HEi voi elämä, mitkä ne rd raja-arvot nyt oli somrenpäästä mitattuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dingelidongeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dingelidongeli

Vieras
Siis mulla on näkömuisti, että paastoarvo pitäis olla alle 5.8 ja 1h ruokailun jälkeen 7.8 tai sit joku kasilla alkava lukema, toi jälkimmäinen on tosiaan hämärämpi muistikuva.

Mutta googletellessa tulee vaan kovin monenlaisia arvoja vastaan.

Monen lähteen ja ketjun mukaan paastoarvon pitäisi olla JOPA alle 5.1 ja toisissa lukemaksi annetaan 5.3 ja enimmilläänkin olen löytänyt maininnan 5.5:stä.

"Viitearvot:
- B-gluk viitearvot 3,3 -5,3 mmol/l
- Paastoglukoosipitoisuus alle 7 mmol/l
- Aterian jälkeinen glukoosipitoisuus (n.2h ateriasta) alle 10 mmol/l"

Näin lukee mun luentomuistiinpanoissa.

[QUOTE="Opiskelija";29416187]"Viitearvot:
- B-gluk viitearvot 3,3 -5,3 mmol/l
- Paastoglukoosipitoisuus alle 7 mmol/l
- Aterian jälkeinen glukoosipitoisuus (n.2h ateriasta) alle 10 mmol/l"

Näin lukee mun luentomuistiinpanoissa.[/QUOTE]

Nämä ei kyllä radi-arvoja ole. Raskausdiabeteksessa ne on paljon tiukemmat.

Ja jännäö juttu, nämä rajat vaihtelee neuvoloittain. Jos on aikaa vängätä jokatoisen äidin kanssa niin laitetaan tiukat rajat ja jos on neuvolan resurssit tiukilla niin höllätään vähän.
Naurettiin tätä siskon kanssaa kun oltiin yhtäaikaa mutta eri paikkakunnilla raskaana.

Ja jännäö juttu, nämä rajat vaihtelee neuvoloittain. Jos on aikaa vängätä jokatoisen äidin kanssa niin laitetaan tiukat rajat ja jos on neuvolan resurssit tiukilla niin höllätään vähän.
Naurettiin tätä siskon kanssaa kun oltiin yhtäaikaa mutta eri paikkakunnilla raskaana.

Näinpä. Tuo 7.8 varmaan oli mullakin, mutta tuon paastoarvon raja ihan varmasti oli ylempänä, koska mulla on useamman kerran nyt ollut jo alusta asti 5.4 ja se on kelvannut koko ajan eikä ollut ylitys papereiden eikä th:n mukaan.

Eli yritän saada omani (th:n) kiinni nyt saadakseni selvyyttä asiaan. Mutta koska terkkarin puhelintuntijärjestelmästä on siirrytty PALJON PAREMPAAN koko päivän (voit soittaa milloin tahansa...)neuvontanumeroon (johon sivumennen sanoen samanaikaisesti otettiin käyttöön takaisinsoittojärjestelmä...), niin en tiedä milloin sieltä soitetaan tahi soitetaanko ollenkaan?

Onko muuten sokeriarvojen toistuvat ylitykset (koko ajan tulee lisää!! :( ) kiireellinen asia!? Vkoja jo 34. Itse olen suoraan sanottuna vähän paniikissa..

Saat arvot pysymään melko varmasti hyvinä, jos vaan vähennät hiilareiden määrää ja korvaat ne protskuilla. Esim, raejuustoa/tonnikalaa, maustamatonta jugraa, kasviksia yms.. Paasto voi olla korkea, jos oot liian pitkään paastonnut eli pikkupurtava vaik puolen yön aikaan voi auttaa asiaan. :) 5.3 taitaa olla nykyään paastorajana.

[QUOTE="saaga";29427664]Saat arvot pysymään melko varmasti hyvinä, jos vaan vähennät hiilareiden määrää ja korvaat ne protskuilla. Esim, raejuustoa/tonnikalaa, maustamatonta jugraa, kasviksia yms.. Paasto voi olla korkea, jos oot liian pitkään paastonnut eli pikkupurtava vaik puolen yön aikaan voi auttaa asiaan. :) 5.3 taitaa olla nykyään paastorajana.[/QUOTE]

Joo, vähän tommonen onkin mun ensisijainen suunnitelma (siis karppaukseen siirryin nyt), mutta jänskättää silti, kun oon jo niin loppusuoralla tässä (edellinen synty vkolla 37).

Ja en oon ihan varma noista arvoista, kun oon nyt ylityksiä bongatessa mittaillut peräkkäin monesta sormesta ja näyttää heittoa tulevan ihan älyttömästi ELI en oikein luota tuohon mittariin ylipäätään. Entäs jos ylityksiä on tullut jo aikaisemmin..?

Sormet on jo ihan rei'illä, mutta esimerkiksi toissailtana sain tuloksena aterian jälkeen ensin 8.3 ajattelin, että se taitaa olla liikaa, otin toisesta sormesta ja 7.7 ja kolmannesta sitten ihan ärsyyntymisen takia ja tulos oli 9.7!! (tulokset siis 2 minuutin sisään..!!)

Tuo on suurin haarukka, mitä olen löytänyt, mutta sen jälkeen olenkin ottanut aina VAAN kaksi tulosta.. Yleensä yli ja niukasti ali on ollut noi tulokset... :(

Yhteistyössä