Mitä ihmettä puette näillä keleillä itsellenne ulos?

• Viestiketjun aloittaja "Mitä ihmettä"
  • Ensimmäinen viesti
"Mitä ihmettä"
Siis kun ulkoilette lasten kanssa. Täällä tänään -13 astetta ja minulla oli päällä normaalien sisävaatteiden lisäksi villahousut ja -sukat, paksut toppahousut ja untuvatakki, kaulaliina, pipo,hanskat, pitkävartiset huopikkaat ja silti olin aivan jäässä! Ja koko ajan olin liikkeessä enkä seisoskellut vain..

mä läkähtysin noissa
[QUOTE="Mitä ihmettä";29455321]Siis kun ulkoilette lasten kanssa. Täällä tänään -13 astetta ja minulla oli päällä normaalien sisävaatteiden lisäksi villahousut ja -sukat, paksut toppahousut ja untuvatakki, kaulaliina, pipo,hanskat, pitkävartiset huopikkaat ja silti olin aivan jäässä! Ja koko ajan olin liikkeessä enkä seisoskellut vain..[/QUOTE]

vaatteissa -13, ehkäpä -20 pukisin noin?

No. Meillä oli pakkasta semmoset 16 astetta ja menin pitkähihaisessa trikoopaidassa, ohkasissa sisäpöksyissä, villasukissa - näitten päälle humpsautin toppapukuni, villamyssyn ja lapaset ja talvikengät (mitkä vois olla kyllä paremmat, niitä tässä odotellessa). Ja hyvin tarkenin, hiki tuli.

äitee myös
Aamulla oli 18 astetta pakkasta ja vaatteina oli pitkät kalsarit, ohut pitkähihainen, villapaita, villasukat, toppahousut ja -takki, pipo, sormikkaat ja lapaset päällekkäin. Lämmin tuli kun kävin potkuttelemassa eskarin bussille.

Mulla yleinen ongelma pakkasessa ulkoillessa on, että tulee kauhea hiki, mutta NAAMA ON AIVAN JÄÄSSÄ. Hyrr... siis jos tuulee juuri kasvoille ;/

Miulle ei tule kylmä -13 asteessa ulkoillessa, jos päällä on: pitkät kalsarit+kollarit+toppahousut sekä kaksi pitkähihaista paitaa päällekkäin + laadukas laskettelutakki. Tietenkin kaulaliina , pipo, PAKSUT hanskat, tai 2 ohuet rukkaset , talvikengät mahdollisesti paksumpien sukkien kera ;)

Wieruus
Aamulla laitoin ihan toppahaalarin ja kuomat villasukilla. Päässä oli karvalakki ja nahkahanskat kädessä. -19 oli mittarissa kun oltiin eskarissa ja päiväkodissa.

-15

Ensin aluskerrasto sitten villaa tai fleeceä ja päällimmäiseks topat. Hyvin pärjää! Vähemmälläkin pärjäis.

Tekniset vaatteet on tosi hyviä! Suosittelen.
Ihan aluskerrastosta lähtien.
Ne siirtävät kosteutta iholta, hengittävät, mutta eivät päästä tuulta läpi.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
juuuhhh
[QUOTE="Mitä ihmettä";29455321]Siis kun ulkoilette lasten kanssa. Täällä tänään -13 astetta ja minulla oli päällä normaalien sisävaatteiden lisäksi villahousut ja -sukat, paksut toppahousut ja untuvatakki, kaulaliina, pipo,hanskat, pitkävartiset huopikkaat ja silti olin aivan jäässä! Ja koko ajan olin liikkeessä enkä seisoskellut vain..[/QUOTE]

Ainakin oli kunnolla vaatetta, että en tiedä miksi jäätyä meinasit. Aika vähän tulee ulkoiltua näillä keleillä, onneksi ei ole pakko.

