Concertaa syövät aikuiset tai sitä syövien lasten vanhemmat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Onkohan ihan normaalia että concertaa syödessä, liikuntaa harrastaessa alkaa sydän hakkaamaan kunnolla, niin että lapsi piteli rintaansa. Poika siis syönyt kyseistä lääkettä joskus vuoden muttei silloin ollut mitään tällaista, nyt kun aloitettiin uudelleen kokeilu, niin ollut tällaista ja nyt illalla sanoi että pisti hetken sydämen kohdalta (näytti siis sitä kohtaa, että siitä pistää).

Pitäiskö tässä jo soittaa huomenna neurologille vai onko tällainen normaalia, meillä kuitenkin se pienin annostus 18mg ja poika 10v. 152cmja 47kg.

Jos on useimminkin ollut kuin tuon yhden kerran, niin soita lääkärille. Mun 15v tyttö syö Concertaa, annostus on 36 mg/vrk, muttei ikinä ole ollut mitään muita haittavaikutuksia kuin että jos ottaa lääkkeen liian myöhään, niin ei saa nukuttua kunnolla. Se pitää ottaa aamusta.

Tää sydämen hakkaaminen tuli eilen pulkkamäessä, kipusi siis mäkeä ylös ja kavoilla oli hämmentynyt ilme ja piteli rintaansa, sitten sen jälkeen ei ole samaa ollut, tosin ei ole mitään kovin fyysistä tehnyt, ennen v-loppua en ole paljon nähnyt lääkkeen vauikutuksia kun on ollut koulussa, lääke siis aloitettu vajaa viikko sitten. Ja tuon sydämen hakkaaminen rasituksessa, sen jälkeen ollut tänään tuo pistoksen tunne (tosin oli syönyt liikaa, että mietin olisiko pistos ollut kyljessä vai tosiaan sydämen kohdalla kuten näytti).

Meillä on testattu equasym myös, mutta se ei tehonnut ollenkaan. Concertaa ajateltiin kokeilla uudelleen kun se silloin 3v sitten tehosi hyvin...välissä oltu ilman lääkettä, meni jonkun aikaa hyvin, nyt taas keskittymisvaikeudet ym. vaivannut melkein vuoden ennenkuin uskalsin taas aloittaa lääkityksen...alkoi kyllä pelottamaan, mitä jos stimulantit ei enää sovikaan.

Mulla tuli concertalla (ja equasymilla myöskin) voimakasta rintakipua vasemmalle puolelle. Ei pistävää vaan sellaista paineen tunnetta. Kävin pari kertaa päivystyksessäkin (ja kerran sydänfilimissö) kun luulin saavani sydänkohtauksen. Loppujen lopuksi mulla sitten vaihdettiin toiseen lääkkeeseen tuon vuoksi, eikä sittemmin ole ollut rintakipua.

Kannattaa varmaan lääkärin kanssa puhua.

Yhteistyössä