Kuinka monta kertaa päivässä jaksatte pukea lapsen näillä säillä ja mennä ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nannannaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nannannaa"

Vieras
Me ollaan menty aina aamupäivällä kauppaan+leikkipuistoon ja keskipäivällä päikkäreille ulos, mutta iltapäivällä/illalla en enää millään jaksaisi tätä pukemista - aaaargh! Periaatteena on ollut, että säällä kuin säällä mennään ulkoilemaan ap ja ip, jos ei muuta ohjelmaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan. Lapsi 1,5 vuotta eikä edes hirveästi vastustele pukemista, mutta kumminkin.

Kuinka monta kertaa päivässä te muut jaksatte tätä pukemisrumbaa? Onko ketään, joka jää vaan kotiin kun ei jaksa pukea?

En kertaakaan. Mun lapsukainen on tosin vasta 6kk vauva. Mutta meillä ei oo mitään pakottavaa tarvetta ulos, joten nautitaan nyt ihan vaan rennosti kotona olosta. Sitten kun lapsi on isompi, niin sitten toi ulkoilu on mun mielestä tärkeämpää.

No vauvan kanssa en viitsi ulos mennä. Pelkään, että jäätyy eikä edes suositella noin pienen kanssa mentävän, jollei ole pakko. Esikoinen on hoidossa muutaman kerran viikossa ja ulkoilee (jos edes ulkoilevat näin kylmällä) siellä sitten. Viikonloppuna kun isä on kotona menevät kerran päivässä ulos. Joko minä tai mies yksin ja toinen jää vauvan kanssa sisälle. Alkaa kyllä tulemaan vähän mökkihöperöksi. Meillä on lähemmäs -20 astetta ollut. Odottelin pakkasia sateen tilalle, mutta ei tämäkään nyt niin kovin mukavaa ole. Kuulemma on lämpenemässä. Mutta ihan perheen halujen mukaan. Kerran päivässä kuitenkin hyvä ulkoilla, että pääsee vähän tuulettumaan eikä lapset riehu. Mutta joissain maissa ei taas edes suositella ulkoilua ja päikyssäkin ollaan vaan sisällä, mikä kuulostaa vähän hullulta suomalaisen korvaan. Esimerkiksi olisiko kiinassa ulkoilma ollut niin huonoa ja olen saanut käsityksen, että suurkaupungeissa ulkoilu päiväkodissa ei ole edes mahdollista. Siellä sisällä kökkivät isossa pilvenpiirtäjässä.

Aamulla puen ja vien päiväkotiin, iltapäivällä haen siltä (puen yleenäs sielläkin itse). Ilta ollaan kotona. Vkl kerran tai kaksi ulos, yleensä vain kerran.. Ei meillä mitään pakkoa ole mennä monta kertaa päivässä, niin ei sitten mennä.

Mulla on myös 1,5-vuotias ja "ulkoillaan" aamuisin. Ulkona tosin vain leikitään hetki ja sitten jatketaan leikkipuiston sisätiloissa. Viikonloppuisin käydään kylässä jossain kun puisto on kiinni. Iltapäivisin käydään kaupassa vähintään joka toinen päivä, mutta toista kertaa ei olla ulkoiltu näillä keleillä. Mun muksu ei viihdy kauaa pihalla, koska ei osaa vielä kävellä, maassa konttaaminen ja keinuminen ei tunnu kauheasti kiinnostavan näin kylmällä :) Pulkkamäessä viihtyy sentään, eli jotain tekemistä on onneksi pihalla.

vaunuillaan kyllä lähes joka päivä kerran mutta muuten en kyllä useesti tuon kanssamene kunei viellä kävele ja konttaaminenkin tuossakerrastossaon hankalaaeli lähinnä jää makaman maahan

Silloin kun lapset olivat pieniä, joka aamu ja ilta oltiin pihalla. Siis kun eivät itse pukeneet. Toki asuttiin maalla joten helppoa.

Nyt pukevat itse ja ovat ulkona kuinka haluavat, toki sen verran pieniä ettei yksin voi päästää enää kun rivarissa asutaan. isänsä luona ulkoilevat vapaasti kotipihassa. Lapset nyt 2 x 5,5v ja 1 x 4vee. Rasittavaa täällä rivarissa kun en uskalla yksin päästää ja pitää itsekin pihalle. No tekee hyvää. Kurakeleillä oltiin enemmän sisällä. Nyt vain nautin näistä pakkasista kun päästään vaikka pulkkamäkeen.

