Kenet palstalaisista ottaisit jos saisit?

• Viestiketjun aloittaja "Jarski"
  • Ensimmäinen viesti
sivusta
No tuota, yleensä niskan päällä oleva henkilö ei koe tarpeelliseksi alkaa nimittelemään toista. ;) Äläkä sä päättele siellä, se ei sovi sulle.

Hahahahahahaaahahaa. Meneekö arvon pikkurouvalla nyt taas vähän överiksi nämä jutut? Se että mä säälin sun miestä kun on tommoisen pirttihirmun itselleen ottanut, ei nyt ihan konkreettisesti ehkä tarkoittanut sitä että sun mies olis sua jo mun kanssa pettänyt. Kannattaisko vähän nyt rauhottua? Kaikki sun miestäs hottiksena pitävät ei varmaan ois silti valmiita hyppäämään sänkyyn sen kanssa, älä siis huoli. Se taas että mä heitän et voisin panna sun miestäs siks että jeesaisin sen siististi eroon moisesta kahelista, ei liity mitenkään sun miehes ulkonäköön, vaan sun vammaiseen käytöksees. Johan mä sanoin että pidän cheekin näköisiä miehiä kuvottavina, mutta voisin silti jeesata miestä mäessä. ;)

Hei missä muuten che... eiku Data luuraa? EIks hänen pitäs jo olla täällä sua puolustamassa?
Miten mä luin tästä vieststä aika rankkaa nimittelyä, luulin, että kuvittelit olevasi niskan päällä, mutta luulin väärin, olitkin manipuloinut minut :D

Mitä väliä sillä on kuka saa kenet iskettyä tai kuka uskoo saavansa kenet iskettyä ja miten? Miksi vetää hirveät kilarit jos joku tuolla nyt vakuuttelee itselleen viehätysvoimaansa?
Kukaan ei saa ketä tahansa iskettyä mutta uskon että JOKU ihminen on varmasti jokaiselle olemassa joka halutessaan saa iskettyä/vieteltyä sinut/minut. Vaikka kuinka olisi varattu ja uskollinen jajajajajajaja.
Mutta nämä ovat asioita joilla on turha spekuloida koska itse voi vaikuttaa siihen antaako niin tapahtua, ajaako itsensä sellaiseen tilanteeseen että on vieteltävissä jne. Lisäksi siinä pitää olla ihan perkeleesti hyvää (tai huonoa) tuuria että sattuu kohdalle joku ihminen joka pystyy viettelemään omista uskollisuusarvoista poikkeamaan.

Mutta, nyt haluaisin kyllä kuulla näiltä maailman parhaimmilta vampeilta että tehdäänkö tuota pokaamista sitten ihan selvinpäin esim. työyhteisössä/harrastuksissa vai missä?
Vai onko nämä "isken kenet vaan"-tyypit niitä jotka baarissa ovat ulkonäöltään ja supliikkitaidoiltaan sellaisia että herättävät huomiota ja ovat mielenkiintoisia? Ja sitten humalaiset innostuu ja saattavat poiketa normaalista käytöksestään?
En pidä minään saavutuksena sitä esimerkiksi että sammumispisteessä oleva ihminen hönkii perseessä kiinni ja osoittaa että olet tosi hottis. Kun se voi olla sitten kirkkaassa päivän valossa, kirkkailla aivoilla pikkuisen eri mielihalut/näkemykset.

julmuri
No nyt sitten on aivan eri ääni kellossa ja elämäsi onkin vain arkista piiperrystä ja ihanaa perhe-arkea jee..ketjun alkupäässä olit kyllä täysi vamppi ja rääväsuu esimerkiksi juuri astrolabelle.

Et sinä ole manipuloija, kakssuuntanen sä taidat olla
Joo, varsinkin kun kakssuuntasuuteen just liittyy se että se mieli muuttuu vartin välein... Eiku ei, ei tainnutkaan? :D Ja mikä sekopää sä ite oot hetki sitten peesailit mua innoissas ja nyt ootkin ihan raivona? Hämmentävää tollanen hei.

