Kenet palstalaisista ottaisit jos saisit?

• Viestiketjun aloittaja "Jarski"
  • Ensimmäinen viesti
En kirjoittanutkaan että pelkästään jutustella niitä näitä. Kukahan sen määrittelee, kuka on psyykkisesti sairas-no psykiatri/lääkäri "jutustelemalla", usein yhdeltä istumalta ei se diagnoosi selviä, joten jutustellaan useampaan kertaan, saatetaampa ihan terapoidakin.
Psykiatri osaa yleensä kertoa asiakkaalle, mistä ongelmissa on kyse, mikä kiikastaa ja miten psyykkiset mekanismit ihmisillä toimivat, terapiaa se on sekin.
Toisaalta ei se psykologien terapiakaan ole "niitä näitä liibalaaba" jutustelua, vaikka saattaa asiakkaasta siltä joskus tuntuakin:)
Niin, lääkäri ohjaa potilaan psykiatrisen sairaanhoitajan tai psykologin juttusille terapiaan. Ei tietysti :) Tärkeää työtä kaikki tuo ja tosi hienoa, että on eri ammattilaisia. Tiedän vain, ettei lääkäreillä ole aikaa terapioida kun omassa perheessäni lääkäri sattuu olemaan.

"mies"
[QUOTE="sivustaseuraaja";29429575]No aika moni äiti on, vaikka sinun täydellinen mammasi ja korvapuustin hajuinen vaimosi ei olisikaan :) Tiesitkö, että se on täysin normaalia aikuisen ihmisen mennä baariin vaikka hänellä olisikin lapsia? No, nyt tiedät!si[/QUOTE]

Yritin sanoa, että ei HG-91n "maailma tule romahtamaan" kuin niiden näkökulmasta, joista todellisuus on juonittelua, selkäänpuukottelua ja manipulointia täynnä. Katkeroituneet ovat oma lajinsa ja suomalaisessa netissä aika äänekäs joukko.

Oikea maailma ei edusta mitään ääripäätä, ei paratiisia eikä helvettiä. Negatiivinen mieli "myrkyttää" ympäristöä, sama juttu on positiivisella mielellä, se piristää muitakin. On syytä vähän karttaa ihmisiä, jotka ovat todella synkeitä ja katkeria sillä vitutus tarttuu helposti.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vamppi
En mä oikein tiedä, mulla tuntuu olevan hieman samaa ongelmaa miehen kanssa. Ei se aina tajua et mä johdattelen sitä, mut sit taas mulle saattaa tulla huono omatunto ja tunnustan tekoseni tahtoni läpi saatuani. :D Onneksi tuo on kuitenkin myös vaan niin kiltti että tuo mulle suklaata kaupasta pyytämättäkin. :)

Tää kuulostaa nyt taas tosi pahalta, mutta tarkoitan nyt siis sellaisia pieniä viattomia juttuja, kuten mitä ruokaa syötäis tai minne mentäs lasten kanssa ulkoilemaan.
No nyt sitten on aivan eri ääni kellossa ja elämäsi onkin vain arkista piiperrystä ja ihanaa perhe-arkea jee..ketjun alkupäässä olit kyllä täysi vamppi ja rääväsuu esimerkiksi juuri astrolabelle.

Et sinä ole manipuloija, kakssuuntanen sä taidat olla

sivustalla
En mä oikein tiedä, mulla tuntuu olevan hieman samaa ongelmaa miehen kanssa. Ei se aina tajua et mä johdattelen sitä, mut sit taas mulle saattaa tulla huono omatunto ja tunnustan tekoseni tahtoni läpi saatuani. :D Onneksi tuo on kuitenkin myös vaan niin kiltti että tuo mulle suklaata kaupasta pyytämättäkin. :)

Tää kuulostaa nyt taas tosi pahalta, mutta tarkoitan nyt siis sellaisia pieniä viattomia juttuja, kuten mitä ruokaa syötäis tai minne mentäs lasten kanssa ulkoilemaan.
Mutta onko se aina manipulointia, vai ihan sellaista ihmisten välistä sosiaalista kanssakäymistä neuvotella ruuista ja vapaa-ajan vietosta. Jospa se vastapuoli ihan oikeasti on joskus samaa mieltä kuin sinä. Joskus voi olla ihan tiedostettua omaehtoista käyttäytymistä ilman alistumista mukautua toisen tahtoon.

