ei aamupalaa, mitä mieltä tästä?

"Vieras."
Aiemmin täällä on jauhettu sivu kaupalla ettei Nicomiina syö puuroo.
Oksentaa heti.

Miksi se kaurapuuro nyt yhtäkkiä tuli niin tärkeeksi??
Ei siellä mitään hotelli aamupalaa ile!

• Tykkää
Reactions: erinys
ok
Aika pitkä aika on odottaa, että pääsee päiväkotiin, jos on aamunvirkku. Meillä ainkin päiväkoti-ikäisinä hersivät useinkin kuuden aikaan. Myös viikonloppuna. Eikö silloin vois viiä lapsen seitemäksi ja hakea vaikka ennen päiväuniaikaa? m se tuntimäärä tässä pitäisi olla rarkaisevin ei kellonajat.
Miksi? Miksei työtön voisi odottaa siihen yhdeksään ja viedä lapsen sitten.

Ihan ihme kommenttia...

Rollolainen
Tervetuloa Rollo työelämään, aina ei voi ottaa sitä mitä lääkäri tarjoaa kun se ei sovi työaikatauluihin vaan sitten siirretään niin pitkälle että saadaan sopiva aika. Tiedän kokemuksesta.
tervetuloa todellisuuteen, minä olen joutunut useinkin vaihtamaan vuorojani lääkärikäyntien ym takia. vai olisko mun pitänyt peruuttaa leikkausaika jota olin vuoden odottantu ( sain peruutusajan kolmen päivänn varoitusajalle) seuraavasta ajasta ei oli ollut tietoa ehkä seuraavan vuoden ois joutunut odottamaan ja kärvistellä kivuissa. Onneksi tyänantaja ymmärsi asian ja sain aloittaa leikkauksen jälkeen. työnantaja oli maksanut jopa palkkaa tälltä sairausloma-ajalta vaikka ei olisi tarvinnut koska oli sijaisuus

ja kun on kiireellisestä ajasta kyse se otetan heti eikä kukauden päähän se voi olla jo myöhäistä

Blue
ja suomen pitäiis olla tasa-arvoinen. Ei lapsille pitäisi sitä kostaa että vanehmpi on työtön. vaikak sitä ei ääneen sanota lapen kuullen niin löapsi tietää ja vaitoaa sen. ja ihmettelee kovasti. jos aamupalasta pitää säästää ( puuro kun ei ole kallista) niin ehdotan että kaikki tuo omat eväät mukaan. sit ei haittaa ketään.
Jos sun lapset olisi päiväkoti-ikäisiä niin et ehdottaisi tätä vaan huutaisit täällä että Suomen pitäisi olla tasa-arvoinen ja tarjoilla kaikille aamupuurot. Sun mielipiteet kun muuttaa aina siten miten ne on sulle edullisimpia.

• Tykkää
"Siis"
ja suomen pitäiis olla tasa-arvoinen. Ei lapsille pitäisi sitä kostaa että vanehmpi on työtön. vaikak sitä ei ääneen sanota lapen kuullen niin löapsi tietää ja vaitoaa sen. ja ihmettelee kovasti. jos aamupalasta pitää säästää ( puuro kun ei ole kallista) niin ehdotan että kaikki tuo omat eväät mukaan. sit ei haittaa ketään.
Et kai oikeasti kuvittele, että tuo säästö syntyisi nimenomaan siitä puurosta, eikä henkilöstökuluista, kun niin monen hoitajan ei tarvitse olla heti aamusta/iltaan asti paikalla?

Sinun logiikallasi: mitäs jos työttömät voivat tuoda lapsen jo kahdeksaksi, mutta tuovat oman hoitajan mukanaan? Kyllä yhteiskunnalla siihen puuroon varaa on.

"Siis"
Jos sun lapset olisi päiväkoti-ikäisiä niin et ehdottaisi tätä vaan huutaisit täällä että Suomen pitäisi olla tasa-arvoinen ja tarjoilla kaikille aamupuurot. Sun mielipiteet kun muuttaa aina siten miten ne on sulle edullisimpia.
Joo, ja jos perheellä on niin isoja talousongelmia että puurohiutaleet on kaukainen haave, eiköhän se lapsen aamupala yhteiskunnan varoilla makseta joka tapauksessa, oli se sitten kotona, tarhassa tai sijaisperheessä.

