Onko muita joita lihavat lapset ällöttävät?

• Viestiketjun aloittaja annnni
  • Ensimmäinen viesti
"Sini"
En sanoisi, että lihavat lapset ällöttävät, mutta ei se kyllä mitään kovin sööttiäkään katsottavaa ole. Sukulaislapsella 9v on "tissit" ja aivan kuin valtava raskausmaha. Kasvot pöhöttyneet liiasta suolasta ja muusta epäterveellisestä, tummat silmänaluset... Koko ajan pistää suuhunsa jotakin, kylässä kyttää tarjottavia ja syö niin kauen että ruoka loppuu pöydästä, syö jopa sokerinpalat jos kukaan ei pidä häntä silmällä. Juu, ei se kovin kaunista katsottavaa ole. Silti enemmän ärsyttää ja ällöttää ne vanhemmat, jotka tämän mahdollistavat.

"Tyttis"
[QUOTE="...";29458298]Mitä mahdat pitää pitkänä imetyksenä?

Faktahan on, että pitkään imetetyillä lapsilla on huomattavasti vähemmän paino-ongelmia kuin vähän tai ei ollenkaan imetetyillä. Veikkaampa siis että pääasiallinen syy ylipainoon on se, että annat lapsellesi liian suuria annoksia.

Vatsahan tottuu nopeasti suuriin annoksiin ja tuota rataa lapsesi on ylipainoinen tulevaisuudessakin. Tuon ikäisen lapsen riittävä annoskoko on yllättävän pieni.[/QUOTE]

Tuli tuosta pitkästä imetyksestä mieleen...Sukulaislapsi on todella ylipainoinen ja häntä imetettiin todella pitkään, taisi olla reippaasti yli 4-vuotiaaksi saakka. Kun lapsi alkaa olla niin iso, niin se imetyshän ei oikeastaan enää ole mitään lapsen ruokkimista, vaan helposti sitä tissiä lapsi pyytää ja sitä tarjotaan esim. lohdukkeeksi, kipuun, kiukkuun, eri tunnetiloihin... ja ainakin tässä tietämässäni tapauksessa lapsi aika pitkälti määräsi, koska sai rintaa ja kuinka usein...ja useinhan sitä näytti pyytävän. Saattoi ihan vartin, puolen tunnin välein käydä "tankkaamassa", milloin mihinkin "tilaan".

Kyllä siinä alkaa suhde ruokaan helposti vääristyä ja ei varmaan nälkäkeskuskaan toimi, kun koko ajan ollaan tankkailemassa maitoa.

veetutus
Ei ällötä, mutta hiukan alkoi ärsyttää, kun lapseni pulska kaveri oli meillä kylässä ja leikkimisen sijaan kerjäsi koko ajan syötävää. Olin siis välipalan jo antanut ja muutaman keksinkin päälle. Ja sitten kun äitinsä tuli hakemaan, lapsi alkoi mankua, että mennään äkkiä kotiin syömään. Ihankuin olisin nälässä pitänyt! Vielä pukiessaan alkoi vaatia matkalle evästä, kun ei jaksa odottaa kotiin asti, että saa ruokaa.

Pulleat lapset on ihan ok, mutta oikeasti lihava lapsi on todella säälittävä näky. Yksi poika tässä lähellä koittaa leikkiä toisten kanssa mutta ei painonsa vuoksi pysty. Kesällä koitti juosta muiden mukana puistossa ja hiki kaatui päältä , puuskutti, huohotti, huuti toisille "Odottakaa kiltit odottakaa" kokoajan. Lannistui ja meni penkille katsomaan toisten peliä ja mitä oli kourassa... Suklaata.. Näin pakkasella kulkee takki auki kun lasten malliseen toppatakkiin ei sovi iso maha! Housut on ratkeemispisteessä ja ei voi kyykistyä kunnolla. (Olen seurnnut kun paljon ulkoilee tuossa meidän lähellä).

Tämä lapsi liikkuu paljon, ongelma on ylensyönti. Suklaata ja limsaa on aina mukana. Kerran kävi kylässä ja söi välipalaksi pari leipää, pari jugurttia ja miljoona lasia mehua. Sitten sanoin että riittää.. Samanikäinen normaalipainoinen lapseni syö välipalana joko yhden leivän TAI yhden jogurtin,, Se on välipala jonka ei ole tarkoitus täyttää, vain tasata sokeria.. Kun nykyihminen ei enää syö vain elääkseen.. Itsellä ylipainoa ja olen perehtynyt paljon kaloreihin ja ravintoaineisiin lähiaikoina ja kyllä nykylapsi saa perusruuastakin hurjasti energiaa. Varmasti moni pyöristyy vain ruuallakin jos ei liiku yhtään. Joka paikkaan tungetaan hirveesti sokeria vaikka purkissa lukee rasvaton, kevyt tms..