kfkfkf
Kai sitä nyt jokaisella on ollut jotain ideoita ja ajatuksia äitiydestä ja lasten kasvatuksesta JO ENNEN niitä lapsia :O
Toivottavasti ainakin.. Mitä väärää siis on Happygirl91:n ajatuksissa? Saattaahan ne ajatukset matkan varrella muuttua, mutta ihan oikeasti on hyvä miettiä ja keskustella niistä asioista jo ennen lapsia.
Paljon on perheitä joissa ne kasvatusperiaatteet eroavatkin sitten aivan huimasti vanhempien kesken ja huomataan vasta kun se lapsi on syntynyt ja sitä pitää alkaa kasvattamaan, että kuinka paljon ne näkemykset asioista eroavatkaan

sivusta
No nyt sitten on aivan eri ääni kellossa ja elämäsi onkin vain arkista piiperrystä ja ihanaa perhe-arkea jee..ketjun alkupäässä olit kyllä täysi vamppi ja rääväsuu esimerkiksi juuri astrolabelle.

Et sinä ole manipuloija, kakssuuntanen sä taidat olla
Kakssuuntainen ei ihan noin nopeasti vaihda suuntaa, mutta manipuloija vaihtaa lähestymiskulmaa lennosta ;)

Mä takerrun tuohon suklaan hakemiseen koska suklaa on mulle sydämen asia ja peruselintarvike.

Jos mulla olisi kaveri joka pyytäisi mua hakemaan hänelle suklaata vaikka 200 m päästä, niin jos tämä ei suunnilleen valehtelisi olevansa kipeä tms. niin en tasan tarkkaan sitä elintarviketta hakisi. Jos se olisi mitä hurmaavin ihminen ollut mun silmissä sitä ennen niin pointsit ropisisi hurjasti, koska ihana ihminen hakee suklaatinsa itse, tai vähintään korvaisi sen hakemisen jollain vastapalveluksella tms.

Mä käyn auttaessa läpi mielessäni sen henkilön taustatilanteen ja jos on kyseessä pystyvä, hyvinvoiva ihminen niin saa nostaa ahterinsa itse. Niiden kohdalla haen suklaata, joilla on toimintakyky tai muu mahdollisuus hakea suklaata huonontunut, mutta siinäkin arvioin tilannetta koko ajan.
Mun motto on auttaa ihmistä mahd.hyvin pärjäämään itse, toki jotkut synttäri-tai tuliaislahjat ja spontaanit ilahduttamiset vien henkilön ja tilanteen mukaan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="sivustaseuraaja";29429594]Väitinkö minä että siinä ei ole ristiriitaa? Onhan siinä. Mutta ei se hänestä huonoa äitiä tee. Kyse oli siis siitä ettei hän tee sitä mitenkään avoimesti tai kehuskele sillä.

Oletkos koskaan itse tehnyt mitään rikettä? No jos olet niin nyt olet harmi vaan tuhoontuomittu äitinä. Kuinka kehtaisit olla enää hyvä esimerkki ja opettaa mitään moraalista kun olet itse mennyt mokaamaan.

See?

Sun ajatukset on niin hemmetin ahtaita ja lapsellisia ja niin ärsyttäviä, ihmiseltä jolla ei herrantähden edes omia lapsia. Tulee vaan tytsi89 mieleen.

Toivottavasti saat pian sen lapsesi niin näemme miten täydellinen sinä olet. Muista ettei saa masentua eikä tehdä virheitä. Älkää myöskään väsyneinä vauva-arjesta sitten riidelkö miehesi kanssa. Näytät väärää esimerkkiä riitelemällä oman lapsesi edessä.
Mitäpä jos saisitkin synnytyksen jälkeisen masennuksen ja joutuisit kallonkutistajan pakeilla, kyllä lapses sais hävetä silmät päästään sellaista mielenheikkoutta. Ja muutenkin.
Kaikilla äideillä on täydelliset ihmissuhteet, moraali ja elämä :) Niinhän se on. Tähän kohtaan jos sais vaaleenpunasia ruusuja, enkeleitä ja sydämmiä ni laittasin :)

Ihan kivat haaveet sulla tyttö, mut muista sit nää mun sanat kun oot saanu sen pienokaisen syliin ja tulee jotain ongelmia -millä tahansa tasolla elämässäs....[/QUOTE]

Ihan sama kunhan nyt kohtelee jotenkuten kohtuullisesti ja hyvien tapojen mukaisesti muita ihmisiä. Ei varmaan ole liikaa pyydetty. Kyllä Julmurin tekstit on aika järjettömiä, jos luet niitä niin ymmärrät miksi ei hänestä äitiä uskoisi.

