Öljyn loppuminen, osa 2!

• Viestiketjun aloittaja vielä lämmin muija
  • Ensimmäinen viesti
vielä lämmin muija
No nyt sitten loppui meiltäkin öljy! Just ehdin loppuviikollla vilaista jonkun kirjoittamaa tekstiä, kuinka ukko ei ollut tilannut öljyä..joopa joo..
Tiristettiin itsekkin, kun viimeinen erä ois ollut helmikuulla, mutta huolimatta lauhasta talvesta se loppui sittenkin..
Onnex on sähkö varalla, mutta ei se vettä lämmitä, mutta eivätpä kakrut kyllä suihkussaan läträile...
Ukko osti pari kpl pattereita, joilla hyvin lämpö leviää...Hyvällä tuurilla saadaan parin päivän sisällä lisää öljyä.....Pitänee nukkua yöpaita päällä yönsä, että tarkenee...=)

Mä olen ennenkin kuullut näistä öljyn loppumisista enkä millään lakkaa ihmettelemästä miten niin pääsee käymään. No ehkä silloin jos on vasta muuttanut taloon eikä vielä tunne "talon tapoja" mutta silloinhan sitä öljyä erityisesti tulisi seurata. Öljykattilan lämmitäminen sähkövastuksella on tyyristä hommaa kattilan huonon hyötysuhteen takia.

Meillä on 3000 litran säiliö ja vuosikulutus on noin 1800l. Kerran vuodessa otetaan täyteen.

"Veera95"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29472846:
Mä olen ennenkin kuullut näistä öljyn loppumisista enkä millään lakkaa ihmettelemästä miten niin pääsee käymään. No ehkä silloin jos on vasta muuttanut taloon eikä vielä tunne "talon tapoja" mutta silloinhan sitä öljyä erityisesti tulisi seurata. Öljykattilan lämmitäminen sähkövastuksella on tyyristä hommaa kattilan huonon hyötysuhteen takia.

Meillä on 3000 litran säiliö ja vuosikulutus on noin 1800l. Kerran vuodessa otetaan täyteen.
Sehän tarkoittaa että teillä menee 3000l / vuosi.

vielä lämmin muija

Meillä on kans 3000 säiliö ja vuosikulutus 2600 enimmillään...Kerralla otettais, jos ois vara..Tässä kituutellaan tilistä toiseen, joten näitäkin sattuu...No, onnex ei tulipalo pakkasia tiedossa...Keväällä pitää ottaa kerralla enemmän, jos tässä vielä asustellaan, niin ei tarttee talven tullessa kärvistellä...

[QUOTE="Veera95";29472865]Sehän tarkoittaa että teillä menee 3000l / vuosi.[/QUOTE]
:headwall:
Säiliö otetaan täyteen. Siitä tasan vuoden päästä säiliö jälleen täytetään ja sinne mahtui 1800 litraa. Nyt tarkkana. Kuinka paljon öljyä kului vuodessa?

• Tykkää
Reactions: rops ja Pinki
Alkuperäinen kirjoittaja vielä lämmin muija;29472880:
Meillä on kans 3000 säiliö ja vuosikulutus 2600 enimmillään...Kerralla otettais, jos ois vara..Tässä kituutellaan tilistä toiseen, joten näitäkin sattuu...No, onnex ei tulipalo pakkasia tiedossa...Keväällä pitää ottaa kerralla enemmän, jos tässä vielä asustellaan, niin ei tarttee talven tullessa kärvistellä...
Aika reilusti kuluu. Tai no, voihan olla että meillä sitten menee vähän. Talossa on osittain lattialämmitys sähköllä joten se laskenee öljynkulutusta.

Kyllähän se kerralla ostettuna vähän kirpaisee mutta siihen voi "säästää" huomaamatta. Me lasketetaan veroprosentti sen verran korkeaksi että palautuksia tulee se öpaut tonni molemmille ja tilataan tankki täyteen aina joulukuun alkuun. Ja nyt on palstan talousnerojen turha tulla urputtamaan "ilmaisen rahan lainaamisesta" valtiolle ja "talvella on kalliimpaa öljyä"-juttuja. Näin meillä ja hyvin toimii.

vielä lämmin muija
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29472913:
Aika reilusti kuluu. Tai no, voihan olla että meillä sitten menee vähän. Talossa on osittain lattialämmitys sähköllä joten se laskenee öljynkulutusta.