• Tykkää
Blue
tervetuloa todellisuuteen, minä olen joutunut useinkin vaihtamaan vuorojani lääkärikäyntien ym takia. vai olisko mun pitänyt peruuttaa leikkausaika jota olin vuoden odottantu ( sain peruutusajan kolmen päivänn varoitusajalle) seuraavasta ajasta ei oli ollut tietoa ehkä seuraavan vuoden ois joutunut odottamaan ja kärvistellä kivuissa. Onneksi tyänantaja ymmärsi asian ja sain aloittaa leikkauksen jälkeen. työnantaja oli maksanut jopa palkkaa tälltä sairausloma-ajalta vaikka ei olisi tarvinnut koska oli sijaisuus

ja kun on kiireellisestä ajasta kyse se otetan heti eikä kukauden päähän se voi olla jo myöhäistä
No niin, sittenhän ymmärrät että ei ole automaattista että pääsee aina ilman järjestelyjä (ja joskus jopa pitää sanoa ettei aika käy) ottamaan juuri sen ajan jota ensimmäisen ehdotetaan. Mitä sitten jankkaat.

"vieras."
Saa hakea, mutta ei siitä mitään sääntöä tehdä että aina tarjoillaan välipalaa joillekin 13.30 ja joillekin 14.00. Tarkoitus on että kaikilla on samat ajat ja samat säännöt ja niiden mukaan mennään, poikkeukset otetaan tietysti huomioon.
Mieslestäni homma menee kyllä niin, että jos lapsi haetaan ennen välipalaa niin välipala ei silloin kuulu lapselle ja sitä ei tarvitse alkaa tarjoilemaan klo 13.30.

ok
Siis me ollaan töissä, mutta ei olla tajuttu viedä lasta päiväkodin hotelliaamiaiselle, vaan on syöty puurot kotona ja viety ysiksi. Olen mielessäni kuvitellut, että näin toimivat kaikki, joiden ei ole pakko viedä aikaisin. Miten naivi hölmö olinkaan.

Rollolainen
No niin, sittenhän ymmärrät että ei ole automaattista että pääsee aina ilman järjestelyjä (ja joskus jopa pitää sanoa ettei aika käy) ottamaan juuri sen ajan jota ensimmäisen ehdotetaan. Mitä sitten jankkaat.
niin siloin se läkäriaika voi työttömälläkin olla klo8 ja lasta ei aina voi ottaa mukaan eikö siloinklaan saa lasta viiä aikaisemmin vaan se on jätettävä kotiin? kaikki ei tee sellaista tyätä missä vois jousta ja olla pois että toine päääsee läkäriin.
jos kummatkin on työttömänä lapsi joutaakin olla kotona, mutta työkkäri esim vaatii jso ne tarjoaa työpaikkaa että se on otettva vastaan heti ja sjos ei oel hoitopaikkaa eim ole syy kiletäytyä. siksi työttömälläkin on oltava lapsi hoidossa varsinkin jos ei ole tukiverkkoa

kompromissi
No eiköhän jokaisen mielipide muutu aina siten, miten ne on itselle edullisimpia? Vai ajatteletko, että opiskelijat ajaa mieluummin vanhusten asioita ja toisinpäin? Eiköhän kuitenkin jokainen aja sitä omaa asiaansa.

kompromissi
[QUOTE="vieras.";29483448]Mieslestäni homma menee kyllä niin, että jos lapsi haetaan ennen välipalaa niin välipala ei silloin kuulu lapselle ja sitä ei tarvitse alkaa tarjoilemaan klo 13.30.[/QUOTE]

Aha. No meillä kyllä annetaan se välipala kunhan hausta etukäteen sovitaan. Eihän tämä nyt mikään mielipidekysymys ole.

"Siis"
No eiköhän jokaisen mielipide muutu aina siten, miten ne on itselle edullisimpia? Vai ajatteletko, että opiskelijat ajaa mieluummin vanhusten asioita ja toisinpäin? Eiköhän kuitenkin jokainen aja sitä omaa asiaansa.
Itse asiassa ei luojan kiitos ole noin. Mulla ei ole tarhaikäisiä lapsia, mutta ei mulla kyllä ole mitään tarvetta vaatia kaikkia viemään omia eväitä tarhaan ihan vain siksi, ettei mun lapset sinne tarhaan pääse nauttimaan kaurapuurosta.

Ja mielelläni ajan kyllä opiskelijoiden ja vanhusten asiaakin. Minä en ole kumpikaan, mutta heille kyllä etunsa suon.

Siksi en voikaan ymmärtää tätä minäminäminäminä-sukupolvea, jonka KUULUU saada puuronsa vaikka voisivat sen kotonakin keittää, koska MINULLA on OIKEUS!

"vierailija"
Tuossa jutusta tosiaan selvisi, että ei koskisi kaikkia vaan aamiasta voisi saada sellainenkin lapsi, jonka toinen vanhemmista on kotona. Ei liene kovin kaukaakaan haettua, että perheessä on työssäkäyvä vanhempi ja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsivä toinen vanhempi. Vauvan kotona oleva vielä jaksaa hoitaa, mutta ei taaperoa. Koko perheen edun mukaista on, että töihin lähtevä vie aamulla taaperon päivähoitoon ja hakee lapsen töistä tullessaan.