Ei mikään masennus tai ongelmat ole mielenheikkoutta vaan inhimillisyyttä, kelle tahansa voi tulla mikä sairaus vaan vaikka jo huomenna. Kukaan ei ole kiveä. Äidinkään ei tarvitse, mutta äidin pitää pyrkiä hyvään.

kfkfkf
Mä takerrun tuohon suklaan hakemiseen koska suklaa on mulle sydämen asia ja peruselintarvike.

Jos mulla olisi kaveri joka pyytäisi mua hakemaan hänelle suklaata vaikka 200 m päästä, niin jos tämä ei suunnilleen valehtelisi olevansa kipeä tms. niin en tasan tarkkaan sitä elintarviketta hakisi. Jos se olisi mitä hurmaavin ihminen ollut mun silmissä sitä ennen niin pointsit ropisisi hurjasti, koska ihana ihminen hakee suklaatinsa itse, tai vähintään korvaisi sen hakemisen jollain palveluksella tms.

Mä käyn auttaessa läpi mielessäni sen henkilön taustatilanteen ja jos on kyseessä pystyvä, hyvinvoiva ihminen niin saa nostaa ahterinsa itse. Niiden kohdalla haen suklaata, joilla on toimintakyky tai muu mahdollisuus hakea suklaata huonontunut, mutta siinäkin arvioin tilannetta koko ajan.
Mun motto on auttaa ihmistä mahd.hyvin pärjäämään itse, toki jotkut synttäri-tai tuliaislahjat ja spontaanit ilahduttamiset vien henkilön ja tilanteen mukaan.
Just tällaisia ihmisiä tarkoitin, kaikki ei todellakaan lähde sitä suklaata hakemaan, oli syy mikä tahansa. Se on sitten jo valehtelua jos kerrot olevasi kipeänä ja vihjailet jospa toinen toisi suklaata...

• Tykkää
Reactions: Echo
julmuri
Jos toinen on tosi rakastunut, manipulointi on naurettavan helppoa. Voi kestää monta vuotta että se toinen tajuaa, miten sitä on manipuloitu syyllistämällä, kehumalla yms. Eikä kaikki manipuloi edes aivan tahallaan, se voi olla myös tapa.

Tulee kauhea murros, kun toinen tajuaa sen eikä se enää toimi niin hyvin ja kun alkaa itsekin nähdä oman toiminnansa. Sitä on vaikeeta muuttaa, kun sitä tekee jo niin huomaamattaan.

Mutta ei se tarkoita, että manipuloitava olisi tyhmä.
Tää oli tosi hyvin kirjoitettu. :)

"sivustaseuraaja"
Kai sitä nyt jokaisella on ollut jotain ideoita ja ajatuksia äitiydestä ja lasten kasvatuksesta JO ENNEN niitä lapsia :O
Toivottavasti ainakin.. Mitä väärää siis on Happygirl91:n ajatuksissa? Saattaahan ne ajatukset matkan varrella muuttua, mutta ihan oikeasti on hyvä miettiä ja keskustella niistä asioista jo ennen lapsia.
Paljon on perheitä joissa ne kasvatusperiaatteet eroavatkin sitten aivan huimasti vanhempien kesken ja huomataan vasta kun se lapsi on syntynyt ja sitä pitää alkaa kasvattamaan, että kuinka paljon ne näkemykset asioista eroavatkaan
Saa olla ajatuksia, mutta toisten äitiyttä ei tartte tulla arvostelemaan noilla perusteilla. Eriasia jos ois selvä hullu, juoppo tai kaltoinkohtelija niin ymmärtäsin. Mutta että on pokkaa ihmisellä, joka ei tiedä äitiydestä vielä yhtään mitään osaltaan. Suorastaan röyhkeä ihminen ja se jos mikä antaa lapselle huonoa esimerkkiä. Toivottavasti opettaa lapsensa olemaan puuttumatta asioihin joista ei tiedä, ei esimerkiksi mene arvostelemaan levyseppähitsaajan ammattitaitoa jos itse on kokki. Huoh.

[QUOTE="mies";29429604]Yritin sanoa, että ei HG-91n "maailma tule romahtamaan" kuin niiden näkökulmasta, joista todellisuus on juonittelua, selkäänpuukottelua ja manipulointia täynnä. Katkeroituneet ovat oma lajinsa ja suomalaisessa netissä aika äänekäs joukko.