Kyllähän se kerralla ostettuna vähän kirpaisee mutta siihen voi "säästää" huomaamatta. Me lasketetaan veroprosentti sen verran korkeaksi että palautuksia tulee se öpaut tonni molemmille ja tilataan tankki täyteen aina joulukuun alkuun. Ja nyt on palstan talousnerojen turha tulla urputtamaan "ilmaisen rahan lainaamisesta" valtiolle ja "talvella on kalliimpaa öljyä"-juttuja. Näin meillä ja hyvin toimii.
Kerralla tilaaminen on halvempaa ja helpompaa...tiedetään jo kokemuksella, mutta ei nyt vaan onnistunut...Jospa tämä tilanne helpottuis tänä vuonna ja tunnelin päästä valoakin löytyis..
Meillä vanha rintamamiestalo, ei lattialämmitystä ja öljyäkin kuluis varmaan vähemmän, jos oikein viileenä pitäis, mutta ei viitsi ihan paleltua..paitsi nyt-pakon edessä, mutta kyllä se tästä...ei asuta korvessa, joten no hätä...ois vain pitänyt kuunnella vaistoaan eikä jossitella..

jee jee
Ha ha, meiltähän se öljy loppui ja täällä siitä meuhkasin:D Jotenkin mua suunnattomasti lohduttaa, että jossain on mies, joka ennemmin ostaa uusia pattereita sen sijaan, että hakisi huoltsikalta öljyä. Ei se siis ihan putkeen aina mene muillakaan. Meillä on nyt lämmintä muutaman huoltsikkareissun ansiosta ja voidaan rauhassa odotella alkuviikon öljytoimitusta.

Ha ha, meiltähän se öljy loppui ja täällä siitä meuhkasin:D Jotenkin mua suunnattomasti lohduttaa, että jossain on mies, joka ennemmin ostaa uusia pattereita sen sijaan, että hakisi huoltsikalta öljyä. Ei se siis ihan putkeen aina mene muillakaan. Meillä on nyt lämmintä muutaman huoltsikkareissun ansiosta ja voidaan rauhassa odotella alkuviikon öljytoimitusta.
Tuota minäkin ihmettelin itsekseni.

Täältä puskista kyselen, että paljon tuo maksaa per vuosi?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29473025:
Minkä ikäinen teidän kattila on kun siinä ei ole vastuksia? Vai onko olemassa uudempiakin malleja joissa ei ole?
Olen aina kuvitellut että kaikissa on vastukset.
Minun mielestä siinä ei ole, ei ole ainakaan kytketty. Se on jostain -80 luvun alkupuolelta. Vanhahan se on, mutta hyvin pelittää.

jee jee
Ihmetyttää miksi öljyllä lämmittävät ovat aivan uusavuttomia. Eikö aloittajalla todellakaan ole sähkövastusta pannussa?
No eiköhän jokaisella ole asumismuodosta riippumatta joku osa-alue, joka ei ihan 100% ole hallussa. Joku ei tajua puhdistaa ilmanvaihtohormeja ja toinen ei tiedä talonsa pääsulakkeiden kokoa. Mulla ei ollut tietoa siitä, minkä laatuista korviketta kattilassa voi huoletta polttaa, koska aiemmin on vain tilattu säiliöauto pihaan ja se siitä. Vanha talo ilman minkäänlaisia piirustuksia tai ylöskirjattuja teknisiä tietoja on aika loistava opettaja, tosin yleensä käytännön kautta. Hyvä sulle jos tiedät kaiken jo valmiiksi.

"Vielä"
Ja mikäs öljy se sopii taloon? Onko merkillä väliä? Meillä on kesälaatua muutenkin , kun säiliö maan alla...
Ja Triplalle: en tiedä, ketä tarkoitit, mutta meidän sähkövastukset ei jaksa kuin lämmittää taloa ylläpitona- ei vettä, joka kiertää koko talon...
Ollaan ehkä yksinkertaisia, mutta eipä oo koskaan aateltu, että ruettais kantamaan huoltsikalta öljyä...sitähän menee sikana....

Yhteistyössä