Luuleetko joku ihan oikeasti "sijoittavansa", kun ostaa uusia Muumi-mukeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä

Vieras
Jos uusia mukeja tuotetaan kiihtyvällä tahdilla loppuvuosi, niin niiden arvo putoaa.
Eikö ihmisillä ole oikeasti tehtävän vaikka tuottavaa työtä, kun jonotella jotain kälysiä mukeja?

Jos haluatte tienata, niin ostakaa vaikka osakkeita tai asuntoja yms tai tehkää työtä.

Ja tämä ei koske niitä, jotka ostavat mukin ihan omaan käytöön, koska tykkäävät siitä. Silloinhan ei pitäisi olla mitään väliä, onko siinä rillejä vai ei.

Muumi-kokoelman arvoa ei oikein voi määrittää, koska et tiedä oikeasti mukien myyntiarvoa, koska ne vaihtelee vuosien ja kysynnän mukaan. Mä yleensä tavoittelen sijoituksissa paljon isompia rahoja kuin 10 000e, mutta ei toki 10 000e ole mullekaan pikkuraha. Yleensä vaadin OPOlle yli 9% tuottoa.

Paljonko sun muumi-kokoelman tuottaa vuosittain vai minkä ihmeen takia sä sitä keräät?

Rillimuki yksi on myyty hintaan 71e huuto-netissä. Yksi siis. Katsos ihmiset voi itse sen ostaa kaupasta, kun tulee lisää eriä koko ajan.

Katso huvikseen huutiksesta mitä ne maksaa. Mun kokoelma on jo yli kymppitonnin hintainen. Tietty pikkuraha sulle.

:laugh:

Oletko päätellyt tuon kymppitonnin tsekkaamalla jonkun yksittäisen mukin hinna ja kertomalla sen sitten omien mukiesi määrällä? :D Sinulla ei taida oikein käsitystä siitä, miten jkn tuotteen hinta markkinoilla määräytyy? Kyse on kysynnän ja tarjonnan suhteesta. Kokeilepas huviksesi laittaa tuollainen isompi satsi myyntiin ja katso, mitä tulee yksittäisen mukin hinnaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;29437887:
Ja tämä ei koske niitä, jotka ostavat mukin ihan omaan käytöön, koska tykkäävät siitä. Silloinhan ei pitäisi olla mitään väliä, onko siinä rillejä vai ei.

Miksei muka olisi? Sama kuin väittäisi että kelpaisi mikä muki tahansa. Eikö noilla rilleillä ollut joku tarina?

Monessa asiassa yksityiskohdat merkkaavat, oli se sitten rillit taikka tietty teksti.

No jotkut luulee. Esimerkiksi nyt ne, jotka ostaa niitä mukeja parikymmentä ja myy sitten ne ylimääräset huutiksessa hintaan 85-100€/kpl, jokainen voi katsoa itse kuka siellä niitä oikein myy... Että se siitä omaan tarkoitukseen hankkimisesta.

[QUOTE="bsb";29437962]:laugh:

Oletko päätellyt tuon kymppitonnin tsekkaamalla jonkun yksittäisen mukin hinna ja kertomalla sen sitten omien mukiesi määrällä? :D Sinulla ei taida oikein käsitystä siitä, miten jkn tuotteen hinta markkinoilla määräytyy? Kyse on kysynnän ja tarjonnan suhteesta. Kokeilepas huviksesi laittaa tuollainen isompi satsi myyntiin ja katso, mitä tulee yksittäisen mukin hinnaksi...[/QUOTE]

Sinulla ei taida olla ihan käsitystä esim. Fazer mukin hinnasta markkinoilla taikka Muumipeikko unelmoi mukin hinnasta.

Muumi-kokoelman arvoa ei oikein voi määrittää, koska et tiedä oikeasti mukien myyntiarvoa, koska ne vaihtelee vuosien ja kysynnän mukaan. Mä yleensä tavoittelen sijoituksissa paljon isompia rahoja kuin 10 000e, mutta ei toki 10 000e ole mullekaan pikkuraha. Yleensä vaadin OPOlle yli 9% tuottoa.