Oikea maailma ei edusta mitään ääripäätä, ei paratiisia eikä helvettiä. Negatiivinen mieli "myrkyttää" ympäristöä, sama juttu on positiivisella mielellä, se piristää muitakin. On syytä vähän karttaa ihmisiä, jotka ovat todella synkeitä ja katkeria sillä vitutus tarttuu helposti.[/QUOTE]

Toi on niin totta. Töissäkin huomaa että negatiiviset ihmiset tultuaan huoneeseen, myrkyttää sen ilmapiirin hyvin äkkiä. Jotenkin tulee tosi varautunut olo heidän seurassaan ja kaikenlaisia kiusaamisia ja muita ikäviä oireiluita heidän suunnaltaan saattaa tulla. He tekevät asioista ongelmia ja näkevät kaikessa jotain sairasta. Tosi turhauttavaa ja sitä aina työkavereiden kanssa päivitellään kuinka YKSI ihminen voi saada koko pakan sekaisin. Niin se asenne ratkaisee!!

"sivustaseuraaja"
Ihan sama kunhan nyt kohtelee jotenkuten kohtuullisesti ja hyvien tapojen mukaisesti muita ihmisiä. Ei varmaan ole liikaa pyydetty. Kyllä Julmurin tekstit on aika järjettömiä, jos luet niitä niin ymmärrät miksi ei hänestä äitiä uskoisi.

Ei mikään masennus tai ongelmat ole mielenheikkoutta vaan inhimillisyyttä, kelle tahansa voi tulla mikä sairaus vaan vaikka jo huomenna. Kukaan ei ole kiveä. Äidinkään ei tarvitse, mutta äidin pitää pyrkiä hyvään.
No eikös tuo julmuri ole jonkinsortin sosiopaatti ja ammattiauttajallakin käy, kukaan ei ole kiveä eikä hänenkään tarvitse, ja hyvältä äidiltä kuulostaa. Neuvolastakin saanut kehut ja siellä ei manipulointi pahemmin auta, kun huomaavat kyllä elekielestä hekin jos kaikki ei ole kohdallaan ja lasten puheista voi jo päätellä onko heille syötetty esimerkiksi jotain sanoja suuhun.
Eiköhän suurinosa äideistä pyri hyvään ja varsinkin omille lapsilleen. Eriasia tosiaan joku narkkari tai vaikka väkivaltainen tyyppi joka kaltoinkohtelee lapsiaan..si

"mies"
[QUOTE="sivustaseuraaja";29429594]Väitinkö minä että siinä ei ole ristiriitaa? Onhan siinä. Mutta ei se hänestä huonoa äitiä tee. Kyse oli siis siitä ettei hän tee sitä mitenkään avoimesti tai kehuskele sillä.

Oletkos koskaan itse tehnyt mitään rikettä? No jos olet niin nyt olet harmi vaan tuhoontuomittu äitinä. Kuinka kehtaisit olla enää hyvä esimerkki ja opettaa mitään moraalista kun olet itse mennyt mokaamaan.

See?

Sun ajatukset on niin hemmetin ahtaita ja lapsellisia ja niin ärsyttäviä, ihmiseltä jolla ei herrantähden edes omia lapsia. Tulee vaan tytsi89 mieleen.[/QUOTE]

Musta kyse on enemmän kielteisestä ennakkoasenteesta tytsiä ja kaltaisiaan kohtaan palstalla - kun taas meille miehille tytsin ja happygirlin tyyliset ajatukset naisessa ovat monesti tosi tavoiteltavia.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kukaan ei ole virheetön äitinä tai ihmisenä. Mutta en oikein näe, miten tästä voit päätyä paheksumaan hampaita kiristellen myönteistä ja optimistista asennoitumista elämään tai esimerkiksi vanhemmuuden esimerkkeihin, joita Happygirl pitää tärkeänä. Tällainen Happygirlin asenne lienee paljon yleisempi kuin pessimismi länsimaissa ja muuallakin.