Blue
Mulla on kouluikäisiä ja kyllä mä olen sitä mieltä että vosin maksaa siitä että lapset saisivat vähän laadukkaampaa ruokaa, tai vaihtoehtoisesti voisin ostaa lapsilleni maksullisen välipalan koulusta. Rollo vaatii aina kaikkea ilmaiseksi, tai vapaaehtoistyöstä palkkaa, tai työttämyyskorvausta ei saa laittaa vastikkeelliseksi yms. Mutta sitten linkittelee hymiöiden kanssa uutisia siitä kuinka autoilu kallistuu (koska hänellä ei ole autoa) tai kuinka sähkö on niin kallista että ei ikinä sen takia ottaisi (ostaisi) astianpesukonetta vaan mielummin pesee käsin (koska hänellä ei ole konetta) yms. Mutta jos asiat olisivat toisin niin sitten taas kommentoitaisiin toisella tavalla.

Tätä tarkoitin tällä kommentilla.

miunmau
[QUOTE="vieras.";29482585]Rajoitettu päivähoitoaika on ihan hyvä juttu. Jos vanhemmat tai jompikumpi vanhemmista on kotona, ei ole mitään järkeäkään viedä lasta aikaisin aamulla päiväkotiin ja pitää siellä kahdeksaa tuntia.
Sen aamupalankin voi syödä kotona, kiireettä vanhempien kanssa.[/QUOTE]

Entäs kun se toinen vanhempi lähtee kahdeksaksi töihin ja vie mennessään perheen ainoan auton, jolla lapsi pitäisi viedä hoitoon?

Blue
niin siloin se läkäriaika voi työttömälläkin olla klo8 ja lasta ei aina voi ottaa mukaan eikö siloinklaan saa lasta viiä aikaisemmin vaan se on jätettävä kotiin? kaikki ei tee sellaista tyätä missä vois jousta ja olla pois että toine päääsee läkäriin.
jos kummatkin on työttömänä lapsi joutaakin olla kotona, mutta työkkäri esim vaatii jso ne tarjoaa työpaikkaa että se on otettva vastaan heti ja sjos ei oel hoitopaikkaa eim ole syy kiletäytyä. siksi työttömälläkin on oltava lapsi hoidossa varsinkin jos ei ole tukiverkkoa
Mieti! Mä en ole ikinä vienyt kotona ollessanikaan lasta lääkärin takia aiemmin (tai ollenkaan) päiväkotiin. Ja silti olen saanut asiat aina jotenkin hoidettua että olen jossain välissä lääkäriin päässyt. Mutta onko niin että työttömiltä katoaa organisointikyky kokonaan ja yhteiskunnan on sitten pakko rientää hätiin (hoitamaan lasta juuri klo 0800 aamulla) että vanhempi pääsee lääkäriin?

"vieras."
Aha. No meillä kyllä annetaan se välipala kunhan hausta etukäteen sovitaan. Eihän tämä nyt mikään mielipidekysymys ole.
Ei mielipidekysymys, mutta päiväkodilla on oikeus kieltäytyä tarjoamasta etukäteen välipalaa. Jos nimittäin yhdelle lapselle sen antaa niin toisillakin on oikeus saada se silloin, kun haluavat. Turhaa vaivaa päiväkodille.

Blue
Entäs kun se toinen vanhempi lähtee kahdeksaksi töihin ja vie mennessään perheen ainoan auton, jolla lapsi pitäisi viedä hoitoon?
Mitäs jos toinen vanhempi menee aamulla töihin kuudelta ja vie sen ainoan auton??? Pitäisikö sittenkin päikyn aueta jo 05.30 että työttömän puoliso saa viedä lapsen hoitoon työmatkallaan ettei rasiteta sitä työtöntä niin kamalasti...

"vierailija"
Mieti! Mä en ole ikinä vienyt kotona ollessanikaan lasta lääkärin takia aiemmin (tai ollenkaan) päiväkotiin. Ja silti olen saanut asiat aina jotenkin hoidettua että olen jossain välissä lääkäriin päässyt. Mutta onko niin että työttömiltä katoaa organisointikyky kokonaan ja yhteiskunnan on sitten pakko rientää hätiin (hoitamaan lasta juuri klo 0800 aamulla) että vanhempi pääsee lääkäriin?
Todella monilta perheiltä puuttuu tukiverkostot kokonaan. Joskus aikoinaan kunnat tarjosivat lapsiperheille tilapäistä apua kodinhoitajien muodossa (esimerkiksi, jos kotäidin täytyi päästä gynekolgille), mutta nykyisin nuo palvelut on korvattu lasten päivähoidolla.

Yhteistyössä