julmuri
Mutta onko se aina manipulointia, vai ihan sellaista ihmisten välistä sosiaalista kanssakäymistä neuvotella ruuista ja vapaa-ajan vietosta. Jospa se vastapuoli ihan oikeasti on joskus samaa mieltä kuin sinä. Joskus voi olla ihan tiedostettua omaehtoista käyttäytymistä ilman alistumista mukautua toisen tahtoon.
Joo mutta kun mä en varsinaisesti neuvottele. :D

julmuri
emt mutta outoa ja pelottavaa tuollainen joka tapauksessa. Mitä tuohon neuvolakäyntiin tulee; siinä on ehkä hoitajalla puoli tuntia aikaa tavata perhe? Helposti sen manipuloinnin maisteri handlaa ja esittää oikein miellyttävää ja ihastuttavaa äitiä. Saahan hän sentään miehen kun miehen jättämään jopa vaimonsa ja työnsä tämän takia. ;)
Pelottavuus onkin varmaan sulla tässä just se ongelma. Pelkohan on yksi suurimmista ennakkolulojen ja vihantunteiden aiheuttajista, varmaan siksi suhtaudut muhun noin kovin fanaattisesti kun mä pelotan sua? Et oikein tiedä miten muhun pitäs suhtautua, ja tuunko pian vamppaamaan sunkin miehen?

Meillä päin muuten neuvola-ajat on tunnin mittaisia, ja sen sanon vaan että ihminen joka pystyy vielä touhukkaan taaperon tai tomeran nelivuotiaan kaitsemiselta manipuloimaan sivussa neuvolatädinkin, niin on kyllä vielä muakin parempi siinä touhussa. Viis minuuttia nyt vielä meniskin, mutta tunti, siis TUNTI! :D

Olen kyllä antanut ymmärtää etten usko että kaikki ovat manipuloitavissa.

Myyjille lienee ihan yleinen tuo psykan kurssi missä opetetaan mukautumaan asiakkaan ihmistyypin mukaiseksi. Myynti on parhaimmillaan taitavaa manipulointia.
Mestarit myyvät mitä sattuu mihin hintaan hyvänsä, sille oikealle asiakkaalle.

Erinomaisia manipuloijia on, mutta kuten tossa aikaisemmin kirjoittelin; eivät kasva joka oksalla.

Helppoa se on niille jotka sen osaavat, mutta melkoinen itsestäänselvyys ettei se pure kaikkiin.:D
No ei se ihan kaikille tunnu olevan selvää :D Mielummin eletään siinä luulossa että saisi tahtonsa aina läpi kenen kanssa vaan, kuin ajatellaan realistisesti

Pelottavuus onkin varmaan sulla tässä just se ongelma. Pelkohan on yksi suurimmista ennakkolulojen ja vihantunteiden aiheuttajista, varmaan siksi suhtaudut muhun noin kovin fanaattisesti kun mä pelotan sua? Et oikein tiedä miten muhun pitäs suhtautua, ja tuunko pian vamppaamaan sunkin miehen?

Meillä päin muuten neuvola-ajat on tunnin mittaisia, ja sen sanon vaan että ihminen joka pystyy vielä touhukkaan taaperon tai tomeran nelivuotiaan kaitsemiselta manipuloimaan sivussa neuvolatädinkin, niin on kyllä vielä muakin parempi siinä touhussa. Viis minuuttia nyt vielä meniskin, mutta tunti, siis TUNTI! :D
Sä vaikutat vain niin ylimieliseltä ja röyhkeältä kaverilta että aika epäuskoisena sun juttujasi saa lukea. Nyt kun luin noi sun ekojen sivujen kommentit niin ymmärränkin jo mistä kenkä puristaa.
Niin ja elä nyt naurata! Tunti ei ole aika eikä mikään.

Viimeksi muokattu:
Juu, se käy seuraavasti: ottaa lapsille terkan huoneeseen paljon leluja mukaan niin voi rauhassa esittää terkalle mukavaa äitiä. Ja pienet riehumiset neuvolahuoneessa eivät ole merkki ongelmista, aloittelevan ja jo kokeneemman manipulaattorin on hyvä tietää tämä.

Mutta pienet lapset ovat ongelmallisia, koska he ovat aitoja ja voivat möläyttää jotain sopimatonta "kyl äiti huusi itille yks ilta ja oli äkänen". Mutta -huokaus-semmoiseen ei auta kuin olla oikeesti se hyvä äiti, tai ainakin pyrkiä siihen. Silloin ei neuvolakäynnillä tarvitse pelätä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
sivusta
Aloin lukemaan ketjua alusta ja...no en jaksanut kuin reiluun puoleenväliin, mutta sillä perusteella piirtyi aika selkeä profiili julmurista, mikäli ei provoa (ja mikäli provoaa kaiken, niin antaa sekin jotain osviittaa jostain toisenlaisesta psykologisesta profiilista)
Itsetunto-ongelmistahan tuollainen "saisin kenet haluan" pohjimmiltaan kertoo, aika klassinen ja kliseinen esimerkki.
Ja tuo hyökkäys tiettyjä nikkejä kohtaan, se taas puhuu omaa kieltään. Jos on oikeasti tasapainoinen ja hyvässä parisuhteessa, kuten kertoo, niin ei ole niin katkera esim. meidän palstaparin onnesta.
En nyt pidemmästi ala.