Tosi moni kulkee harrastuksiin. kouluun ja kauppaan sekä kaverien luo autolla. Kyllä vähän ihmettelen ettei terve kouluikäinen kävele paria kilsaa kun viisivuotiaani jaksaa kävellä 2km toimintaterapiaan, hillua siellä tunnin ja kävellä sen 2km takaisin.. Se on vaan mihin haluaa totuttaa ja mikä on itselle helpoin ja nopein tapa..

Pulleat lapset on ihan ok, mutta oikeasti lihava lapsi on todella säälittävä näky. Yksi poika tässä lähellä koittaa leikkiä toisten kanssa mutta ei painonsa vuoksi pysty. Kesällä koitti juosta muiden mukana puistossa ja hiki kaatui päältä , puuskutti, huohotti, huuti toisille "Odottakaa kiltit odottakaa" kokoajan. Lannistui ja meni penkille katsomaan toisten peliä ja mitä oli kourassa... Suklaata.. Näin pakkasella kulkee takki auki kun lasten malliseen toppatakkiin ei sovi iso maha! Housut on ratkeemispisteessä ja ei voi kyykistyä kunnolla. (Olen seurnnut kun paljon ulkoilee tuossa meidän lähellä).

Tämä lapsi liikkuu paljon, ongelma on ylensyönti. Suklaata ja limsaa on aina mukana. Kerran kävi kylässä ja söi välipalaksi pari leipää, pari jugurttia ja miljoona lasia mehua. Sitten sanoin että riittää.. Samanikäinen normaalipainoinen lapseni syö välipalana joko yhden leivän TAI yhden jogurtin,, Se on välipala jonka ei ole tarkoitus täyttää, vain tasata sokeria.. Kun nykyihminen ei enää syö vain elääkseen.. Itsellä ylipainoa ja olen perehtynyt paljon kaloreihin ja ravintoaineisiin lähiaikoina ja kyllä nykylapsi saa perusruuastakin hurjasti energiaa. Varmasti moni pyöristyy vain ruuallakin jos ei liiku yhtään. Joka paikkaan tungetaan hirveesti sokeria vaikka purkissa lukee rasvaton, kevyt tms..

Tosi moni kulkee harrastuksiin. kouluun ja kauppaan sekä kaverien luo autolla. Kyllä vähän ihmettelen ettei terve kouluikäinen kävele paria kilsaa kun viisivuotiaani jaksaa kävellä 2km toimintaterapiaan, hillua siellä tunnin ja kävellä sen 2km takaisin.. Se on vaan mihin haluaa totuttaa ja mikä on itselle helpoin ja nopein tapa..
Mä kanssa tunnen yhden kouluikää lähenevän ylipainoisen lapsen. Kiipeilytelineisiin ei meinaa päästä, jää muista lapsista jälkeen, pukeminen on hankalaa.

Mahtaa siinä lapsella olla jo valmiiksi liikkumisesta semmoinen olo että ei kykene, jää muista aina jälkeen ja kaikki tuskastuttaa...ja tuo on mun mielestä ajattelemattomien vanhempien syytä.

vierailija
aiemmin olin pulska lapsi olin 163/72 ja herkut maistui liikaa, mutta kun minua kiusattiin lihavuuden takia aloin laihduttamaan. laihduin 13 kiloa ja olin sitten 170/59 ja normaali painoinen. jejejejejeejeje lol

• Tykkää
Reactions: feger
vierailija
[QUOTE="vieras";28105136]Jotenkin outoa nähdä 7-8v pikkutytöllä isot rinnat paidan alla
Ja se iso maha Säälittää lapset ja kuvottaa vanhemmat, jotka laiminlyönnillään antaa lastensa lihoa muodottomiksi
[/QUOTE]
Mitäs pahaa siinä nyt on, jos tytölle on kasvanut komea röllykkämaha ja paksut mahamakkarat sekä rinnat? On vain hyvin ruokittu, vankka ja terve tyttö kyseessä, vararavintoa löytyy pahan päivän varalle...

Yhteistyössä