Mulla on kahdet legginsit päällekkäin, paksut sukat, kuomat, toppi, puuvillainen 3/4 hihainen paita, villatakki, talvitakki, kaulahuivi, villapipo ja vuorelliset villahanskat. En ollut pitkään ulkona, vein esikoisen kerhoon. Kunnolla ulkoillessa lisäisin tuohon vielä toppahousut ja villasukat.

lämmin tuli
Vein lapsen hoitoon aamulla klo 9. Pakkasta oli -20. Lapsi puetaan aina hyvin, tänäänkin näkyi vain silmät, kun oli niin topattu ja lämpimissä. Ulkoilemme aina alle -25 asteessa, satoi tai paistoi.

Tänä aamuna minulla oli ylläni alusvaatteet, mustat joustavat housut, sukat, t-paita, talvitakki (ei kovin paksu), lapaset, pipo ja kaulaliina. Eli kotiasun päälle vain ulkokamppeet. En juuri koskaan käytä useita housuja päällekkäin; vain tosi kovilla pakkasilla. Kädet ja pään suojaan aina hyvin. En palele. Pystyn hyvin kulkemaan ulkona t-paidassa, vaikkapa puita hakemassa tms. Liikkuessa lämpiän niin, että tulee aina hiki.

lämmin tuli
Lisään vielä, että en koskaan talvella käytä pitkähihaisia paitoja esim. jos ollaan menossa autolla jonnekin, eli toppatakin alla. Tulee niin kuuma, että! Mutta mikäli arvelen, että joudun silmätikuksi jossain kevyen vaatetukseni vuoksi, niin yleisen rauhan takia puen reilummin, tosin oloni on tukala.

hikinen
Yleensä pakkasillakin riittää, että on trikoo pitkähihainen ja kalsarit ja niiden päällä toppavaatteet. Jalassa villapohjasukat ja nahkanilkkurit. Kaulassa kunnon kaulahuivi ja pipo päässä. Rukkaset kädessä, mutta yleensä vähemmässä kuin 20 asteessa huomaan usein, että ainakin toinen rukkanen on tullut riusuttua hetkittäin, kun sormet hikoaa. Kun pakkanen menee yli 25 asteen niin sitten väliin jo jotain lisää. Mutta lapsuuden kotini oli jokivarressa paikalla, jossa yleensä pakkanen tarkoitti asteita -30-40, niin lienen karaistunut.

"jaa-a"

Tuollainen vaatemäärä laitetaan sitten kun alkaa olla -30, jos on -13 niin riittää ihan pitkät kalsarit ja trikoopusero toppavaatteiden alle, varsinkin jos liikkuu.

Me käytiin aamusta ulkona, pakkasta oli -19 ja risat. Mulla oli päällä ohuet collegehousut, toppahousut, sukat, lyhythihainen paita, fleecepaita ja takki, talvikengät, kaulahuivi, pipo ja lapaset. Hyvin tarkeni, loppuajasta alko vaan poskia nipistellä.

Pilkkihaalari voisi olla aloittajalle hyvä?

Minulla oli alusvaatteet, toppatakki, ohut villapaita, farkut, välihousut, talvikengät, kaulaliina, pipo ja talvikäsineet. -13 astetta oli täällä aamulla.

ok
Housut ja toppatakki, alla legginssit, t-paita ja ohut fleecepaita. Lämpimät kengät ja villasukat, sekä tietysti nahkarukkaset, pipo ja kaulaliina.

Ei kyllä tarkene paikallaan seistä, pitää kävellä ja välillä kaapata lapsi ilmaan. Eikä sittenkään kestä edes tuntia.
Tietysti voisi lisätä villaa alle, mutta sitten tulee jo kauhea hiki kävellessä, ja seistessä kylmä hien takia.

ok
Housut ja toppatakki, alla legginssit, t-paita ja ohut fleecepaita. Lämpimät kengät ja villasukat, sekä tietysti nahkarukkaset, pipo ja kaulaliina.

Ei kyllä tarkene paikallaan seistä, pitää kävellä ja välillä kaapata lapsi ilmaan. Eikä sittenkään kestä edes tuntia.
Tietysti voisi lisätä villaa alle, mutta sitten tulee jo kauhea hiki kävellessä, ja seistessä kylmä hien takia.
..housut siis tietysti kunnon toppahousut.

Yhteistyössä