Onko sinusta ok. että lihava käy mäkkärissä

• Viestiketjun aloittaja harmain
  • Ensimmäinen viesti
kahvikirahvi
Ok,ihan oma valinta se on.Olisipa mielenkiintoista jos vain tietyn painoiset tai tietyn painoindeksin alittavat pääsisivät ravintolaan:D Teille ei nyt myydä tätä ateriaa....
Hyvä rouva, astuisitteko tähän vaa'alle jotta voimme punnita ja päättää myymmekö teille ruokaa. Jos mitattaisimme vielä pituuden ja laskisimme painoindeksin varmuuden vuoksi.

• Tykkää
Reactions: mamatsu
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja hipsterström;29484907:
Se on tätä aikaa, kun joiltain tuntuu olevan jotenkin pois se, että jotkut on ylipainoisia. En ymmärrä.
Niin, meiltä nykyään harmillisen harvoilta normaalipainoisiltahan se lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoitaminen on pois. Lihavuushan maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin tupakointi. Tästä oli täällä ihan vähän aikaa sitten se tutkimuslinkkikin, alan googlettaa jospa vaikka löytäisin sen...

"läski"
Olen läski ja käyn vain hesessä, entä mitä sitten? Siis en välitä paskaakaan miltä muut asiakkaat näyttävät tai ketä katsovat. Pitäiskö olla portsari ovella tai puntari joka karsis läskiporukkaa.

"bsb"
Niin, meiltä nykyään harmillisen harvoilta normaalipainoisiltahan se lihavuuden aiheuttamien sairauksien hoitaminen on pois. Lihavuushan maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin tupakointi. Tästä oli täällä ihan vähän aikaa sitten se tutkimuslinkkikin, alan googlettaa jospa vaikka löytäisin sen...
Tupakoinnin kustannukset yhteiskunnalle: 85-100 milj.euroa per vuosi (esim. Päihdelinkki > Tupakka)
Ylipainon kustannukset yhteiskunnalle: 300 milj.euroa per vuosi (esim. Ylipainosta vuosittain 300 miljoonan euron kustannukset - HS.fi - Kotimaa)

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"Samperi"
[QUOTE="hjh";29484831]Sopii hienosti, mikäli on mukana paperi, jossa vakuuttaa, että sen lihavuuden aiheuttamia sairauksia ei sitten makseta minun eikä muiden asiansa hoitavien kustannuksella. Tupakoitsijoille sama. Ja alkoholisteille. Sen jälkeen minulle on aivan s-tanan sama, mitä paskaa sisäänne tungette tai millä itsenne myrkytätte.[/QUOTE]
Ja minähän en veroistani myöskään maksa sinun mielisairaalahoitoa!

"eila"
[QUOTE="bsb";29484968]Tupakoinnin kustannukset yhteiskunnalle: 85-100 milj.euroa per vuosi (esim. Päihdelinkki > Tupakka)
Ylipainon kustannukset yhteiskunnalle: 300 milj.euroa per vuosi (esim. Ylipainosta vuosittain 300 miljoonan euron kustannukset - HS.fi - Kotimaa)[/QUOTE]

Vanhusten laitoshuolto 890 miljoonaa http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/2d72097c-35ad-4aeb-a3b5-52a080f6635e

Eli halvemmaksihan se yhteiskunnalle tulee kun läskit ja röökärit kuolee kuusikymppisinä, eivätkä kituuta vuosikymmeniä vanhainkodeissa!

"hjh"
[QUOTE="Samperi";29485007]Ja minähän en veroistani myöskään maksa sinun mielisairaalahoitoa![/QUOTE]

Minun (mahdollisesti tuleva) mielisairauteni ei ole itse aiheutettu.

"hjh"
[QUOTE="eila";29485012]
Eli halvemmaksihan se yhteiskunnalle tulee kun läskit ja röökärit kuolee kuusikymppisinä, eivätkä kituuta vuosikymmeniä vanhainkodeissa![/QUOTE]

Hyvä! Sinulle siis sopii, että lihavuudestasi ja tupakoinnistasi aiheutuneita sairauksia ei hoideta (ainakaan yhteiskunnan piikkiin)? Arvostan.

niin?
[QUOTE="hjh";29485013]Minun (mahdollisesti tuleva) mielisairauteni ei ole itse aiheutettu.[/QUOTE]

Mikä on itseaiheutettua?
Miksi joku haluaisi olla läski? Avaa meille vähän läskin sielunmaailmaa? Miksi se syö?

Mäkkärin täti
Tälleen tiskin toiselta puolelta voin vaan todeta; mikään ei sureta enempää kuin se että niillä lihavimmilla ihmisillä on lihavat lapsensa mukana.. Normaalikokoiselle lapselle soisin käydä joskus silloin tällöin, mutta en missään nimessä hyväksy että vanhempi ei kanna vastuutaan jälkikasvunsa epäterveistä ruokatottumuksista :( vaikka se mäkkiruoka ei itsessään lihottaisikaan, se on ravintoköyhää ja "huonoa" ruokaa niin ali- kuin ylipainoisillekin. Puhun nyt majoneeseista, juustoista, valkoisesta leivästä ja uppopaisto-tuotteista.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Peyote
Mut miten voi arvostella ketään samasta mitä itse tekee? Vielä ymmärrän, jos ikkunan takaa katsotaan pahasti sinne hampparipaikkaan, mut jos itsekin istutaan siellä syömässä MC ähkyt, niin ei oo varaa arvostella. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
juuh
Eli jos pejootti nauttii vaikka joulupöydässä lasin punaviiniä tai joskus kesäiltana saunan jälkeen yhden oluen, niin ei voi arvostella alkkiksia liiallisesta juopottelusta?

"Kiira"
Myös ylipaino on monesti "mielisairaus". Monesti kyse on, masennuksesta, tai ahdistuksen sitomisesta syömiseen. Näissä tapauksissa ylipaino on siis seuraus sairaudesta. Ihan samallatavalla kun vaikka Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lihomista. Tokikaan kaikki lihavat ei ole lihavia sairauden takia, moni on lihava ihan omaa laiskuuttaan, mutta en lähtisi ketään silti ulkonäön perusteella tuomitsemaan. Ihmisen taustoista kun ei koskaan tiedä.

kyllä
[QUOTE="hjh";29485013]Minun (mahdollisesti tuleva) mielisairauteni ei ole itse aiheutettu.[/QUOTE]
Se mielisairaus tuntuu olevan sinulla jo päällä hyvin vahvasti senkin terveysnatsi. Jos sairadtut syöpään ja kuolet niin nauran räkäsesti mässyttäessäni mäkkärissä.

[QUOTE="Kiira";29485152]Myös ylipaino on monesti "mielisairaus". Monesti kyse on, masennuksesta, tai ahdistuksen sitomisesta syömiseen. Näissä tapauksissa ylipaino on siis seuraus sairaudesta. Ihan samallatavalla kun vaikka Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lihomista. Tokikaan kaikki lihavat ei ole lihavia sairauden takia, moni on lihava ihan omaa laiskuuttaan, mutta en lähtisi ketään silti ulkonäön perusteella tuomitsemaan. Ihmisen taustoista kun ei koskaan tiedä.[/QUOTE]

Ja masennuslääke voi lihottaa.

Yhteistyössä