Saapumisilmoitus tekstiviestinä - paketin hakeminen postista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niikku

Vieras
Ensiksi kiroan, kun saapumisilmoitus ei tullutkaan paperisena versiona, vaan tekstiviestinä. Ojennanko mä postissa kännykän tiskin yli ja sanon et olis paketti? Vai onko ystävällisempää kirjoittaa tuo koodi paperille? Kun ei noista aina tiedä osaako ne sitä siitä kännykästä lukea.

Paperiversion oli helppo vaan ojentaa, eikä tarvinnut edes sanoa mitään.

Ei ne halua nähdä viestiä.. anna henkkarit. Mut josku toimitaan toisin :)

Miten henkkarit? Eihän niillä paketit löydy.
Niin, minä kirjoitan sen koodin paperille, en anna kenenkään koskea puhelimeeni.
Epäilen ettei se ole kovin helppoa virkailijallekaan katsoa sitä koodia sieltä kännykästä, kun itselläkin menee hermot sitä kirjoittaessa näytön sammuessa joka välissä.

Kirjoita vaan paperille, henkkarit kysytään nykyään aina pakettia hakiessa, oli se sitten papereilla tai koodilla noudettava. Näytät sitten kännykästä viestin, jos ei pelkkä koodi riitä.

Minua on ainakin pyydetty itse lukemaan koodi kännykästä, naputtelevat sen koneelle samalla.

Lyö se koodi tai lähetystunnus tonne Itellan sivuille siellä se lähetyksen seuranta ja tulosta sieltä apperilappu jossa viivakoodi ja anna se sinne postintätille ja henkkarit mukaan..Noin se käy..

[QUOTE="Mona";29432587]Täh? Tekstiviestillähän noi ilmoitukset on tullu jo vuosia. Mä annan kännykän virkailijalle ja painan siihen valon just ennen kuin anan.[/QUOTE]

Niin ja mä sanon samalla että tällänen paketti.

• Tykkää
Reactions: lettunen
riippuu muuten mitä olet saanut...meille tulee usein päivää myöhemmin myös se paperilappu, vaikka pakketti olisi haettukkin jo edellisenä päivänä kun tekstari tuli..

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29432492:
Miten henkkarit? Eihän niillä paketit löydy.
.

No jossain pienemmissä paikoissa (r-kioski, siwa) ei välttämättä tarvitse näyttää koodia vaan sanoa paikka mistä tilasi ja näyttää henkkarit.

Mä kirjoitan koodin paperille tai näytän kännykän.

No jossain pienemmissä paikoissa (r-kioski, siwa) ei välttämättä tarvitse näyttää koodia vaan sanoa paikka mistä tilasi ja näyttää henkkarit.

Mä kirjoitan koodin paperille tai näytän kännykän.

Itse yritin pienen paikkakunnan siwassa saada katsomaan nimellä kun ei koodilla löytynyt. Olin nimittäin saanut firman nettisivuilta väärän koodin lähetyksen yhteydessä enkä sitä puhelimeen tullutta koodia älynnyt tarkistaa että olikin sitten eri. Tuota puhelinta en pidä koskaan matkassakaan.
Ajattelin ettei niin mahdoton tehtävä ole, kun muutama hyllymetri on paketteja ja kyseisen firman paketeissa on logo, itsekin näin vain pari sellaista pakettia siinä hyllyssä.
Mutta eipä ruvennut tyttö katsomaan.
Vasta kun olin lähettäjältäkin ehtinyt jo kysellä, ettei pakettia löydy, ja sain vastauksen että kyllä se on saapunut, niin tajusin verrata noita koodeja ja tajusin että mulla on 2 erilaista. Että kyllä se on periaate ettei nimellä löydy.

[QUOTE="vierailija";29432524]Tosin kännykän asetuksista saa laitettua ettei näyttö sammu[/QUOTE]

Ei muuten kaikissa, ei minulla ole mitään säätöjä.
No, en muutenkaan anna kenenkään koskea puhelimeeni, hyi ties missä ne sormet on olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29433045:
Itse yritin pienen paikkakunnan siwassa saada katsomaan nimellä kun ei koodilla löytynyt. Olin nimittäin saanut firman nettisivuilta väärän koodin lähetyksen yhteydessä enkä sitä puhelimeen tullutta koodia älynnyt tarkistaa että olikin sitten eri. Tuota puhelinta en pidä koskaan matkassakaan.
Ajattelin ettei niin mahdoton tehtävä ole, kun muutama hyllymetri on paketteja ja kyseisen firman paketeissa on logo, itsekin näin vain pari sellaista pakettia siinä hyllyssä.
Mutta eipä ruvennut tyttö katsomaan.
Vasta kun olin lähettäjältäkin ehtinyt jo kysellä, ettei pakettia löydy, ja sain vastauksen että kyllä se on saapunut, niin tajusin verrata noita koodeja ja tajusin että mulla on 2 erilaista. Että kyllä se on periaate ettei nimellä löydy.

Meillä lähisiwassa kysyy vaan nimen ja mistä on paketin saanut. Ei koskaan oo halunnut kukaan kattoa viestikoodia.

[QUOTE="Mona";29433101]Meillä lähisiwassa kysyy vaan nimen ja mistä on paketin saanut. Ei koskaan oo halunnut kukaan kattoa viestikoodia.[/QUOTE]

No hassua tuokin, "ööö... kaalimato.comista..."

Yhteistyössä