Eikö sama ihminen voi hyväksyä maailman epätäydellisyyden ja silti uskoa hyviin ja "kauniisiin" asioihin? Ei tän mitään nollasummapeliä tarvi olla että joko sua vituttaa tai sitten elät satumaailmaa. Hienovaraisuutta ajatteluun, kiitos :) Etenkin naiselle se olisi hyvin suotavaa.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="sivustaseuraaja";29429646]No eikös tuo julmuri ole jonkinsortin sosiopaatti ja ammattiauttajallakin käy, kukaan ei ole kiveä eikä hänenkään tarvitse, ja hyvältä äidiltä kuulostaa. Neuvolastakin saanut kehut ja siellä ei manipulointi pahemmin auta, kun huomaavat kyllä elekielestä hekin jos kaikki ei ole kohdallaan ja lasten puheista voi jo päätellä onko heille syötetty esimerkiksi jotain sanoja suuhun.
Eiköhän suurinosa äideistä pyri hyvään ja varsinkin omille lapsilleen. Eriasia tosiaan joku narkkari tai vaikka väkivaltainen tyyppi joka kaltoinkohtelee lapsiaan..si[/QUOTE]

emt mutta outoa ja pelottavaa tuollainen joka tapauksessa. Mitä tuohon neuvolakäyntiin tulee; siinä on ehkä hoitajalla puoli tuntia aikaa tavata perhe? Helposti sen manipuloinnin maisteri handlaa ja esittää oikein miellyttävää ja ihastuttavaa äitiä. Saahan hän sentään miehen kun miehen jättämään jopa vaimonsa ja työnsä tämän takia. ;)

kfkfkf
emt mutta outoa ja pelottavaa tuollainen joka tapauksessa. Mitä tuohon neuvolakäyntiin tulee; siinä on ehkä hoitajalla puoli tuntia aikaa tavata perhe? Helposti sen manipuloinnin maisteri handlaa ja esittää oikein miellyttävää ja ihastuttavaa äitiä. Saahan hän sentään miehen kun miehen jättämään jopa vaimonsa ja työnsä tämän takia. ;)
:D

Mä olen aika taitava neuvolassakävijä. Pitää olla rauhallisen hillitty mutta innokas, yhteistyöhaluinen, sopivassa kohtaa naurahtaa lasten hyörimiselle siinä huoneessa. Mutta sitten pitää sopivan verran valittaakin, että "kyllähän se näiden lasten kanssa on vähän kiireistä ja yöunet ei ole aina niin kauheen hyvät (=normaaleja ja terveitä murheita) eli ei saa antaa epäilyttävää kiiltokuvavaikutelmaa.

Hyi mua. :ashamed: Ne kun tietäis mun sohvalöhöömiset...mutta ls-ilmoituksen välttämiseksi, mun lapset on ollu tänään puhtais kuteis ja ruokittu ja ulkoiltiin ja nyt mennään saunaan, uskokaa mua!!!

Mä olen aika taitava neuvolassakävijä. Pitää olla rauhallisen hillitty mutta innokas, yhteistyöhaluinen, sopivassa kohtaa naurahtaa lasten hyörimiselle siinä huoneessa. Mutta sitten pitää sopivan verran valittaakin, että "kyllähän se näiden lasten kanssa on vähän kiireistä ja yöunet ei ole aina niin kauheen hyvät (=normaaleja ja terveitä murheita) eli ei saa antaa epäilyttävää kiiltokuvavaikutelmaa.

Hyi mua. :ashamed: Ne kun tietäis mun sohvalöhöömiset...mutta ls-ilmoituksen välttämiseksi, mun lapset on ollu tänään puhtais kuteis ja ruokittu ja ulkoiltiin ja nyt mennään saunaan, uskokaa mua!!!
:LOL:

Jos mulla olisi kaveri joka pyytäisi mua hakemaan hänelle suklaata vaikka 200 m päästä, niin jos tämä ei suunnilleen valehtelisi olevansa kipeä tms. niin en tasan tarkkaan sitä elintarviketta hakisi. Jos se olisi mitä hurmaavin ihminen ollut mun silmissä sitä ennen niin pointsit ropisisi hurjasti, koska ihana ihminen hakee suklaatinsa itse, tai vähintään korvaisi sen hakemisen jollain vastapalveluksella tms.

Täs on muuten seikkoja jotka pätee hoitoalalla. Jotkut ihmiset yrittää passoottaa hoitajia tekemään asioota heidän puolestaan vaikka ovat täysin kykeneviä tekemään asiat itte. Ei niihin juttuuhin kyllä taivuta vaan potilasta/asiakasta/asukasta kannustetaan tekemään itte koska sillä pidetään toimintakykyä yllä. Varsinki uusia tuntemattomampia hoitajia jotkut testaa, että kuinka paljon ne suostuu tekemään heidän puolestaan. Jotkut yrittää tuota enemmän ja jotkut tajuaa vähemmällä ettei hoitajat oo hyppyytettävis.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä