Jos miehen nimi on HENRI, niin minkä ikäiseksi arvelet hänet?

  • Viestiketjun aloittaja nimipohdintaa
  • Ensimmäinen viesti
nimipohdintaa
Minkä ikäisiä ovat Henrit ja vääntyykö kaikkien nimi ajan saatossa Henkka-lempinimeksi?
Onko muita lempinimiä, mitä Henristä saa?

Ehdoton ei Henrik-nimelle...
 
Mä tunnen pari alle parikymppistä, vähän päälle parikymppisen ja nelikymppisen Henrin. Nuo nuoremmat Henrit olen tuntenut pienestä asti, joten mun on helppo kuvitella Henri oikeastaan minkä ikäiseksi vain. Ja Henkka tai Henu on heilläkin lempiniminä.
 
wiki
Henri on miehen etunimi. Henri on alkujaan ranskalainen, nykyään myös pohjoismaissa yleinen muoto muinaissaksan nimistä Haimrich (haim = koti, talo + rich = mahtava) ja Heinrich (hagan = hovi + rich = mahtava). Nimestä on paljon muuntumia ja muotoja eri kielissä, esimerkiksi Ruotsin Henry, Englannin Harry, Ruotsin Henrik, Tanskan Hendrik, Saksan Heinz ja Italian Enrico. Ranskan Henri-nimisistä kuninkaista käytetään Suomessa yleensä nimeä Henrik.

Suomessa nimi Henri on 1900-luvun alusta vuoden 2009 loppuun mennessä annettu 15 712 miehelle, joista pitkälti yli puolet on syntynyt 1980- ja 1990-luvuilla. Henrin nimipäivä on 19. tammikuuta.
 
vieras*
25-35-vuotiaaksi olettaisin nimen perusteella. Tunnen kolme Henriä, joista kahta on kutsuttu Henkaksi, yhtä ei ole koskaan kutsuttu millään lempinimellä. Kiva nimi, kaikki tuntemani Henrit ovat olleet todella mukavia :)
 
Faelivrin
Mä tunnen kaksi Henriä. Toinen on 30 vuotta ja toinen 23 vuotta. Molempia kutsutaan nimellä Hene. Tiedän kyllä myös yhden Henryn ja hänen lempinimi on Henkka.

En tiiä oonko ainut, mutta musta Henri on vaikea lausua hiljaa. Jotenkin kieli tökkää siinä n:n ja r:n välissä. :D
 
"karkkipussi"
Minkä ikäisiä ovat Henrit ja vääntyykö kaikkien nimi ajan saatossa Henkka-lempinimeksi?
Onko muita lempinimiä, mitä Henristä saa?

Ehdoton ei Henrik-nimelle...
No sehän voi olla vastasyntyneen, tai vaikka yli 100-vuotiaan nimi. Tuo on mun mielestä just sellanen, et voi olla minkä ikäluokan edustaja tahansa. Mutta oisko "yleisempi" siinä 25-35 ikäluokassa...

...ja kyllähän tuosta saa väännettyä vaikka mitä lempinimeä! :)
 
Tunnen noin 60 vuotiaan, 25 vuotiaan ja 9 vuotiaan Henrin. Kiva nimi.
Kahta nuorempaa kutsutaan kaveripiireissä Henkaksi.
Minusta Henri on miehekäs mutta pehmeä nimi. Miellän Henrin tummaksi ja kiharatukkaiseksi, vaikka kukaan tuntemistani ei ihan tältä näytäkään :).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä