On se hammaslääkärissä käynti niiiiin ihanaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aijjai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aijjai

Vieras
Okei oma vika, viimeksi käynyt 17vuotiaana, eli ööööh... 7vuotta sitten. Hampaista olen huolta kyllä pitänyt aina (väh. kerran päivässä harjaus ja hammaslanka joka toinen päivä), mutta silti sieltä löytyi 8 paikattavaa reikää. :D Kaikkihan siinä kerralla laitettiin kuntoon, ja AI SAASTA nyt tätä oloa, kun puudutus alkaa vihdoin häviämään. Toinen puoli ihan tulessa, kohta särkylääkettä nassuun. On se ihanaa kun pelkää kuollakseen hammaslääkäreitä, mutta nyt on uuden vuoden lupaus pidetty <3 Eli voittajafiilis! :D

Hammaslääkärikin aina välillä muistutteli että hengitän välillä. Olin ku mikäkin tikku siinä penkissä, en liikunut varmaan milliäkään koko sen tunnin aikana. Ei paljoa auutanut että hamppilääkärit siinä samalla vitsailivat ja juttelivat, mä en oo vielä keksinyt miten niille voi vastata mitään kun on ne miljoonat härpäkkeet suussa. :D

Pitäs muistaa pestä kaksi kertaa päivässä ne hampaat. Itse pesen 2-3 kertaa päivässä, mutta toi kolmas kerta voi olla liikaa. Mutta tykkään et on ihan puhtaat hampaat.

Mulle aina soitetaan hamppilääkäristä ja käyn kerran vuodessa. Ei pääse sitten muhimaan ne vahingot siellä pitkää aikaa.

Minulla oli nuorempana paha hammaslääkäripelko (peräisin kouluajoilta) ja viisaudenhampaan alkaessa oikutella noin 10 vuotta sitten etsin itselleni uuden lääkärin jonka luona ei pelottanut ollenkaan.

Nykyisin hän pyytää minut kerran vuoteen käymään, niin alkaneet vahingot saa helpommin hoidettua.

Minulla oli nuorempana paha hammaslääkäripelko (peräisin kouluajoilta) ja viisaudenhampaan alkaessa oikutella noin 10 vuotta sitten etsin itselleni uuden lääkärin jonka luona ei pelottanut ollenkaan.

Nykyisin hän pyytää minut kerran vuoteen käymään, niin alkaneet vahingot saa helpommin hoidettua.

Mulla oli hyvä lääkäri kun edellinen viisuri poistettiin, mutta se oli silti vaikea tapaus, kesti yli tunnin... Nyt sitä lääkäriä ei enää ole.

Pitäis mennä kyllä. Sais varmaan pari elinvuotta lisää hyvällä onnella.

Minä pelkäsin vuosikaudet sitä hetkeä kun viisaudenhampaat poistetaan. Ihan turhaa pelkäsin! Kävin yksityisellä, neljän viisurin poisto yhteensä 200 euroa. Hampaat poistettiin kahdessa erässä.

Eniten olen pelännyt sitä kun pistetään piikillä suuhun. Mutta mainitsin asiasta hammaslääkärille, ja hän hoiti työn todella ammattimaisesti. Tekipä vielä niin, että ekalla kerralla irrotti vaikeammat hampaat (meni tunti) ja toisella kertaa helpot hampaat irtosivat n. vartissa. Olin tsempannut itseäni tuota tuntia varten, ja yllätyin positiivisesti miten kätevästi työ kävi toisella kerralla.
Hammaslääkärillä käynnistäkin voi siis jäädä hyvä mieli :)

[QUOTE="vieras.";29460318]Tunnissa paikkasivat 8 reikää? Mulla on vuosien varrella paikattu vaikka kuinka ja aina yksi reikä kerralla ja aikaa menee melkein tunti.[/QUOTE]

Nopea hammaslääkäri kyllä :D

Viisaudenhampaiden poisto ei tuntunut missään hyvän puudutuksen takia (no yks oli vähän hankala nyhdettävä), mutta juurihoidon eka vaihe on mulla ollut se pahin. Puudutusaine ei kerinnyt vaikuttaa, hermo oli tulehtunut jne. :|

[QUOTE="vieras.";29460318]Tunnissa paikkasivat 8 reikää? Mulla on vuosien varrella paikattu vaikka kuinka ja aina yksi reikä kerralla ja aikaa menee melkein tunti.[/QUOTE]

samaa mietin. Kävin itseasiassa kans tänään hammaslääkärillä, uusimassa 1 paikan.
Ja minusta se tuntui tapahtuvan supernopeasti, vaikka kellon mukaan kuitenkin kesti about 40 min.

Joten aika taikuri on lääkäri saanut olla jos 8 reikää sai tunnissa paikattua :D

Yhteistyössä