Joo, tää on yhtä lystiä. Duunit täytyy aina miettiä sen mukaan, että kukaan muu ei todellakaan niitä lapsia päiväkotiin vie tai sieltä hae.
Taloudellisen vastuun kantaminen yksin, pienyrittäjänä, ei tietenkään koskaan hetkeäkään stressaa.
Maito loppu --> vähintään kolme nuorinta on pakattava toppavaatteisiin kauppareissulle, jos sitä maitoa mielii saada. Vanhin pärjää sen hetken jo yksinkin.
Kukaan muu ei siivoa, ei pese pyykkiä, ei tee ruokaa eikä tarjoile sitä lapsille, ei vaihda auton renkaita, ei nukuta lapsia, ei mitään... Itse on tehtävä tai jos on rahaa, maksettava jollekin muulle, että tulee tehtyä.
Ja käytännössä niin, että itse on tehtävä, koska jos ei saa muita tukia kuin lapsilisän yh-korotuksen ja minimielarit, niin ei siinä fyrkassa oikein kylpeä tartte.
Kaksi viikonloppua kuukaudesta n. pe klo 18.00-su klo 15.00 on kyllä vapaata.
Sen vastapainoksi on sitten oltava kaikki arkiviikot ja ne 2 muuta viikonloppua olemassa, saatavilla, tekemässä kaikki yksin. Tai ei oikeastaan edes yksin, vaan lauma hommia hidastavia assareita nilkoissa roikkuen.
Mulla ne "vapaat" viikonloputkin menee itseasiassa usein jossain määrin duuneihin, ja vähintään noihin pariin lintuun, 3 kissaan, 2 koiraan ja 4 hevoseen, jotka täällä asuu, niitä exä ei ota hoteisiinsa...
Missään nimessä en valita. Omia valintoja. Vastapainoksi saan myös järjestää arkeni ja tekemiseni niinkuin parhaaksi katson, kukaan ei ole kertomassa eriäviä mielipiteitä. Riidellä ei tarvitse, mitä nyt lasten kanssa joskus vähän neuvotella...
Saatoin ehkä vähän kärjistääkin. Mutta ihan vaan sillä, että jos joku haaveilija erehtyisi miettimään vähän sitä toistakin puolta.
Ja myönnän, että on tää henkisesti paljon helpompaa kuin paskassa suhteessa. Ja kun oman päänsä kanssa pärjää paremmin, niin kyllä se arkikin mukavammin sujuu, vaikka raskaampaa onkin.