:O
....Tuohan voi olla vaikka kuinka vaarallista! Nyt järkikäteen ja keskustelemaan ammattilaisten kanssa asioista ja selvittämään KAIKKI faktat!
No,sen kyllä tietää kun on aika ponnistaa.Mä tosiaan toivon, että tää olis joku provosointi yritys.. Mutta vastaan kuitenkin...
Ette siis halua EDES kätilöä kotiinne? Mistäs tiedät että kaikki on hyvin, mistä tiedät milloin alat ponnistamaan? Mistä tiedät että vauvalla on synnytyksen aikana kaikki hyvin? Anna mä arvaan, meinasit ostaa sellasen kotidopplerin ja sillä kuullenna sykkeitä :headwall:
Kaulan ympärillä oleva napanuora pyritään löysäämään ja päästämään sieltä' vartalon yli, aika harvoin on niin tiukka, ettei saisi löysättyä. Mut jos on tiukalla, napiksen voi sulkea ja katkaista jo ennen vauvan syntymää....hätäsektioon ei lähetä siinä vaiheessa kun pää on jo syntynytKysyin tuolla aiemminkin, mut en huomannu et joku ois vastannu. Mitä ne tekee yleensä tässä vaiheessa, jos napanuora on jo niin lyhyt ettei sitä saa kietaistua pään ympäri? Joutuuko suoraan leikkaussaliin vai mitä ne tekee
Tietää vai? Mulla on 2 kertaa tullut ponnistamisen tarve 4 tuntia ennen kuin kohdunsuu oli auki. Eli tunne oli se, että nyt vaan puserran niin sieltä se tulee. Kätilö kielsi mua ehdottomasti ponnistamasta, kun en ollut auki kuin jotain 4 cm. Sitten kun kohdunsuu oli täysin auki, ei tuntunut mitään. Jos olisin ollut kahdestaan mieheni kanssa, kumpaakaan lasta ei olisi olemassa. Toinen piti elvyttää, syntyi täysin hengettömänä, yllätyksenä kätilöillekin. Toinen piti ottaa imukupilla ulos kun mulla nousi kuume. Jota en edes tajunnut, ennen kuin kätilö mittasi ja sanoi että "sulla on yli 38 astetta kuumetta, äkkiä lääkäri paikalle!"No,sen kyllä tietää kun on aika ponnistaa.
en mä vaan ole tiennyt, kaksi lasta oon synnyttänyt. Kätilö kertoi, että nyt alat ponnistaa..No,sen kyllä tietää kun on aika ponnistaa.
se jolla on ollut pääsee varmaan ennätysten kirjoihin. mutta se että luodaan pelkoa synnytykseen esim.sitä että jos nyt alkaa syntymään muualla kun sairaalassa ole kuolemaksi. Miks noin vaikeaa uskoa että jotkut synnyttää kotona?Höhhöhhöö.. Siinä kotimamma puhuu synnytyksestä kokemattomuuden syvällä rintaäänellä! Minäpä kans veikkaan, että varsinkin jos synnytys käynnistyy vesien menolla, niin painelet hippulat vinkuen sairaalaan. On meinaan usein sitä luokkaa se kipu, että siinä ei kyllä tuntenut yhtikäs mitään vauvan liikkeistä saati muustakaan, hyvä kun ei taju mennyt. Ja itse olin sairaalassa, sain nopeasti helpotusta!
Saahan sitä puhua ja olla tietävänä, ja joo, ennen synnytettiin kotona, mutta ennen synnytykseen ja jälkiseurauksiin kuoli sekä äitejä että vauvoja ihan eri tavalla. Häpeä, että riskeeraat syntymättömän lapsesi terveyden tuollaisella typeryydellä ja ylimielisyydellä! Jos minun täytyisi valita, töröttäisin vaikka perse paljaana sairaalan käytävällä, kunhan vain saisin asiantuntevaa apua synnytyksessä, ja vauvani saisi turvallisen alun elämälleen.
Provohan tämän on oltava, mutta vituttaa että joku viitsii edes nähdä vaikaa kirjoittaessaan jotain noin typerää.