Miksi taloja ei voida remontoida talon ajan henkeä kunnioittaen? Ihmekään jos eivät mene kaupaksi.

• Viestiketjun aloittaja "Viljonkka"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmh";29456685]Ja tästä olen tainnut joskus mainitakin, en ole ihan varma oliko sama talo just (muistaakseni) Kodin kuvalehdessä. Sain tästä oikeasti painajaisia ja vaikka näin tämän jo muutama vuosi sitten mulla itkettää vieläkin katsoa noita kuvia. Aivan hirveä :(

inspistä kerrakseen - Vaaleanpunainen hirsitalo | Divaaniblogit[/QUOTE]

On kyllä kamala. :x Tekstitapetteja yhdistettynä hirsiseiniin, maalaisromanttista härpäkettä yhdistettynä moderneihin juttuihin...tuon talon omistaja ei ole osannut päättää että mitä tyyliä laittaisi.
Onneksi tuo ylipitkien verhojen (joiden alareuna laahaa pölyisellä lattialla) aika alkaa jo olla ohi...

Toivottavasti tuon blogin kirjoittaja ei käy täällä. :D

"Seppo"
No itse olen muutaman talon remontoinut myyntiä varten. Joku sanoikin, että esim. pönttöuuni olisi rintsikkaan hyvä vaihtoehto. Takka on kallis ja halvemmat takat aika köppäisen näköisiä.

Aika maalaishenkiseen tyyliin olen kaksi rintsikkaa rempannut. Ihan täysin ajan henkeä kunnioittaen ei kannata rempata. Kun suurin osa ostajista ei kuitenkaan ihan sitä halua. Rintsikka kannattaa rempata ns. maalaisromanttiseen tyyliin. Siksi, että silloin se myy parhaiten.

Esim. 70 luvun ja 80 luvun tiilitalon tai tiilivuoratun talon ostajakunta tykkää yleensä hyvin nykyaikaisesta tyylistä korkeakiiltoisine keittiönkaapeineen.

"nainen"
On kyllä kamala. :x Tekstitapetteja yhdistettynä hirsiseiniin, maalaisromanttista härpäkettä yhdistettynä moderneihin juttuihin...tuon talon omistaja ei ole osannut päättää että mitä tyyliä laittaisi.
Onneksi tuo ylipitkien verhojen (joiden alareuna laahaa pölyisellä lattialla) aika alkaa jo olla ohi...

Blogin pitäjät aina huomaa, kun alkaa ihmeesti tulla kävijävirtaa samasta lähteestä. Siitä ne yleensä päätyy tänne.

Mä kyllä veikkaan, että useimmat ihmiset pitäisivät tuosta sisustuksesta. Monet ovat jo tässä ketjussa ilmaisseet niin.

Sisustus ja tyylit on kuitenkin makuasia. Pari kertaa kuukaudessa kuitenkin joku aina valittaa palstalla, miksi joku on mennyt pilaamaan rintamamiestalon, mutta en ole ksokaa palstalla nähnyt valituksia 70-luvun talon pilaamisesta.

ok

Ei ne olleet bloginpitäjän oman asunnon kuvia.

nykyajan hömpötyksii
Tämä on taas näitä tämän ajan hömpötyksiä, että kotiaan ei saa laittaa kuin haluaa! Tai kuin on varaa.

AINA on taloa laajennettu ja muutettu, kun tarve on ollut. Vaurastumisen tai ajan trendin mukaan hirret on peitetty ja laitettu tapettia pintaan. Ei siinä ole mittään talon henkeä ajateltu.
Tavallaan halpa laminaatti kuuluu justiinsa rintamamiestaloon! Halvalla edullisista materiaaleistahan se on aikanaan rakennettu.
Kun remontoidessa puretaan se KAUHEA 70-80 luku pois, että saadaan vaan sitä ALKUPERÄISTÄ näkyviin, niin kyllähän siinäkin talon historiaa tuhotaan. Ei koti ole yhteen aikakauteen jämähtänyt museo

Yhteistyössä