Paljonko sun muumi-kokoelman tuottaa vuosittain vai minkä ihmeen takia sä sitä keräät?

Rillimuki yksi on myyty hintaan 71e huuto-netissä. Yksi siis. Katsos ihmiset voi itse sen ostaa kaupasta, kun tulee lisää eriä koko ajan.

Keräilen ihan keräilemisen ilosta ja kutakin mukia on mun kokoelmassa vain yksi. Yhteensä niitä on kuutisenkymmentä erilaista. Rillimukia on yksi kappale.

Mahtaako porukka ymmärtää tuollaisten mukien valmistamisen maksavan muutaman sentin kappaleelta? Lisäksi uusia eriä on mahdollista tehdä rajattomasti, eikä niitä erota alkuperäisistä.

Enpä juurikaan usko noiden uusien mukien hinnan hirveäksi nousevan, mutta tulee noita hankittua niiden vanhojen mukien jatkoksi, joita osteltiin esikoisen ollessa pieni. Mutta eiköhän noista suurin osa arvonsa pidä.

Katso huvikseen huutiksesta mitä ne maksaa. Mun kokoelma on jo yli kymppitonnin hintainen. Tietty pikkuraha sulle.

Ja tietysti kuvittelette, että arvo pysyy tai jopa nousee vuosien saatossa automaattisesti. Kuule, nämä villitykset tulevat ja menevät muutaman vuoden sykleissä. Varsinkin, jos mukana on palstamammoja, jotka hullaantuvat kaikesta, joka on nyt "muotia".

Muutama vuosi sitten Me&I vaatteet olivat järkyttävässä huudossa. Mammat tuuppivat toisiaan, ryntäsivät kilvan meren taakse ruotsinsiskojenkin apajille, koska sieltä sai aluksi käytettynä halvemmalla, nostivat hinnat pilviin ruotsin puolellakin, kunnes kaikki levisi käsiin pikkuhiljaa.
Noita vaatteita tehdään kaksi mallistoa vuodessa ja sen jälkeen, kun kausi loppuu ja viimeisetkin on myyty alessa, niitä ei saa kuin käytettynä. Pari vuotta sitten tietynlaisista haalarihousuista maksettiin yli 100€, kun ne olivat maksaneet uutena jotain 26€. Jonkun tietyn kuvioinnin omaava pieni vauvan torkkupeitto oli 100-200€ jne. Ostajia riitti aina, oli hinta miten hullu tahansa. Ja sitten se tuli, kyllästyminen, hinnat alkoivat tippua ja tippua ja kiinnostus laantua, kun tuli uusia mielenkiinnon kohteita, lisää valikoimaa, erilaisia vaatemerkkejä, muoti muuttuu jne. Nykyään ne, jotka satsasivat yli 100€ käytettyyn lastenvaatteeseen, koittavat itku silmässä myydä niitä edes kolmellakympillä, eikä mene kaupaksi.

Näin tulee käymään myös Muumimukeille, joten suosittelen takomaan, kun rauta on kuumaa. Myykää pian, jos meinaatte saada niistä enemmän kuin olette satsanneet. Kohta on myöhäistä itkeä.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Itse löysin kauppareissulla 9 rillimukia.
Tietenkin ostin ne pois ja möin heti huutonetissä.
Maksoin niistä ite 260 ja sain 800 e
Kaikki on siis jo myyty.
Minusta tuossa oli ihan hyvin voittoa näin opiskelijalle...

Tove kääntyisi haudassaan, jos tietäisi, miten hänen Muumipeikolla rahastetaan.
Satuin näkemään uutisista lyhyen pätkän vanhasta haastattelusta ja tuli ihan paha mieli.
Ja muuten itselläni on joululahjaksi saatu juhlamuki ilman rillejä.

Tove Jansson ja Kaj Franck olivat molemmat suuria ja sympaattisia taiteilijoita, Tovelle muumit olivat sydämen asia, Franck puolestaan piti kilta-sarjaa kuin lapsenaan.

On surullista että näiden kahden taiteilijan luomistyöllä rahastetaan tällä tavoin.

Yhteistyössä