oon yrittäny syödä suklaata, juoda mehua/limsaa, juonu kaakaota, syönyt ruokaa ja melkeinpä kaikenlaista. Vaan ei niitä liikkeitä sen enempää tule...

Kyllä mullakin normaalisti se 10 tulisi täyteen (ilman laskemista) 2-5 minuutissa, mutta nyt vaan ei. Yritin jo tuossa laskea pari tuntia, mutta ei tullut mitään. Sit nukahdin. Kai se on vaan uudelleen yritettävä. (Meinaa vaan alkaa supistelemaan niin että ei tunnu vähänkään, niitä supistuksia nyt on ollut jo kyllä useamman päivänkin mutta silti oon aiemmin tuntenu liikkeet.)

Mä oon joutunut jokaisen lapsen kanssa tota liikelaskentaa harrastaa. Jos ekan tunnin aikana ei 10 liikettä tule, jatka toinen tunti. Jos et silloinkaan saa vauvaa herätettyä jumppaamaan tai liikkeet on olennaisesti muuttuneet niin soita päivystykseen ja kerro että olet jo toisenkin tunnin yrittänyt liikkeitä saada. Pyytävät tod.näköisesti näytille ja käyrään. Ite synnytin viimeisimmän rv 38 kun soitin ettei liikkeitä tunnu. Ei tullut käyrälläkään riittävästi, supistuksia piirtyi ja lääkärin tutkiessa alkoi supistella niin kovin että sain neuvoteltua käynnistyksen. Suoraan saliin ja kalvot puhki :) tosin takana oli monta monta kärvistelyä päivää supistusten kanssa, vauvan kasvun hidastuma ja olin auki 3cm...

Rauhassa nyt yrität niitä liikkeitä saada ja piirrä vaikka paperilla tukkimiehen viivoja jokaisesta tönäisystä.

Minulle neuvottiin kättärillä ja neuvilassa ett jokainen liikesarja lasketaan yhdeksi liikkeeksi. Toisin kuin joku edellä neuvoi laskemaan jokaisen liikesarjan liikkeen erikseen.

Ap:nä menisin näytille sen enempää miettimättä.

Vauva syntyi elokuussa ja en tuntenut edes päivässä sitä kymmentä liikettä. Lääkäri käski olla laskematta liikkeitä. En tuntenut liikkeitä koska vauva oli niin pienikokoinen.