Työnantaja maksanut liian vähän veroa mun palkasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lvg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työntantajan velvollisuus on antaa palkkatosite kuukausittain ja työntekijän velvollisuus on se tarkastaa. Kyllä sinun on verot maksettava. Nehän tulee maksettavaksi sitten v. 2015, jos tarkoitat viime vuoden tuloja.

Itse ainakin tarkistan tilinauhani aina... Se velvollisuus mulla työntekijänä on... Jos on sokeana ottanut vaan kuukausia vastaan suurempaa palkkaa huomioimatta sitä, on se jo oma vika. Kyllä mä ainakin tilinauhasta/palkan suuruudesta huomaisin jo ekalla kerralla, että nyt tuli liikaa palkkaa... on se ero lisäprosentissa ja normiverossa kuitenkin aika huomattava ero :)

Voit maksaa täydennysmaksuna tuon puuttuvan veron (http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myynti/Henkiloasiakkaan_ennakon_taydennysmaksu)

Työntekijän velvollisuus on tarkastaa työnantajalta saatava palkkatosite. Vero, jota et ole maksanut ei siis mene työnantajan piikkiin, valitettavasti.

No en oo ottanut sokeana vastaan yhtään mitään. Olis tästä viime palkasta pitänyt mennä lisäprosentilla mutta eipä vaan menny. Ja seuraavaa palkkaa en ole vielä edes saanu. et kannattaa vaan omahyväsesti siellä myhäillä kuinka on niin tarkka, omavika jne. huhhuh

No en oo ottanut sokeana vastaan yhtään mitään. Olis tästä viime palkasta pitänyt mennä lisäprosentilla mutta eipä vaan menny. Ja seuraavaa palkkaa en ole vielä edes saanu. et kannattaa vaan omahyväsesti siellä myhäillä kuinka on niin tarkka, omavika jne. huhhuh

Siis tammikuun palkkako piti mennä lisäprosentilla? Miksi olisi?

Maksa täydennysverona pois etukäteen ja tarkista sitten seuraavaan palkkaan että toi sun % on varmasti oikein (on varmaan jossain järjestelmässä mokatieto?) --> asia pois mielestä eikä tuu mitään mätkyjä sit myöhemmin. Ja nythän alkaa uusi vero% käyttö 1.2. Vai onko sulla joku koko vuoden tuloarvio käytössä? Silloin % kanssa saa kyllä olla tarkkana pitkin vuotta...

joo 1.2. alkaen uus veroprosentti. ja vikahan ei ole mussa jos ei palkanlaskija tajuu käyttää lisäprosenttia. en ole aatellu että jotenkin joku olis nyt mulle velkaa. daa, tottakai maksan veroni.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29481413:
Nii olethan tietoinen, että 1.1. alkaa kaikki alusta ja puhtaalta pöydältä?

Tämän takia kyselinkin palkanmaksupäivää, josko tammikuun puolella, niin tulot tulevat v 2014 verotukseen.

no on ihan joulukuun palkasta kyse. aattelin vaan sitäkin et kikkaileeko työantaja jotenkin kun joulurahastakin on liian vähän maksettu veroa ja sehän kuuluu työnantajan maksettavaksi.

Miten ihmiset ei ymmärrä, että tammikuussa vaikka käytetään viime vuoden verokorttia, tulolaskuri nollautuu ja verot otetaan perusprosentin mukaan.
Sillä ei oo mitään väliä vaikka olis edellisenä vuonna tienannu 10.000€ yli vuosirajan.
Siis 1.1. palkkakertymä siihen verokorttiin on pyöreä 0€ ja seuraava palkka pidätetään perusprosentilla!

no on ihan joulukuun palkasta kyse. aattelin vaan sitäkin et kikkaileeko työantaja jotenkin kun joulurahastakin on liian vähän maksettu veroa ja sehän kuuluu työnantajan maksettavaksi.

Työnantajahan maksaa sinulle sen, mitä jää perittyjen verojen ja vakuutusmaksujen jälkeen nettona.

Joulukuun palkka sitten kaiketi maksettiin joulukuussa, eikä tammikuun puolella?

Uusi verokortti tulee voimaan 1.2., mutta verovuosi alkaa 1.1. eli tammikuussa maksettu palkka, vaikka se olisi joulukuun töistä maksettava, on jo uuden verovuoden alaista tuloa. Ja siitä vero peritään edellisen vuoden perusprosentin mukaan.

Yhteistyössä