Hyh kerran päivässä on pakko vähintään kun on kerhoa ja minun koulua. Välttelen kyllä viimeseen asti ettei tarvi ulos mennä kun on kunnolla pakkasta tai esim sataa. Ei kiinnosta värjötteleminen.

Tosi kylmillä talvikeleillä ulkoilemme yleensä vain kerran päivässä. Se on tavallaan "pakkoulkoilua", koska esikoinen pitää kuitenkin hakea eskarista, niin se ulkoilukin hoituu siinä samalla. Viikonloppuisin saatamme ulkoilla 2 krt. Lämpimillä säillä ja kesäaikaan saatetaan olla suurin osa päivästä ulkona. Lapset tykkää pakkasellakinn olla pihalla ja touhua riittää, mutta itse en tarkene olla ja se on vähän kärsimystä. Olen tosi herkkä palelemaan ja vaikka kuinka paljon olisi vaatetta päällä, aina paleltaa.

Lasten pukemista en koe mitenkään raskaana, eli se ei ole meillä syy jättää ulkoilua väliin. Ennemmin se on tuo minun palelemiseni se syy.

Ei me olla pitkään aikaan käyty erikseen ulkona leikkimässä, kun ensin oli niin huonot kelit ja nyt nää helvetilliset pakkaset.
Päivittäin on pakko ulkona käydä, kun menee jonnekin, mutta ei me kyllä hetkeäkään tuolla huvikseen hytistä.

Meillä on ollut pari päivää -22 c joten ulkoilut rajoittuu kauppareissuun autolla/linnunruokintapöntön täyttämiseen. 1-2 kertaa päivässä tulee puettua. Ennen vihasin pukemista, mutta ei voi mitään. Nyt se menee jo rutiinilla.

[QUOTE="Nannannaa";29455817]Me ollaan menty aina aamupäivällä kauppaan+leikkipuistoon ja keskipäivällä päikkäreille ulos, mutta iltapäivällä/illalla en enää millään jaksaisi tätä pukemista - aaaargh! Periaatteena on ollut, että säällä kuin säällä mennään ulkoilemaan ap ja ip, jos ei muuta ohjelmaa, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan. Lapsi 1,5 vuotta eikä edes hirveästi vastustele pukemista, mutta kumminkin.

Kuinka monta kertaa päivässä te muut jaksatte tätä pukemisrumbaa? Onko ketään, joka jää vaan kotiin kun ei jaksa pukea?[/QUOTE]

mutta kun ei asennoidu niin vaan että puetaan ja lähdetään ulos. Ja ihan hyvä että ei vastustele.

Kerran päivässä ulkoillaan jos keli ei oo optimi, eli kurasäillä tai hirmupakkasilla. Nykyään lapset ei onneks enää kiipeile seinille jos ollaan enemmän sisällä, kun olivat pienempiä niin oli oikeastaan pakko ulkoilla kahdesti päivässä.

1,5 vuotiaan kanssa 0 krt. Nyt on ollut -10 - -15 asteen pakkasia, en todellakaan vie lasta ulos silloin.

Jos on alle -5 astetta pakkasta tai plussan puolella, niin ehkä kerran päivässä. Mieluummin kyllä mennään vaikka kaupoille tai kylään. Tai koiran kanssa kävelylenkille. Ei ole mun juttu toi pihalla värjöttely.

Mut ei huolta, aion siirtää säännöllisen ulkoiluriesan puiston niskaan, kun kevät koittaa niin muksu saa alkaa käymään läheisessä puistotoiminnassa aamupäivisin. Sit mun tarvii vain pukea se ja kuskata se sinne ja takaisin :D Kesällä ja helteillä sit toki viihdytään ulkona taas paremmin.

Miten te joilla on koiria voitte käydä vain 0-2 kertaa päivässä ulkona? Onko teillä mies koko ajan kotona?

Me ulkoillaan koiran kanssa 4 kertaa päivässä, ja jos mies on reissussa niin lapsen 1 v kanssa tehdään ne kaikki lenkit.

Miksi ei puolitoistavuotias voisi olla ulkona kymmenen asteen pakkasessa!

Yhteistyössä