Aloin lukemaan ketjua alusta ja...no en jaksanut kuin reiluun puoleenväliin, mutta sillä perusteella piirtyi aika selkeä profiili julmurista, mikäli ei provoa (ja mikäli provoaa kaiken, niin antaa sekin jotain osviittaa jostain toisenlaisesta psykologisesta profiilista)
Itsetunto-ongelmistahan tuollainen "saisin kenet haluan" pohjimmiltaan kertoo, aika klassinen ja kliseinen esimerkki.
Ja tuo hyökkäys tiettyjä nikkejä kohtaan, se taas puhuu omaa kieltään. Jos on oikeasti tasapainoinen ja hyvässä parisuhteessa, kuten kertoo, niin ei ole niin katkera esim. meidän palstaparin onnesta.
En nyt pidemmästi ala.
Toi oli mun mielestä tosi ala-arvoista.
Mutta ihan yhtä ala-arvoista kommenttia tuntui saavan takaisin.

palstatsykologi

Mitä itse pelkäät, etkö tunne olevasi mitään ilman vallantunnetta, tarvitsetko jatkuvasti ulkopuolista hyväksyntää ja haet sitä testaamalla vetovoimaasi?

"sivustaseuraaja"
[QUOTE="mies";29429653]Musta kyse on enemmän kielteisestä ennakkoasenteesta tytsiä ja kaltaisiaan kohtaan palstalla - kun taas meille miehille tytsin ja happygirlin tyyliset ajatukset naisessa ovat monesti tosi tavoiteltavia.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kukaan ei ole virheetön äitinä tai ihmisenä. Mutta en oikein näe, miten tästä voit päätyä paheksumaan hampaita kiristellen myönteistä ja optimistista asennoitumista elämään tai esimerkiksi vanhemmuuden esimerkkeihin, joita Happygirl pitää tärkeänä. Tällainen Happygirlin asenne lienee paljon yleisempi kuin pessimismi länsimaissa ja muuallakin.

Eikö sama ihminen voi hyväksyä maailman epätäydellisyyden ja silti uskoa hyviin ja "kauniisiin" asioihin? Ei tän mitään nollasummapeliä tarvi olla että joko sua vituttaa tai sitten elät satumaailmaa. Hienovaraisuutta ajatteluun, kiitos :) Etenkin naiselle se olisi hyvin suotavaa.[/QUOTE]

Sehän tässä olikin kun happygirl ei ollut ollenkaan myönteinen esimerkiksi "julmurin" äitiydestä ja itse en näe hänen vamppauksellaan mitään asia yhteyttä äitiyteen ja yritän ajatella positiivisesti että no, kait hän on sentään hyvä äiti. Sen sijaan happygirl on tuominnut hänen mielenterveytensä (, ulkonäkönsä) sekä äitiytensä.

Minulla on erittäis optimistinen asenne itsellänikin kiitos vaan :) Sen takia minua alunperin alkoikin suututtamaan tällainen mollaaminen ettei ko. ihmisestä mitään hyvää löytyisi, etteikö hän osaisi mitään tai osaisi olla äiti ja ajatella lastensa parasta. Avaa sinäkin "mies" hyvä jo silmäsi ja mieti kuka tässä yritti olla hienovarainen. Happygirl ei ainakaan, kun hyökkäsi julmurin kimppuun kuin joku näätä, suhtautui lähes henkilökohtasella raivolla tähän asiaan ja haukkui hänet joka asiassa.

Joten se tästä Jeesus Kristus Neitsyt Mariasta tälläkertaa.

Samoiten voit miettiä sitä miksi tytsi saa niin naisten kuin miestenkin vihat yleensä jankuttamisella päälleen täällä, ei voi olla niin että kaikki muut ovat niin synkkiä ja katkeria ihmisiä ja vain maailmankolasta palstalta löytyy sattumalta kaksi neiti aurinkoista ja täydellisyyttä, sattumoisin heillä kummallakaan ei ole lapsia ja on ollut kärkkäitä mielipiteitä äitiydestä.. :) Positiivista ajattelua kehiin ja tukekaamme kanssasisariamme elämässä ja äitiydessä eikä arvostella tai haukuta toisia tai yritetä nousta toisten yläpuolelle, kukaan ei ole toista sen parempi. Kunhan HG ja tytsikin muistaa nuo asiat.

Yhteistyössä